arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ بازگشت خارق العاده کامرون / شیرهای رام نشدنی قصد حذف شدن ندارند

کامرون بازی سه بر یک عقب افتاده مقابل صربستان را با تساوی سه بر سه عوض کرد تا همچنان امیدوار به ادامه‌ی مسابقات جام جهانی باقی بماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کامرون بازی سه بر یک عقب افتاده مقابل صربستان را با تساوی سه بر سه عوض کرد تا همچنان امیدوار به ادامه‌ی مسابقات جام جهانی باقی بماند.

تیم‌های ملی فوتبال صربستان و کامرون از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران در چارچوب هفته دوم دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از گروه هفتم و در ورزشگاه الجنوب به مصاف هم رفتند که در پایان ۲ تیم به تساوی سه بر سه رضایت دادند و امتیازات را تقسیم کردند.

ترکیب ابتدایی کامرون: دیویس اِپاسی، نوهو تولو، تیکولاس اِن‌کولو، ژیان چارلز کاستلاتو، کولینز فای، پیره کونده، مارتین هونگلا، آندره آنگیسا، برایان اِمبوو، اریک ماکسیم چوپو موتینگ و کارل توکو اکامبی

سرمربی: ریگوبرت سانگ

ترکیب ابتدایی صربستان: وانجا میلنکوویچ‌ساویچ، نیکولا میلنکوویچ، استرانینجا پاولوویچ، میلوش ولکوویچ، آندریا زیوکوویچ، سرگی میلنکوویچ‌ساویچ، فلیپ کوستیچ، دوشان تادیچ، الکساندر میتروویچ، نمانیا ماکسیموویچ و ساشا لوکیچ

سرمربی: دراگان استویکوویچ

تیم داوری: اسماعیل محمد، محمد الحمدی، حسن المحری، ما نینگ

صربستان شروع بهتری نسبت به کامرون داشت و صاحب فرصت‌های خوبی برای گلزنی شد اما بی‌دقتی مهاجمان این تیم خصوصا آلکساندر میتروویچ باعث شد تا نتیجه صفر بر صفر باقی بماند.

در دقیقه‌ی ۲۹ اتفاق جالبی رخ داد و کامرون خلاف جریان بازی به گل نخست دست یافت. چیان چالرز کاستلاتو در دهانه‌ی دروازه حضور پیدا کرد و موفق شد گل نخست بازی را به ثمر برساند.

این گل باعث شد تا صرب‌ها به خودشان بیایند و بازگشتی طوفانی در همان نیمه‌ی نخست داشته باشند. استراهینجا پاولوویچ(۴۵+۱) و سرگی میلنکوویچ ساویچ(۴۵+۲) زنندگان ۲ گل تیم اروپایی بودند و باعث شدند تا تیم استویکوویچ با برد به رختکن برود.

نمایش خوب صربستان در آغاز نیمه‌ی دوم هم ادامه‌دار بود. آلکانسدر میتروویچ در دقیقه‌ی ۵۳ کار تیمی زیبای هم‌تیمی‌هایش را به گل سوم تبدیل کرد تا فاصله ۲ برابر شود. البته که این پایان ماجرای بازی نبود و شیرهای رام‌نشدنی کامبک حریف را با کامبک پاسخ دادند.

وینسنت ابوبکار فرشته‌ی نجات ریگوبرت سانگ بود. مهاجم باتجربه‌ی کامرون به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و ابتدا در دقیقه‌ی ۶۳ گل دوم را خودش به زیبایی و با ضربه‌ی چیپ به ثمر رساند و سه دقیقه‌ی بعد پاس گل سوم را برای اریک ماکسیم چوپو موتینگ ارسال نمود تا بازی سه بر سه شود.

بعد از این گل بازی کمی آرام شد و ۲ تیم با احتیاط بیشتری به کار ادامه دادند. معدود موقعیت‌های ایجاد شده هم با بی‌دقتی بازیکنان مهاجم از بین رفت تا ۲ تیم در یک دیدار جذاب به تساوی سه بر سه رضایت دهند. صربستان و کامرون با این نتیجه یک امتیازی شدند و کارشان برای صعود دشوارتر از قبل شد. البته که با این حساب هر ۲ تیم در روز پایانی شانس صعود خواهند داشت.

در دیگر بازی ۲ تیم فاتح هفته‌ی نخست یعنی سوئیس و برزیل از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

نظرات بینندگان