arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

استرالیا به عنوان نخستین تیم آسیایی به دور بعدی جام‌جهانی راه یافت

دیدار دانمارک و استرالیا در دیدار سرنوشت‌ساز گروه D با پیروزی یک بر صفر استرالیا پایان یافت تا کانگوروها نخستین تیم آسیایی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: دیدار دانمارک و استرالیا در دیدار سرنوشت‌ساز گروه D با پیروزی یک بر صفر استرالیا پایان یافت تا کانگوروها نخستین تیم آسیایی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ باشند.

در دیدار دور سوم مرحله گروهی گروه C جام جهانی قطر، دو تیم دانمارک و استرالیا برابر هم به میدان رفتند که گزارش زنده این دیدار را در زیر می‌خوانید:

دانمارک صفر - استرالیا یک
داور: مصطفی غربال (الجزایر)
ورزشگاه: الجنوب
گل: متئو لکی
کارت زرد: عزیز بهیچ و دگنک از استرالیا، رابرت اسکوف از دانمارک
کارت قرمز: -

ترکیب دانمارک: کسپر اشمایکل (دروازه‌بان)،‌ یواکیم مله، آندریاس کریستنسن، یواکیم اندرسن، (۷۰- کرنلیوس) ماتیاس ینسن (۵۹- مایکل دامسگارد)، کریستین اریکسن، پیر-امیل هویبرگ، راسموس کریستنسن (۴۶- الکساندر باه)، آندریاس اسکوف اولسن(۷۰- رابرت اسکوف)، جسپر لیندستورم و مارتین برایتویت (۵۹- کسپر دولبرگ).

ترکیب استرالیا: متئو رایان (دروازه‌بان)، میلوش دگنک، هری سوتار، کای رولِس، عزیز بهیچ، متئو لکی (۸۹- هروستیچ)، جکسون ارواین، آرون موی، کرگ گودوین (۴۶- باکوس)، میچل دوک (۸۲- مک‌لارن) و ریلی مک‌گری (۶۹- بیلی رایت).

نیمه نخست

ساعت ۱۸:۳۰ بازی با سوت داور آغاز شد.

در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی و ماکیت توپ و میدان دست دانمارکی‌ها بود. در دقیقه ۱۱، سنسن روی یک کار ترکیبی با رایان تک به تک شد که توپ او را دروازه‌بان استرالیا به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۱۹ باز هم دانمارک فرصت به گل رسیدن داشت که پاس در عرضا مله را رایان با پا برگشت داد و مانع گلزنی وایکینگ‌ها شد.

بازی تا دقیقه ۴۰ موقعیت خاصی نداشت با این که دانمارک بهتر از حریف خود در حمله عمل می‌کرد. متئو رایان نیز ستاره استرالیا در این نیمه بود.

نیمه دوم

در ۵ دقیقه ابتدایی استرالیا بهتر از دانمارک بود اما وایکینگ‌ها دوباره بازی را در دسترس گرفتند.

ضد حمله کانگوروها در دقیقه ۶۰ توپ را به لکی رساند و او با حرکتی انفرادی و دو سر توپ، کریستینسن را مغلوب کرد و دروازه اشمایکل را به آرامی باز کرد.

در دقیقه آخر بازی کرنلیوس می‌توانست دروازه استرالیا را باز کند اما ضربه سر ش به بیرون رفت تا دانمارک با یک گل برابر استرالیا شکست بخورد.

استرالیا با این پیروزی ۶ امتیازی شد و بعد از فرانسه در رده دوم ایستاد و نخستین تیم آسیایی حاضر در جمع ۱۶ تیم برتر لقب گرفت. دانمارک نیز با یک امتیاز در قعر جدول گروه D قرار گرفت.

نظرات بینندگان