arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱

دادستان کل کشور: مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال کار بر روی مساله حجاب هستند؛ نتایج آن تا ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد / دستگاه قضایی به دنبال تعطیلی پلیس امنیت اجتماعی نیست؛ منتهی بعد از حوادث اخیر دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی به دنبال حل مدبرانه‌ی مسئله هستند

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور کشف حجاب را از رنج‌های کنونی یادکرد و گفت: مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی در حال کار و مطالعه بر روی مساله حجاب هستند که نتایج آن تا ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد؛ این تصمیم‌سازی‌ها باید بر اساس تدبیر صورت بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه بسیاری از دستگیرشدگان حوادث اخیر نیازمند موعظه و کار‌های فرهنگی هستند، گفت: حوزه‌های علمیه در این عرصه نقش مهم و موثری دارد و دستگاه قضایی حمایت کاملی برای اجرای آن خواهد داشت.

به گزارش «انتخاب» به نقل از ایرنا، محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در نشست " تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر" درقم، اضافه کرد: واقعیت این است که بسیاری از جوانان ما به دام رسانه‌های خارجی و دشمن افتادند و امروز گرفتار زندان و حبس شدند و لازم است تا نهاد‌های فرهنگی مانند حوزه علمیه به این افراد کمک کنند.

وی اظهار داشت: تلاش دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی از ابتدای دوران پیروزی بیشتر شده و یک روز از تاریخ ۴۳ ساله انقلاب را نمی‌توان پیدا کرد که آن‌ها متناسب با شرایط و به شکل‌های مختلف درصدد ضربه زدن به انقلاب نبوده باشند.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی برای اولین بار در طول تاریخ ۴۳ ساله انقلاب، یک مجموعه بزرگ و هماهنگ را علیه ایران پای‌کار آورده و بسیج کرده، شکل و سبک و سیاق توطئه‌های دشمنان در مقابله با انقلاب طی ۴ دهه گذشته هرگز به این صورت ترکیبی نبوده‌است.

منتظری با بیان اینکه صحبت‌های بنده از جنس تحلیل نیست بلکه حاصل نتایج و اطاعات واقعی است، گفت: جنگ ترکیبی که امروز دشمن رقم‌زده با اتاق‌های فکر قدرتمند و هزینه‌های بالا و هم‌افزایی و هماهنگی بین انگلیس، اسرائیل غاصب، آمریکا و چندین کشور دیگر در جریان است.

وی ادامه داد: جنگ ترکیبی کنونی آمیخته‌ای از جنگ‌های سیاسی، سایبری، فرهنگی، روایت جعل در اخبار و اطلاعات، نظامی، اقتصادی، دیپلماسی و برهم زدن ارتباطات بین‌المللی ایران با کشور‌های همسو و ایجاد اختلافات دینی، قومی و مذهبی است.

دادستان کل کشور با تاکید برنامه‌ریزی دشمنان برای ایجاد شکاف بین اقوام و مذاهب عنوان کرد: دشمن برای ایجاد اختلافات در حوزه مذهب و اقوام بشدت در حال تلاش است و با تمام وجود برای ایجاد شکاف بین شیعه و سنی برنامه‌ریزی نموده‌است.

وی بابیان اینکه بخش عمده و اصلی مشکلات اقتصادی کشور به خاطر تحریم ایجادشده‌است، یادآور شد: در مساله جنگ اقتصادی دشمنان درصدد هستند تا با یک هماهنگی فشار حداکثری را بر مردم ایران وارد کنند، بخش زیادی از نابسامانی‌های امروز کشور از تحریم‌ها نشات گرفته، هرچند مسوولان باید تدبیر و چاره‌اندیشی کنند.

منتظری، جنگ نظامی و ایجاد ناآرامی را از اهداف مهم دشمنان در حوادث اخیر یادکرد و بیان داشت: طی حوادث اخیر دشمن تلاش کرد تا محموله‌های زیادی از سلاح‌های سبک و سنگین در بین اغتشاشگران توزیع کند.

دادستان کل کشور با تاکید بر آموزش و توزیع سلاح‌های سبک و سنگین در اقلیم کردستان توسط رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناآرامی در ایران بیان کرد: این قبیل از اقدامات اسراییل غاصب مصداق بارزی از جنگ نظامی علیه جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ ترکیبی مردم و مسوولان باید مانند یک سرباز مجهز به علم و سایر تجهیزات مورد نیاز جهاد تبیین در صحنه باشند، باید ملت نسبت به هجمه همه جانبه دشمنان در ابعاد مختلف آشنا شوند؛ شرایط و فشار‌های کنونی بسیار بیشتر و بدتر از دوران جنگ تحمیلی است.

بسیاری از دستگیرشدگان حوادث اخیر نیازمند کار‌های فرهنگی هستند

دادستان کل کشور در ادامه کشف حجاب را از رنج‌های کنونی یادکرد و گفت: مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی در حال کار و مطالعه بر روی مساله حجاب هستند که نتایج آن تا ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد؛ این تصمیم‌سازی‌ها باید بر اساس تدبیر صورت بگیرد.

وی گفت:دستگاه قضایی به دنبال تعطیلی پلیس امنیت اجتماعی نیست؛ منتهی بعد از حوادث اخیر دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی به دنبال حل مدبرانه‌ای مساله هستند.

منتظری اظهار داشت: دستگاه قضایی در حال تدوین و پیش‌نویس لایحه مربوط به حوزه عفاف و حجاب است.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران در تمام استان‌ها آغاز شده، گفت: بسیاری از دستگیرشدگان حوادث اخیر که نقش موثری دراغتشاشات اخیر نداشتند آزاد شدند، ولی کسانی که دست به تخریب اموال عمومی و قتل شدند طبق ضوابط قانونی با آن‌ها برخورد می‌شود.

منتظری با تاکید بر ضرورت جدایی صف معترضین و اغتشاشگران، افزود: دادستانی کشور نسبت به جدایی صف معترضین و جلوگیری از بی‌عدالتی در صدور حکم و حبس حساسیت دارد و با دقت آن را بررسی می‌کند.

نظرات بینندگان