arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۱۱ آذر ۱۴۰۱

فردا منتظر بارش برف در تهران باشید

کارشناس سازمان هواشناسی از تشدید بارش‌ها از فردا (شنبه) در کشور و بارش برف و باران در تهران و برخی استان‌ها خبر داد و گفت: برای نوار شمالی کشور در اوایل هفته آینده کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی از تشدید بارش‌ها از فردا (شنبه) در کشور و بارش برف و باران در تهران و برخی استان‌ها خبر داد و گفت: برای نوار شمالی کشور در اوایل هفته آینده کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است.

امین حسین نقشینه در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز بارش‌ها در سواحل دریای خزر و به صورت پراکنده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه فردا (شنبه) با نفوذ جریانات شمالی بر روی دریای خزر بارش در اردبیل و سواحل خزر تشدید می‌شود، اظهار داشت: برخی نواحی شمال غرب و دامنه‌های البرز نیز بارش خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه بارش‌ها در شمال غرب کاسته می‌شود، گفت: در این روز برای سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران رخ خواهد داد که این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است.

نقشینه بیان کرد: روز دوشنبه آینده این وضعیت در غرب دریای خزر و استان اردبیل تداوم دارد و برای استان‌های البرز و تهران بارش پیش‌بینی شده است.

وی از ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه هفته آینده به کشور از سمت جنوب خبر داد و گفت: ورود سامانه بارشی در جنوب غرب مناطق زاگرس مرکزی برخی مناطق بوشهر، فارس، کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده را خواهیم داشت که این روند تا روز سه‌شنبه تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما را برای نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود، تاکید کرد: در ارتفاعات رشته‌کوه البرز از روز یکشنبه تا سه‌شنبه شاهد بارش برف خواهیم بود.

نقشینه ادامه داد: از ظهر فردا تا روز یکشنبه خلیج فارس و تا روز دوشنبه دریای خزر متلاطم و مواج است.

وی در مورد با وضعیت جوی تهران خاطرنشان کرد: برای تهران امروز قسمتی ابری و از فردا بعدازظهر افزایش ابر و در برخی ساعات بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه روز یکشنبه کاهش محسوس دما و بارش باران و برف را برای تهران پیش‌بینی شده است، گفت: بیشینه دمای تهران برای امروز ۱۴ درجه و روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ۹ درجه و ۷ درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز صبح ۵ درجه بود.

نظرات بینندگان