arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۱۱ آذر ۱۴۰۱

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ حذف ناباورانه اروگوئه با وجود پیروزی برابر غنا

دیدار غنا و اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ با پیروزی ۲ بر صفر اروگوئه به پایان رسید. در ادامه بازی اروگوئه نتوانست به گل سوم برسد تا با توجه به گل زده بیشتر کره‌جنوبی به این تیم، یاران سوارز از جام جهانی کنار بروند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیدار غنا و اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ با پیروزی ۲ بر صفر اروگوئه به پایان رسید.

 در دیدار دور سوم مرحله گروهی گروه H جام جهانی قطر، دو تیم غنا و اروگوئه برابر هم به میدان رفتند که گزارش این دیدار را در زیر می‌خوانید:

غنا صفر - اروگوئه ۲
داور: دنیل زیبرت (آلمان)
ورزشگاه: الجنوب
گل: آراسکائتا (۲گل) برای اروگوئه
کارت زرد: روچت، داروین نونیز، سوارس، سباستین کواتس و ادینسون کاوانی از اروگوئه، کمال‌الدین سلیمان و آلیدو سیسه از غنا
کارت قرمز: -

ترکیب غنا: زیگی، دنیل آمارتی، محمد سالیسو، بابا رحمان، آلیدو سیدو، توماس پارتی، عبدالصمد سالیس، محمد کودوس (۹۰- فاتاوو)، جوردن آیو، (۴۶- عثمان بوکاری) آندره آیو (۴۶- کمال
الدین سلیمانا)، انیاکی ویلیامز.

ترکیب اروگوئه: سرخیو روچت (دروازه‌بان)، سباستین کواتس، خوزه ماریا خیمنس،‌ گیرمو وارلا، فدریکو والورده، ماتیاس اولیویرا، رودریگو بنتانکور (۳۴- ماتیاس وسینو)، ژورژین دی آراسکائتا (۸۰- کانوبیو)، فاکوندو پلیستری (۶۵- دلاکروز)، لوییس سوارز (۶۵- ادینسون کاوانی) و داروین نونیز (۸۰- ماکسی گومز).

نیمه نخست
ساعت ۱۸:۳۰ بازی با سوت داور آلمانی آغاز شد.

در دقیقه ۱۶، شوت آیو از پشت محوطه جریمه را برگشت داد و در ادامه توپ به کودوس رسید و او در برخورد با دروازه‌بان اروگوئه سرنگون شد که داور با بازبینی صحنه، برای غنا اعلام پنالتی کرد. بعد از این داروین نونیز نیز با مدافعان حریف درگیر شد و از داور کارت زرد گرفت.

آندره آیو پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه‌اش را روچت مهار کرد.

در دقیقه ۲۳، نونیز از سالیسو توپ‌گیری کرد و با دروازه‌بان غنا تک به تک شد و با ضربه چیپ توپ را از او عبور داد اما در آخرین لحظه سالیسو توپ را از روی خط برگشت داد و به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۲۶، ارسال از سمت راست توپ را به سوراس رساند و او پس از عبور از مدافع غنا، ضربه‌اش را به سوی دروازه زد که با دفع ناقص زیگی همراه شد تا آراسکائتا دروازه خالی را باز کند و اروگوئه را یک بر صفر پیش بیندازد.

در دقیقه ۳۲، پاسکاری بازیکنان اروگوئه توپ را در پشت محوطه به سوارس رساند و او با پاسی زیبا آراسکائتا در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با ضربه والی دروازه غنا را برای دومین بار باز کرد.

بعد از آن دو تیم حمله جدی را روی دروازه یکدیگر ایجاد نکردند و در ۸ دقیقه وقت تلف شده نیز اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد تا نماینده آمریکای جنوبی با پیروز به رختکن برود.

دقیقه ۵۷، داورین نونیز داخل محوطه جریمه غنا سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در ادامه داور به همراه کمک‌داور ویدئویی صحنه را بررسی کرد و بر تصمیم قبلی‌اش استوار ماند.

در دقیقه ۶۵، اروگوئه فرصت داشت که اختلاف را به ۳ گل افزایش دهد اما ضربه پلیستری از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۰، شوت محکم و والی والورده را زیگی به سختی برگشت داد تا مانع به ثمر رسیدن گل سوم اروگوئه شود.

در دقیقه ۸۱، غنا می‌توانست به گل نخست خود برسد اما شوت محکم کودوس را روچت به زیبایی و البته به کمک تیر دروازه به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۴+۹۰، شوت والورده از پشت محوطه را زیگی به کرنر فرستاد.

در ادامه اروگوئه نتوانست به گل سوم برسد تا با توجه به گل زده بیشتر کره‌جنوبی به این تیم، یاران سوارز از جام جهانی کنار بروند. در جدول پرتغال با ۶ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد و کره‌جنوبی و اروگوئه هر دو ۴ امتیازی شدند و با توجه به گل زده، کره‌جنوبی به مرحله بعد صعود کرد.

نظرات بینندگان