arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / پیش‌بینی بارش باران و برف ۵ روزه در کشور/ بارش خفیف در پایتخت طی ساعات پایانی امشب

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش به شکل برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر خبر داد و گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از سمت جنوب‌غرب بارش‌ها در کشور تا روز چهارشنبه تداوم دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش به شکل برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر خبر داد و گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از سمت جنوب‌غرب بارش‌ها در کشور تا روز چهارشنبه تداوم دارد.

به گزارش «انتخاب»، کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز و فردا در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، مناطقی از شمال شرق کشور باران پیش‌بینی می‌شود که بیشترین بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر رخ می‌دهد.

وی افزود: بارش باران روز دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و روز سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در بخش‌هایی از استان گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب‌غرب در بخش‌هایی از استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال استان بوشهر و شمال غرب فارس نیز بارش پیش‌بینی شده است، البته بخش‌هایی از استان بوشهر، هرمزگان، اصفهان، کرمان و فارس از این بارش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

رفیعی بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فعالیت این سامانه تقویت می‌شود و بارش‌ها در جنوب‌غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب کشور، مرکز و شرق کشور ادامه خواهد یافت.

وی بیشترین بارش‌ها را مربوط به ارتفاعات زاگرس مرکزی دانست و ادامه داد: به طور کلی بارش‌ها در ارتفاعات البرز مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود که در مناطق سردسیر لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید را در پی دارد و تجهیزات زمستانی برای رانندگان به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی ضروری است.

کارشناس هواشناسی همچنین گفت: در نوار شمالی کشور و نوار جنوبی البرز کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی آب‌های خلیج فارس و دریای خزر را در روزهای آینده مواج و متلاطم اعلام کرد.

وی برای تهران آسمانی نیمه‌ابری و غبارآلود پیش‌بینی کرد و افزود: در ساعات پایانی شب بارش پراکنده و خفیف نیز در پایتخت رخ خواهد داد و بیشینه دما در تهران بین ۱۲ درجه و کمینه دما ۹ درجه بالای صفر متغیر است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سردترین نقطه کشور منطقه بویین و میاندشت در استان اصفهان و گرم‌ترین نقطه نیز با دمای ۳۳ درجه در بندر دیر در استان بوشهر و عسلویه گزارش شده است.

نظرات بینندگان