arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

دادستان کل کشور: گشت ارشاد از همان جایی که در گذشته تاسیس شد از همانجا نیز تعطیل گردید

منتظری دادستان کل کشور در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر اینکه چرا گشت ارشاد تعطیل شد، اظهار داشت: گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که در گذشته تاسیس شد از همانجا نیز تعطیل گردید. البته قوه قضائیه نظارت‌های خود را بر کنش های رفتاری در سطح جامعه ادامه می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، در سلسله نشست‌های جهاد تبیین که با موضوع «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» برگزار شد بیان کرد: موضوع جهاد تبیین امروز یکی از مهمترین مسائل روز جامعه بوده و مبلغان و طلاب حوزه های علمیه به عنوان طلایه داران این امر، مورد خطاب رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود به عرصه جهاد تبیین و روشنگری می باشند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، وی در ادامه بر موضوع بدحجابی در کشور و خصوص شهر قم اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بدحجابی در کشور خصوصا در شهر مقدس قم از دغدغه های اصلی قوه قضائیه و همچنین جامعه انقلابی ما است اما باید توجه داشت برخورد قضائیه در مرحله آخر بوده و اقدامات فرهنگی مقدم بر هرگونه فعالیت می باشد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: قوه قضائیه از تمامی فعالان در عرصه فرهنگ به خصوص از حوزه های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به وظیفه ذاتی خود، درخواست دارد طرح های علمی مبتنی بر تدبیر خود را در جهت دفع اقدامات دشمن را برای ما ارسال کند و عموم علما با سخنرانی ها و صدور پیام و جامعه انقلابی، مطالبات خود را در عرصه مبارزه با فعالیت های فرهنگی دشمن، بیشتر نمایند تا این امر پشتوانه ما در قوه قضائیه شود.

منتظری در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر اینکه چرا گشت ارشاد تعطیل شد، اظهار داشت: گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که در گذشته تاسیس شد از همانجا نیز تعطیل گردید. البته قوه قضائیه نظارت‌های خود را بر کنش های رفتاری در سطح جامعه ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه با مسببان اصلی اغتشاشات اخیر کوتاه نخواهیم آمد بیان کرد: بنده به عنوان دادستان کل کشور این قول را به عموم مردم خواهم داد که نسبت به برخورد با مسببان اصلی اغتشاشات اخیر کوتاه نخواهیم آمد ولی با توجه به شرایط خاص کشور نیازمند اقدامات خرمندانه از سوی قوه قضائیه هستیم.

منتظری در خصوص سوال مطرح شده در زمینه کوتاهی احقاق حقوق عامه توسط دادستانی کل کشور ابراز کرد: حقوق عامه دامنه بسیار گسترده ای دارد و دستگاه قضا و همچنین دادستانی کل کشور تمام سعی و تلاش خود را در این زمینه انجام داده و خواهد داد. البته در سال های اخیر و روبرو شدن با مسائل جدید نیازمند قوانین جدیدی بوده که به طور جدّ پیگیر آن می باشیم.

وی تاکید کرد: عموم شهروندان از قوه قضائیه انتظار رسیدگی به جرائم اخیر را دارند که درخواست به حقی بوده اما باید توجه شود که در برخورد با اغتشاشگران، قوه قضائیه به دنبال سرکردگان و مهره های اصلی بوده که این امر محتاج زمان می باشد. در دیداری که با خانواده شهید آرمان علی وردی داشتیم با صبر بی نظیر آن خانواده عزیز روبرو شدیم که ما را در جهت شناسایی و برخورد با عوامل اصلی شهادت آن شهید عزیز کمک کرد.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: جلسات تبیینی برای بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر که از روی هیجانات و گره های ذهنی که دشمنان برای آنان ایجاد کرده اند، برگزار شده است که نتیجه خوبی را شاهد بوده ایم و جا دارد از اقدامات معاونت فرهنگی فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی که در این زمینه گام های موثری را برداشته است تشکر نمائیم.

نظرات بینندگان