arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۰ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

جام جهانی قطر؛ عبور آرژانتین از سد محکم استرالیا / تکرار فینال ۱۹۷۸ در یک‌چهارم نهایی

تیم ملی فوتبال آرژانتین شنبه شب در چارچوب دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ورزشگاه احمد بن علی مقابل استرالیا صف‌آرایی کرد و با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. آرژانتین هم خودش را به جمع هشت تیم پایانی جام رساند و از ساعت ۲۲:۳۰ روز جمعه ۱۸ آذر، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی به مصاف هلند می‌رود که تکرار فینال جام جهانی ۱۹۷۸ به شمار می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: آرژانتین کار سختی مقابل نماینده آسیا داشت و با عبور از این سد محکم، خودش را به دور یک‌چهارم نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ رساند.

تیم ملی فوتبال آرژانتین شنبه شب در چارچوب دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر، در ورزشگاه احمد بن علی مقابل استرالیا صف‌آرایی کرد و با نتیجه 2 بر یک پیروز شد.

لیونل مسی در دقیقه 35 گل نخست آلبی‌سلسته را به ثمر رساند و هزارمین بازی خود در مستطیل سبز را با گلزنی جشن گرفت. در نیمه دوم روی اشتباه سنگربان استرالیا، خولیان آلوارز در دقیقه 57 موفق به گلزنی شد و اختلاف را دوبرابر کرد. شاگردان گراهام آرنولد در ادامه به بازی بازگشتند و شوت کریگ گودوین به انزو فرناندز برخورد کرد تا در دقیقه 77، اختلاف به حداقل برسد.

حملات کانگوروها در دقایق باقیمانده مسابقه نیز ادامه یافت که ثمری نداشت و استرالیا که در جام بیست‌ودوم فراتر از انتظارات ظاهر شده بود، از دور رقابت‌ها کنار رفت. آرژانتین هم خودش را به جمع هشت تیم پایانی جام رساند و از ساعت 22:30 روز جمعه 18 آذر، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی به مصاف هلند می‌رود که تکرار فینال جام جهانی 1978 به شمار می‌رود.

در دقایق پایانی مسابقه استرالیا به چند فرصت مسلم گلزنی رسید که روی درخشش امیلیانو مارتینز سنگربان آرژانتین و البته بی‌دقتی مهاجمان استرالیایی دروازه یکی از مدعیان جدی جام بیست‌ودوم باز نشد.

سیمون مارسینیاک داور این مسابقه، جکسون اروین و میلوس دگنک از استرالیا را با کارت زرد جریمه کرد.

نظرات بینندگان