arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

رئیس سازمان استاندارد: تولید پنج خودرو به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم متوقف شد

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: پنج خودرو در یکسال گذشته به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم از مدار تولید خارج شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: پنج خودرو در یکسال گذشته به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم از مدار تولید خارج شدند.

مهدی اسلام پناه شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نظارت بر کیفیت خودروهای تولیدی از تأکیدات رییس جمهور بوده و بر این استان در مدت یکسال گذشته تولید تیبا یک و ۲، ساینا، پژو۴۰۵ و سمند به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم متوقف شد و این مهم در مدت یکسال گذشته بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: هر یک از خودروهای تولیدی که استانداردهای لازم در آنها رعایت نشود با سرنوشت این پنج خودرو مواجه می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: نشست شورای‌عالی استاندارد در مدت یکسال گذشته دوبار با حضور رییس جمهور تشکیل شده در صورتی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا ابتدای دولت سیزدهم، تنها دوبار این نشست برگزار شده بود.

اسلام پناه با یادآوری ترسیم خطوط قرمز در حوزه استاندارد کالاها توسط این سازمان، گفت: این سازمان در هیچ شرایطی از این خطوط کوتاه نخواهد آمد.

وی ادامه داد: کیفیت کالا و خدمات حق‌الناس بوده و کسب رضایت مردم در اولویت قرار دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: حوزه سوخت یکی از بخش‌هایی است که در خصوص آن هیچگونه تساهل و تسامحی درنظر گرفته نمی‌شود.

اسلام پناه اظهار داشت: کالاهای اساسی از دیگر مواردی است که اجازه عبور از خط قرمزها را نداشته و در زمان جنگ غذا نیز هیچ گونه کالای تقلبی وارد کشور نشد و تمام کالاها مورد آزمایش فنی قرار گرفته است.

رییس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: بر این اساس نظارت بر کیفیت آرد و نان در دستورکار جدی این سازمان قرار دارد.

تولید کالاهای با کیفیت کلید پایداری و حضور در بازارهای جهانی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استاندارد از جمله مهمترین دستگاه هایی است که در تولید داخلی، تأمین نیازها و صادرات به بازارهای جهانی نقش کلیدی دارد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: مهمترین شاخص برای پایداری و حضور در بازارهای جهانی بهره‌گیری از تولیدات داخلی به جای واردات است و برای تحقق این مهم باید استانداردها لحاظ و رعایت شود.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تمامی کالاها، تجهیزات و ساختمان ها باید نشان استاندارد را داشته باشند.

وی ادامه داد: صنایع و در راس آن صنعت خودروسازی، باید استاندارهای لازم را رعایت کنند تا منجر به افزایش آلودگی هوا نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: نان مردم هم باید کیفیت لازم را داشته باشد چرا که مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد.

وی گفت: حوزه دارو و درمان از بخش‌های مهم دیگر است که باید کیفیت لازم را داشته باشد چرا که سلامت مردم حائز اهمیت است و مردم از این لحاظ باید اطمینان خاطر داشته باشند که مسئولان حوزه بهداشت حافظ سلامت آنها هستند.

امام جمعه اراک اظهار داشت: شرایط کنونی دولت بسیار حساس بوده و باید تلاش شود گام های موثری در راستای تامین نیازهای نسل جوان پرسشگر و تقاضامحور برداشت.

وی یادآور شد: در حوادث اخیر، استان مرکزی جزو آرام ترین استان‌ها بود و با تعامل و هم افزایی مسئولان امنیتی و انتظامی و همچنین مردم، حادثه خاصی را شاهد نبودیم و با همراه نبودن مردم با اغتشاشگران از این بحران عبور کردیم.

نظرات بینندگان