arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۱ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

ایلان ماسک: حاضرم تراشه نورالینک را در مغز یکی از فرزندانم قرار دهم

ایلان ماسک می‌گوید حاضر است که تراشه ایمپلنت نورالینک را در مغز یکی از فرزندانش قرار دهد. او مدعی شده که این اقدام به‌نظرش خطرناک نخواهد بود. نورالینک امیدوار است که با رابط خود بتواند ارتباط بین مغز و کامپیوتر را آسان‌تر کند. ایلان ماسک در رویداد Show and Tell نورالینک اعلام کرد که اگر یک حادثه جدی برای یکی از فرزندانش پیش می‌آمد – مثلاً گردن یکی از آن‌ها می‌شکست – حاضر بود تراشه این شرکت را در مغز آن‌ها بکارد: «فکر می‌کنم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حداقل به نظر من دیگر خطری وجود ندارد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک می‌گوید حاضر است که تراشه ایمپلنت نورالینک را در مغز یکی از فرزندانش قرار دهد. او مدعی شده که این اقدام به‌نظرش خطرناک نخواهد بود. نورالینک امیدوار است که با رابط خود بتواند ارتباط بین مغز و کامپیوتر را آسان‌تر کند.

ایلان ماسک در رویداد Show and Tell نورالینک اعلام کرد که اگر یک حادثه جدی برای یکی از فرزندانش پیش می‌آمد – مثلاً گردن یکی از آن‌ها می‌شکست – حاضر بود تراشه این شرکت را در مغز آن‌ها بکارد: «فکر می‌کنم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حداقل به نظر من دیگر خطری وجود ندارد.»

نورالینک امیدوار است به افرادی که دچار معلولیت هستند، اجازه دهد از طریق این رابط با کمک کامپیوتر با بقیه ارتباط برقرار کنند. این تراشه سیم‌های ریزی دارد که از طریق الکترودها فعالیت مغز را رصد و بافت‌ها را با الکتریسیته تحریک می‌کند. این شرکت می‌خواهد تراشه خود را با رباتی که مشغول توسعه آن است، در جمجمه انسان‌ها قرار دهد.

آزمایش‌های انسانی تراشه نورالینک به‌زودی شروع می‌شود

ایلان ماسک انتظار دارد که فاز آزمایش‌های انسانی تا شش ماه دیگر آغاز شود. با این حال، نورالینک در گذشته بارها در دستیابی به هدف‌گذاری‌های زمانی مدنظر خود ناکام مانده است. ثروتمندترین فرد جهان در توییتر در‌این‌باره گفت: «حالا اطمینان داریم که دستگاه نورالینک برای انسان‌ها آماده شده است، پس دیگر باید منتظر فرایند صدور مجوز از سازمان غذا و دارو بمانیم.»

ماسک همچنین مدعی شد که حاضر است عمل ایمپلنت نورالینک را در آینده روی مغز خودش هم انجام دهد. او گفت: «همین حالا ممکن است دستگاه نورالینک را در مغز خود داشته باشید و حتی متوجه آن نشوید.» ماسک وعده داد که شاید در یکی از دموهای نورالینک چنین کاری را انجام دهد.

نمایندگان شرکت نورالینک هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر پیرامون صحبت‌های ایلان ماسک واکنشی نشان نداده‌اند. مدیرعامل این شرکت در مراسم اخیر مدعی شده بود که این تراشه می‌تواند بینایی را به نابینایان برگرداند.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان