arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

ورود یک ربات به دنیای موسیقی پاپ

شرکت هنگ کنگی "هانسون رباتیک" به تازگی از یک ربات هنرمند پاپ به نام "دزدمونا" (Desdemona) که قادر به نوشتن ترانه‌های خود نیز است، رونمایی کرده است. دزدمونا (Desdemona) که از نام یک شخصیت محبوب در نمایشنامه اتلو گرفته شده است، یک ربات هنرمند پاپ با مو‌های بنفش است. اکنون خالق او فاش کرده است که این ربات حتی می‌تواند اشعار خود را از طریق هوش مصنوعی (AI) بنویسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت هنگ کنگی "هانسون رباتیک" به تازگی از یک ربات هنرمند پاپ به نام "دزدمونا"(Desdemona) که قادر به نوشتن ترانه‌های خود نیز است، رونمایی کرده است.

دزدمونا(Desdemona) که از نام یک شخصیت محبوب در نمایشنامه‌ اتلو گرفته شده است، یک ربات هنرمند پاپ با موهای بنفش است. اکنون خالق او فاش کرده است که این ربات حتی می‌تواند اشعار خود را از طریق هوش مصنوعی(AI) بنویسد.

ظاهر دزدمونا توسط شرکت هنگ کنگی "هانسون رباتیک" طراحی شده است و نرم افزار او توسط یک محقق هوش مصنوعی به نام" بن گوئرتزل"(Ben Goertzel) گرفته شده است.

دکتر گوئرتزل مدیرعامل و بنیانگذار شرکت"SingularityNET" است که سوفیا، اولین شهروند رباتیک جهان را نیز ایجاد کرد. به این ترتیب، دزدمونا اکنون "خواهر کوچک" سوفیا نامیده می‌شود.

ربات "سوفیا"(Sophia) نخستین بار در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک ربات انسان‌نمای فوق‌العاده باهوش با چهره‌ای واقعی ظاهر شد که می‌توانست پلک بزند، از این طرف به آن طرف نگاه کند و حرف بزند.

این ربات انسان‌نما که توسط شرکت "هانسون رباتیک" واقع در هنگ کنگ ساخته شده است، می‌تواند صحبت کند، لبخند شیطنت‌آمیزی بزند و حتی لطیفه بگوید. هانسون رباتیک در وبسایت خود توضیح داد: سوفیا که پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای هانسون رباتیکز است، رویاهای ما را برای آینده هوش مصنوعی نشان می‌دهد. سوفیا به‌ عنوان ترکیبی منحصربه‌فرد از علم، مهندسی و هنر، یک شخصیت علمی-تخیلی ساخته‌شده توسط انسان است که آینده هوش مصنوعی و رباتیک را به تصویر می‌کشد و همچنین، بستری برای تحقیقات رباتیک و هوش مصنوعی پیشرفته به شمار می‌رود.

این ربات در اکتبر ۲۰۱۷ زمانی که عنوان شهروند قانونی عربستان سعودی را دریافت کرد، تاریخ‌ساز شد. این کار، سوفیا را به نخستین ربات جهان تبدیل کرد که تابعیت قانونی دریافت کرده است.

ورود یک ربات به دنیای موسیقی پاپدزدمونا

گوئرتزل گفت که سر دزدمونا از دهها موتور تشکیل شده است که حالات صورت او را کنترل می‌کنند اما بیشتر تفکر او از طریق رایانه‌ای که درون بدنش تعبیه شده است، می‌آید. او می‌گوید که این ستاره پاپ می‌تواند اشعار خود را بر اساس آموخته‌هایش بنویسد.

دزدمونا در حال حاضر با گروه Jam Galaxy، گروهی که بر تولید موسیقی هوش مصنوعی متمرکز است اجرا می‌کند و در آن "دیانا کروز"(Dianne Krouse) نوازنده حرفه‌ای و مدیر اجرایی چند ساز که برنده چندین جایزه موسیقی شده است، نیز حضور دارد. دزدمونا هنوز کاملا در سطح خوانندگان انسانی نیست، اما همانطور که در مصاحبه با CNN گفت، در حال رسیدن به آن مرحله است.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان