arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۸ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱

حضرت‌پور، ملی پوش والیبال: اجازه دهند کمی فوتبالیست‌ها هم سختی بکشند؛ چرا همیشه جیب آن‌ها پر است؟

محمدرضا حضرت پور درباره پاداش‌های تیم ملی گفت: نوش جان فوتبالیست‌ها باشد اما این قدر فاصله درست نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدرضا حضرت پور درباره پاداش‌های تیم ملی گفت: نوش جان فوتبالیست‌ها باشد اما این قدر فاصله درست نیست.

محمدرضا حضرت پور، لیبروی ملی پوش والیبال، امیدواراست پیکان در قهرمانی باشگاه های جهان اتفاق خوبی رقم بزند. هرچند تیمش کارراحتی ندارد و پیکان در بازی افتتاحیه رقابتها مقابل ایتامبه برزیل صف آرایی می کند. با این حال حضرت پور می گوید:« ما برای تفریح به برزیل نمی رویم و امیدوارم برنده بازی افتتاحیه باشیم.»


شما جدای از قرعه سخت، بازی افتتاحیه مقابل تیم ایتامبه برزیل، کار را برای شما در رقابتهای قهرمانی باشگاه های والیبال مردان جهان سخت ترمی کند؟
امسال در این رقابتها از جمع 6 تیم، 3 تیم برزیلی است. ما در بازی افتتاحیه مقابل تیمی قرار می گیریم که دو هفته قبل 3- یک تیم ساداکروز را در لیگ برزیل برد. ایتامبه تیم خیلی جوانی است که میانگین سنی بازیکنانش 22-24 است. کاپیتان آن 24 ساله است. هرچند رقیب ما تیم خیلی جوان و با انگیزه ای است اما ما هم برای باخت به مصاف آن نمی رویم و من خیلی امیدوارم که برنده بازی افتتاحیه باشیم. دومین رقیب ما، تیم خیلی خوب ترنتینو است. به هر حال ورزش است و شرایط بازی و روز خیلی مهم است. جام جهانی فوتبال را ببینید چه کسی فکر می کرد برزیل از کامرون با یک گل ببازد؟ در ورزش هیچی چیزی قابل پیش بینی نیست و نتیجه با تلاش رقم می خورد.

پیکان یک بار سومی باشگاه های جهان را تجربه کرده، به نظرت دوباره این اتفاق تکرار می شود؟
ما روی سکوی سومی باشگاه های جهان برویم یا نه، دست خودمان است. ما می توانیم با دو برد، روی سکو برویم. به هر حال ما می توانیم تصمیم بگیریم که چه نتیجه ای را در برزیل رقم بزنیم. ما این همه راه را نمی رویم تا بقیه را نگاه کنیم . 6 بازیکن فیکس ما تجربه بازی جلوی آنها را داریم . شک نکنید ما برای تفریح نمی رویم. قرار نیست ما سختی سفر یک روزه را به جان بخریم برای باخت. ما دوست داریم از دور مقدماتی صعود کنیم.

ظاهرا بازیهای جام جهانی را تماشا می کنی، به نظرت نتیجه تیم در خور شان فوتبال ایران بود؟
من تقریبا همه بازیها را تماشا کردم. هر چند والیبالیستم اما به فوتبال علاقه دارم. به نظرم تیم 10 بارهم جلوی آمریکا و انگلیس بازی کند، بازهم جز باخت نتیجه ای نمی گیرد. وقتی سیستم نباشد،هیچ راهی وجود ندارد. تیم های خوب دنیا سیستم دارند ، اما من هیچ سیستمی در تیم ایران ندیدم. ما بازیکنان خیلی با کیفیتی داریمف مهدی طارمی در لیگ قهرمانان با سطح بالاتر از جام جهانی بازی می کند و بهترین گلزن شد. در لیگ پرتغال جزو بهترین بازیکنان است. اما وقتی تیم بدون سیستم باشد نتیجه نمی گیرد. تیم آمریکا هم مدام از مست ارست ما سانتر و حمله می کرد. در حالی که من هم مثل خیلی از مردم توقع بازی خوب را از تیم داشتم. شک نکنید جلوی ولز هم اگر دروازه بانش اخراج نمی شد، بازی مساوی تمام می شد.

پس یعنی صعود بقیه تیم های آسیایی به دور دوم به دلیل بازی طبق سیستم بود؟
تیم کره را دیدید چطور با سیستم بازی می کرد؟ اما ایران هیچ سیستمی نداشت. حتی آمریکا هم تیم معمولی است و خیلی خوب نیست، هرچند خوب نتیجه گرفت. اما وقتی در بازی با انگلسی ایران تنها 20 یا 15 درصد مالکیت توپ دارد، دیگر مشخص است.ما اول باید این مسائل را یاد بگیریم و بعد به فکر برد باشیم. در حالی که تیم های کره، ژاپن یا استرالیا سیتم را عالی کار کردند. خیلی حیف شد. تیم ایران می تواسنت نتیجه خوبی بگیرد.

خیلی از ورزشکاران بابت پاداش فوتبالی ها دلخور شدند، تو چه نظری داری؟
من دو، سه سال پیش به تفاوت پاداش فوتبالیست ها با بقیه ورزشکاران اعتراض کردم. البته نوش جان فوتبالیست ها باشد اما این قدر فاصله درست نیست. مثلا ما با پرواز معمولی برای مسابقات می رویم و فوتبالیستها با پرواز اختصاصی . آنها بهترین امکانات و هتل را دارند. اگر 10 درصد امکانات و پاداش فوتبالیست ها به والیبال داده شود، شک نکنید والیبال خیلی بیشتر از قبل پیشرفت می کند. نه فقط ما که حتی کشتی گیران و بقیه رشته ها هم از این قضیه ناراحت شدند. وقتی تیم ما آمریکا را می بریم حتما پتانسلی خوبی داریم و لایق بهترین ها هستیم. نه تنها والیبال که بقیه رشته ها هم. اما من ندیده ام بابت پیروزی مقابل آمریکا از والیبال تجلیل کنند و پاداش خوبی هم بدهند. ما آمریکا را بردیم نهایت 200 دلار فدراسیون پاداش گرفتیم، اما فوتبالیست ها فکرنمی کنم زیر 10 -20 هزار دلار گرفته باشند. اجازه دهند کمی فوتبالیست ها هم سختی بکشند. چرا همیشه جیب آنها پر است و ما این همه سختی می کشیم؟ ما نمی گوییم به تیم ملی فوتبال پاداش ندهند، به آنها برسند، اما جوری که ارزش داشته باشد. ما در قهرمانی جهان یک پله بالاتر بودیم که به هلند باختیم. عملکرد ما بد نبود اما می شود نتیجه بهتری هم گرفت.

نظرات بینندگان