arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱

پیونگ‌یانگ: شلیک توپخانه‌ها، هشداری به کره جنوبی بود

ارتش کره شمالی اعلام کرد که شلیک توپخانه‌های این کشور، به‌عنوان هشداری به تداوم رزمایش‌های نظامی کره جنوبی انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رسانه‌های محلی شامگاه سه‌شنبه از شلیک هشدار توپخانه‌های کره شمالی به سمت همسایه جنوبی خود خبر دادند.

ارتش کره شمالی ساعاتی بعد در بامداد چهارشنبه اعلام کرد که توپخانه‌هایش به‌عنوان هشداری به تداوم رزمایش‌های نظامی کره جنوبی، چندین گلوله شلیک کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در بیانیه ارتش پیونگ‌یانگ آمده است که «دشمنان» کره شمالی باید بلافاصله ایجاد تنش و اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه را متوقف کنند.

پیش از این، مقامات کره جنوبی گفته بودند این گلوله‌ها در داخل مناطق حائل دریایی که دو کره بر اساس توافق سال ۲۰۱۸ برای کاهش تنش منعقد کرده‌اند، سقوط کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که یگان توپخانه ارتش کره شمالی سه شنبه شب به وقت محلی ۱۰۰ گلوله به سمت سواحل غربی و ۱۵۰ گلوله به سمت سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. در هفته‌های اخیر، کره شمالی آزمایش‌های موشکی و توپخانه‌ای را انجام داده است.

چند روز قبل نیز کره شمالی تأیید کرد استفاده از بمب‌های اتمی تاکتیکی علیه مواضع کره جنوبی و آمریکا را شبیه‌سازی کرده است. اعلام این پیام هم‌زمان با هفتاد و هفتمین سالگرد تأسیس حزب حاکم کارگران از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی انجام شده است.

در بحبوحه احتمال آزمایش اتمی جدید کره شمالی، رسانه‌ها از آماده باش دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی خبر دادند. دفتر «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی از روز یکشنبه در حالت آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارد زیرا انتظار می‌رود کره شمالی هفتمین آزمایش اتمی خود را انجام دهد.

نظرات بینندگان