arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

بلومبرگ: مسکو در واکنش به تعیین سقف، برای فروش نفت خود کف قیمت تعیین می کند

شبکه بلومبرگ نیوز روز سه شنبه به نقل از ۲ مقام آگاه نوشت که روسیه در واکنش به تعیین سقف توسط گروه هفت برای بهای نفت خام صادراتی این کشور، تعیین کف برای فروش های بین المللی نفت خام خود را بررسی می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

– ایرنا: شبکه بلومبرگ نیوز روز سه شنبه به نقل از ۲ مقام آگاه نوشت که روسیه در واکنش به تعیین سقف توسط گروه هفت برای بهای نفت خام صادراتی این کشور، تعیین کف برای فروش های بین المللی نفت خام خود را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ بلومبرگ افزود: مسکو اعمال بهای ثابت برای نفت خام صادراتی خود و یا در نظرگرفتن بیشترین تخفیف را در برابر بهای انواع نفت شاخص جهان، بررسی می کند تا بتواند نفت خود را به فروش برساند.

با اینکه گروه هفت از دیروز (دوشنبه) سقفی برای بهای نفت خام صادراتی روسیه از راه دریا، به منظور محدود کردن توانایی مسکو در تامین بودجه جنگ اوکراین، در نظر گرفته اما مسکو اعلان کرده که حتی در صورتی که وادار به کاهش تولید شود، این تصمیم را نخواهد پذیرفت.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و دیپلمات بلندپایه این کشور، روز سه شنبه، تلاش آمریکا و کشورهای اروپایی را برای اعمال محدودیت بر بهای نفت روسیه به بریدن شاخه ای که بر آن نشسته اند، تشبیه کرد.

وی با ابراز تردید در باره پایبندی واشنگتن به اصول جهانی سازی و مقررات بازار جهانی افزود: ایالات متحده با روی آوری به چنین روش هایی و وادار کردن هم پیمانان اروپایی به گرفتن چنین تصمیم هایی، به صورت بنیادین شاخه های را می برد که خود بر آن نشسته است. غرب با نقض اصول روند حرکت اقتصاد جهانی برای افزایش فشار بر روسیه و یافتن راه هایی برای دشوارتر کردن زندگی ما، بازار جهانی را تکه پاره کرده است.

ریابکوف ابراز اطمینان کرد که کشورش خریدارانی برای نفت خود خواهد یافت و منافع روسیه در معاملات انرژی حفظ خواهد شد.

بهای جهانی نفت از روز گذشته (دوشنبه) در پی اجرای تصمیم پنجم دسامبر (۱۴ آذر ماه) گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا برای قراردادن سقف ۶۰ دلاری بر بهای هر بشکه نفت روسیه که از راه دریا در کشتی های نفتکش تحت مالکیت و به مقصد سرزمین های تحت تسلط این کشورها، حمل شود، به میزان چشمگیری بالا رفته است.

نظرات بینندگان