arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

پلیس در مورد وضعیت پرونده مهران سماک: پرونده سرهنگ "سیدجعفر جوانمردی" فرمانده انتظامی بندر انزلی در دست بررسی است / حق شکایت از وکیل این پرونده را برای خود محفوظ می‌دانیم

معاون حقوقی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در رابطه با مرحوم مهران سماک بنا به تشخیص مقام قضائی، پرونده تعدادی از افراد ازجمله سرهنگ "سیدجعفر جوانمردی" فرمانده سابق انتظامی شهرستان بندر انزلی در دست بررسی است که نتیجه آن پس از بررسی‌های کارشناسی و نظر قطعی مقام قضایی اطلاع رسانی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون حقوقی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: پرونده مرحوم مهران سماک از طریق دادسرای نظامی گیلان در حال رسیدگی است.

به‌گزارش پایگاه‌ خبری پلیس ; سرهنگ "محمود رجبی" ضمن تشریح نحوه رسیدگی و بررسی ابعاد پرونده مرحوم "مهران سماک" گفت: پس از شکست تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل آمریکا، تعدادی اغتشاشگر در بندر انزلی با ایجاد تجمع، راهبندان و هنجارشکنی قصد برهم زدن نظم و امنیت شهر را داشتند که با توجه به حساسیت ایام و لزوم پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی فرصت‌طلبان برای آسیب رساندن به اموال عمومی و شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در جریان تجمع مخلان نظم و امنیت و ازدحام خودروهای هنجارشکن، مرحوم سماک مورد اصابت سلاح ساچمه‌زنی قرار گرفت که متاسفانه به علت جراحات وارده فوت نمود.

وی تصریح کرد:با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله با هماهنگی قضائی اقدامات فنی و کارشناسی صورت گرفت و تعدادی از مظنونین و متهمین در این ماجرا نیز شناسایی و دستگیر شدند.
"سرهنگ محمود رجبی" به مسوولیت فرماندهان انتظامی در قبال وقایع و اتفاقات حادث شده در سطح حوزه استحفاظی تحت امر خود اشاره کرد و افزود: پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه، خود را در قبال رسیدگی به وقوع هرگونه تخلف یا جرم مسوول می‌داند.

معاون حقوقی فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: در رابطه با مرحوم مهران سماک بنا به تشخیص مقام قضائی، پرونده تعدادی از افراد ازجمله سرهنگ "سیدجعفر جوانمردی" فرمانده سابق انتظامی شهرستان بندر انزلی در دست بررسی است که نتیجه آن پس از بررسی‌های کارشناسی و نظر قطعی مقام قضایی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با گلایه از برخی کانال‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی به دلیل تناقض‌گویی و انتشار عجولانه اخبار این پرونده که هنوز در مرحله رسیدگی قرار دارد، افزود: فرماندهی انتظامی استان گیلان برابر مواد ۹۱، ۹۶ و ۱۹۱ قانون آئین دادرسی کیفری، مصوب سال ۱۳۹۲حق شکایت از وکیل این پرونده را برای خود محفوظ دانسته و به طور قطع از طریق مراجع قضائی پیگیری خواهد کرد.

نظرات بینندگان