arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ سرمربی برزیل: رقص من به اندزه بازیکنانم خوب نیست اما اگر مجبور باشم باز هم می‌رقصم

تیته سرمربی تیم ملی برزیل در مورد اینکه در بازی قبل پس از گلزنی در جشن بازیکنانش شرکت کرد، گفت: این به ارتباط خوبم با جوانان بر می گردد. من ۶۱ سال سن دارم، اما با بازیکنانی که می توانند نوه‌های من باشند این ارتباط خوب را دارم. اگر مجبور باشم برقصم، می رقصم. البته از آنها خواسته‌ام که من را مخفی کنند چون رقص من به اندزه بازیکنان خوب نیست و باید بیشتر تمرین کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سرمربی تیم ملی برزیل با بیان اینکه از کرواسی شناخت لازم را دارد، گفت: بازیکنانم شاید جای نوه‌های من باشند اما اگر نیاز باشد باز هم با آنها خواهم رقصید.

تیته پنجشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت:.قبل از هر چیزی می خواهم برای پله آرزوی سلامتی کنم. او الهام بخش ماست. او کاری را انجام می دهد که هدف جام جهانی است، همبستگی، همزیستی، سرگرم شدن جمعی، مدارا و پذیرش تفاوت ها که همه آن چیزی است که پله به عنوان یک انسان دارد. او الهام بخش مردم است.کرواسی تیمی باکیفیت چه از لحاظ فردی و چه تیمی است. تیمی از لحاظ تاکتیکی منعطف و نیز مبارز هستند. ما به خوبی با نقاط قوت کرواسی آشنا هستیم ولی تمرکز روی بازی خودمان است. در نهایت باید دید کدام تیم درون میدان بهتر کار خواهد کرد.

وی در رابطه با شادی گل جنجالی بازیکنانش افزود: در ابتدا باید بگویم که این تیم ملی من نیست بلکه تیم ملی برزیل است و متعلق به ملت برزیل. من تنها مربی تیم هستم. متاسفم ولی در مورد کسانی که اطلاعی از فرهنگ و تاریخ و سبک زندگی برزیلی ها ندارند، نظر نمی دهم. معتقدم باید به فرهنگ برزیل احترام گذاشته شود. در این فرهنگ ما به هیچکس بی احترامی نمی کنیم. این شکل زندگی ماست و به هیچ رقیبی توهین نمی‌کنیم. اگر نیاز باشد برقصم، بازهم این کار را انجام خواهد داد.

سرمربی تیم ملی برزیل در خصوص مصدومیت الکس ساندرو تاکید کرد: او امروز عصر تمرین خواهد کرد و سپس باید دید نظر تیم پزشکی چه خواهد بود. برنامه این است او فردا به میدان نرود. مصدومیت ساندرو با نیمار تفاوت دارد. بگذارید با تیم پزشکی و فیزیوتراپ مشورت کنم و سپس خواهیم دید.

وی در خصوص شناختش از نقطه قوت تیم ملی کرواسی تاکید کرد: خط میانی این تیم با سه هافبک سطح بالایی که دارند، بزرگترین نقطه قوت‌شان است.

تیته در مورد اینکه در بازی قبل پس از گلزنی در جشن بازیکنانش شرکت کرد، گفت: این به ارتباط خوبم با جوانان بر می گردد. من ۶۱ سال سن دارم، اما با بازیکنانی که می توانند نوه‌های من باشند این ارتباط خوب را دارم. اگر مجبور باشم برقصم، می رقصم. البته از آنها خواسته‌ام که من را مخفی کنند چون رقص من به اندزه بازیکنان خوب نیست و باید بیشتر تمرین کنم.

همچنین دانیلو هم که همراه تیته در این نشست خبری حضور یافته بود، اظهار داشت: برای من مهم نیست در دفاع راست بازی کنم یا چپ. در هر دو پست یکسان کار می‌نم و این را بارها نشان دادم. در نهایت مربی است که تصمیم می گیرد کجا بازی کنم. کرواسی تیم بسیار خوبی است و برابر این تیم کار دشواری داریم ولی به خوبی مهیای این چالش شده ایم و می خواهیم به نیمه نهایی برویم.

دانیلو در مورد کرواسی گفت: آنها پنج گل زدد و تنها دو گل دریافت کردند. کرواسی فقط لوکا مودریچ نیست و آنها در خط هافبک خود بروزوویچ و کوواچیچ را هم دارند. هم در کنار بعضی از آنها و هم برابرشان بازی کرده ام. کرواسی به چنین بازی های سختی عادت دارد و بازیکنانش اغلب در بهترین تیم های اروپا بازی می کنند. گفتم که بازی سختی است ولی آماده هستیم.

تیم ملی فوتبال برزیل فردا در نخستین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۸:۳۰در مقابل کرواسی قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان