arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۱۸ آذر ۱۴۰۱

رئیس‌جهور چین می‌گوید حجم تبادلات تجاری پکن با کشور‌های عربی در طول ۱۰ سال گذشته به ۳۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

«شی جینگ پینگ» رئیس‌جمهور چین از وجود ۱۷ طرح همکاری میان چین و کشور‌های عربی خبر داد و گفت که حجم تبادلات تجاری به ۳۰۰ میلیارد دلار در طول ۱۰ سال گذشته می‌رسد و روابط پکن با کشور‌های عربی شاهد تحول بزرگی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: «شی جینگ پینگ» رئیس‌جمهور چین امروز (جمعه) در نشست افتتاحیه اجلاس عربی-چینی در ریاض گفت که این نشست رویدادی تاریخی در روابط میان چین و کشورهای عربی به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از الجزیره، رئیس‌جمهور چین گفت که پکن تلاش دارد تا روابط با کشورهای عربی را هرچه بیشتر توسعه دهد.

او همچنین گفت که چین و کشورهای عربی در مورد مسائل حیاتی مشترک میان خود به یکدیگر اعتماد دارند و افزایش روابط و همکاری‌ها به نفع منافع دو طرف است.

شی جینگ پینگ همچنین از وجود 17 طرح همکاری میان چین و کشورهای عربی خبر داد و گفت که حجم تبادلات تجاری به 300 میلیارد دلار در طول 10 سال گذشته می‌رسد و روابط پکن با کشورهای عربی شاهد تحول بزرگی است.

او در ادامه سخنرانی خود افزود: «همگی باید به صلح و ثبات و ایجاد امنیت مشترک در منطقه پایبند باشیم. ما از کشورهای عربی در مسائل و تنش‌های منطقه‌ای حمایت می‌کنیم. همه باید به اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورهای پایبند باشند».

رئیس‌جهور چین همچنین گفت که مخالف اسلام‌هراسی است و ارتباط تروریسم به یک نژاد یا دین را قبول ندارد. او همچنین درباره مسأله فلسطین گفت مسأله فلسطین معیار وجدان بشری است و پکن از تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس و در مرزهای 1967 حمایت می‌کند.

نظرات بینندگان