arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱

بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس: حمایت از امارات در ماجرای جزایر سه گانه

چین و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای مشترک از «ابتکار و تلاش» امارات در ماجرای جزایر سه گانه ایرانی حمایت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای مشترک از «ابتکار و تلاش» امارات در ماجرای جزایر سه گانه ایرانی حمایت کردند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری کویت، در بند دوازده این بیانیه مشترک آمده است: رهبران بر حمایت خود از همه تلاش‌های صلح‌آمیز، از جمله ابتکار و تلاش امارات متحده عربی برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز در موضوع جزایر سه‌گانه  (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) از طریق مذاکرات دوجانبه با رعایت موازین حقوق بین الملل و حل این موضوع با رعایت مشروعیت بین المللی تأکید کردند.

لازم به ذکر است که روز گذشته، چین و عربستان در بیانیه ای مشترک نیز از ایران خواستند که با آژانس همکاری کرده و همزمان از مداخله در امور سایر کشورها بپرهیزد. در واکنش به این بیانیه، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور در توییتر نوشت: همکاران چینی به یاد داشته باشند که وقتی سعودی و آمریکا از گروه های تروریستی داعش و القاعده در سوریه حمایت کردند و با تجاوز نظامی وحشیانه یمن را ویران کردند، این ایران بود که با تروریست ها جنگید تا ثبات و امنیت در منطقه مستقر شود و تروریسم به شرق و غرب تسری نیابد.

نظرات بینندگان