arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱

بزرگ‌ترین خریدار نفت روسیه کدام کشور است؟

انتظار می رود هند در ماه دسامبر برای دومین ماه متوالی، همچنان بزرگ ترین وارکننده نفت اورال روسیه باقی بماند. به گفته تاجران، باوجود برنامه ها بارگیری کوتاه تر در بنادر غربی روسیه، سهم هند از صادرات نفت روسیه و حجم های خریداری شده ماه به ماه افزایش خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رویترز نوشت: انتظار می رود هند در ماه دسامبر برای دومین ماه متوالی، همچنان بزرگ ترین وارکننده نفت اورال روسیه باقی بماند.

به نقل آمارهای کشتیرانی و تجار، دهلی نو در ماه نوامبر حدود 53 درصد محموله های نفتی این نوع نفت را به خود اختصاص داده بود که بالاترین میزان در تاریخ ثبت کرد.

به گفته تاجران، باوجود برنامه ها بارگیری کوتاه تر در بنادر غربی روسیه، سهم هند از صادرات نفت روسیه و حجم های خریداری شده ماه به ماه افزایش خواهد یافت.

فعالان بازار پیش بینی می کنند، در ماه دسامبر سهم هند به بیش از 70 درصد از کل بارگیری محموله های نفت اروال روسیه برسد.

به گفته 4 منبع بازار، هند، دومین مصرف کننده بزرگ نفت در آسیاست، نفت اورال را با تخفیف بیشتری خریداری کرده است. دهلی نو بسیار کمتر از سقف قیمتی 60 دلار در هر بشکه تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای گروه هفت، برای نفت روسیه پرداخت کرده است.

بر اساس آمارهای ریفینیتیو ایکون، پیش ‌بینی می‌ شود، تعداد کشورهایی که نفت خام اورال روسیه را می‌ خرند به 4 کشور کاهش یابد؛ نفت اورال، یکی از محبوب ‌ترین گریدها در نتیجه چرخه معاملات کوتاه، حمل ‌ونقل ارزان و بازدهی جذاب پالایشگاه ‌هاست.

هند حداقل 2 میلیون تن از این نوع نفت از ابتدای این ماه خریداری کرده است. بلغارستان که از تحریم های اتحادیه اروپا معاف است، انتظار می رود، دومین خریدار بزرگ نفت اورال در ماه دسامبر باشد و 800 هزار تن محموله اورال دریافت کند.

اما تعداد محموله های اورال به چین همچنان پایین است بطوریکه یک محموله 140 هزار تنی در 16 دسامبر ارسال شده است. با این حال، معامله‌گران انتظار دارند تا پایان ماه اورال بیشتری به چین صادر شود.

نظرات بینندگان