arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

بانک جهانی: کندترین رشد اقتصادی ۵۰ سال اخیر در سال ۲۰۲۲ بود

بانک جهانی در گزارش سالانه خود از شرایط اقتصادی جهان، ۲۰۲۲ را سالی پر از ابهامات دانست و افزود: امسال اقتصاد جهانی کندترین شیب رشد را از سال ۱۹۷۰ (۱۳۴۹)- پس از وقوع رکود جهانی- تجربه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: بانک جهانی در گزارش سالانه خود از شرایط اقتصادی جهان، ۲۰۲۲ را سالی پر از ابهامات دانست و افزود: امسال اقتصاد جهانی کندترین شیب رشد را از سال ۱۹۷۰ (۱۳۴۹)- پس از وقوع رکود جهانی- تجربه کرده است.

در گزارش سالانه این سازمان از وضعیت اقتصاد در سال مالی ۲۰۲۲، آمده است: امسال مملو از عدم قطعیت بوده است. اثرات افزایش شدت مخاطرات طبیعی همچنان در جنبه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی تغییرات اقلیمی، آشکار می‌شود.

بر اساس این گزارش، تورم جهانی، اختلال در تامین مواد غذایی، کود و تجهیزات الکترونیکی، مشکلات در بخش آموزش و چالش‌های جهانی، یادآوری می‌کند که اثرات همه‌گیری کرونا نیز همچنان باقی است. همزمان با شکل‌گیری یک بهبود اقتصادی ناپایدار و ناهمگون، توسعه جهانی با یک بحران مواجه شد. کند شدن مسیر رشد، به افزایش فقر و بدهی جهانی شتاب بخشید.

این گزارش می‌افزاید: افزایش بهای مواد غذایی و ناامنی غذایی در ۲۰۲۲ که به دلیل بحران‌های اقلیمی از جمله خشکسالی شدید در طول تابستان و همچنین جنگ روسیه و اوکراین تشدید شد، به افزایش قیمت مواد غذایی، سوخت و کود دامن زد.

در کنار هم قرار گرفتن تمام بحران‌هایی که در سال ۲۰۲۲ به وقوع پیوست، همچنان مانع بهبود وضعیت رشد جهانی می‌شود.

نظرات بینندگان