arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۱ دی ۱۴۰۱

حزب مخالف اردوغان: در صورت به دست گرفتن سکان قدرت، از سوریه خارج می‌شویم

یک روزنامه ترکیه‌ای چهارشنبه شب اعلام کرد که جمهوری خلق (CHP) حزب مخالف اردوغان در نامه‌ای به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه وعده داد، [در صورت به قدرت رسیدن] نیروهای کشورش را از سوریه خارج و به دمشق غرامت پرداخت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: یک روزنامه ترکیه‌ای چهارشنبه شب اعلام کرد که جمهوری خلق (CHP) حزب مخالف اردوغان در نامه‌ای به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه وعده داد، [در صورت به قدرت رسیدن] نیروهای کشورش را از سوریه خارج و به دمشق غرامت پرداخت می کند.

به گزارش ایرنا از تارنمای روزنامه فرا منطقه‌ای «القدس العربی»، روزنامه Türkiye Gazetesi ترکیه مدعی شد: هنگامی که ما به قدرت برسیم، متعهد می‌شویم تمام نیروهایمان را از خاک سوریه از جمله ادلب خارج کنیم و خواسته‌های دولت دمشق را برآورده و به آن غرامت مالی بدهیم.

این روزنامه ترکیه‌ای مدعی شد که این حزب ترکیه‌ای قصد دارد در کنار احزاب ائتلاف یکپارچه موسوم به "ائتلاف شش گانه" دیدار احتمالی میان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و بشار اسد همتای سوری او را برهم بزند.

این رسانه ترک ادعا کرد: احزاب مخالف در ترکیه شامل حزب جمهوری خلق، حزب دموکرات، حزب میهن، حزب پیروزی، حزب خوب ترکیه، حزب سعادت در پنج ماه گذشته هفت درخواست برای دیدار با رئیس‌جمهوری سوریه ارسال کرده‌اند.

این روزنامه ترکیه‌ای همچنین ادعا کرد که توانسته به اطلاعاتی از وزارت امور خارجه سوریه دست پیدا کند که نشان می دهد، «حسن آک گول» و «محمد گوزال منصور» از حزب جمهوری خلق ترکیه از طریق حزب بعث سوریه برای اسد نامه‌ای ارسال کرده‌اند.

در نامه مذکور آمده است: روزهای [حکومت] اردوغان محدود شده است و هر دیدار با وی آینده انتخابات را تحت الشعاع قرار می‌دهد، به همین دلیل زمانی که به قدرت برسیم متعهد می‌شویم تمام نیروهایمان را از خاک سوریه از جمله ادلب خارج کنیم و خواسته های دولت سوریه را تأمین و غرامت بدهیم.

نظرات بینندگان