arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

دلخوش، نماینده مجلس: ۹۰ درصد ارز کشور دست دولت است و وضعیت امروز نتیجه عدم مدیریت آقایان / اختیار بانک مرکزی دست خودش نیست

نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه ۹۰ درصد منابع ارزی در اختیار دولت است، گفت: آیا دولت توانسته با مدیریت خود، باعث عدم نگرانی مردم از آینده شود؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه ۹۰ درصد منابع ارزی در اختیار دولت است، گفت: آیا دولت توانسته با مدیریت خود، باعث عدم نگرانی مردم از آینده شود؟

سید کاظم دلخوش اباتری عضو کمیسیون قضایی و حقوق مجلس در نشست علنی امروز (۴ دی) مجلس شورای اسلامی در تذکری ناظر بر آیین نامه داخلی و قانون اساسی گفت: گزارشات امروز مجلس و دولت هیچ نتیجه ای جز گرفتن وقت مردم و نمایندگان نداشت.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم افزود: ۹۰ درصد ارز خارجی کشور از محل صادرات پتروشیمی، فروش نفت و سایر منابع در اختیار دولت است و وضعیت امروز نتیجه عدم مدیریت درست آقایان است، آیا دولت توانست به شکلی سیاستگذاری کند که مردم نگران آینده نباشند؟

وی تصریح کرد: وقتی یک شبه کالاها گران می شود همه به دنبال تبدیل منابع خود به ارز هستند، اما دولت توپ را به زمین دیگران می اندازد! ولی این حرف ها هیچکدام جواب مردم نیست و اگر قانون نیز لازم است کمیسیون اقتصادی موظف است طرحی را تدوین و در مجلس مطرح کند و به دولت برای مدیریت درست کمک نماید.

وی در پایان تاکید کرد: اگر به همین منوال پیش برویم، شاهد خواهیم بود که همه چیز از جمله دلار، گرانتر می شود و مدیریت بازار به هیچکس پاسخگو نیست.

نظرات بینندگان