arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۰۵ دی ۱۴۰۱

اولین واکنش شی جین‌پینگ به آمار فزاینده کرونا در چین

شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین در اولین واکنش خود به آمار فزاینده مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور، از مقامات خواست تا جان مردم را نجات دهند. گفت: ما باید «کارزار سلامتی میهن پرستانه» را به شیوه هدفمندتری به راه اندازیم... خط دفاعی جامعه را برای جلوگیری و کنترل همه‌گیری تقویت و به صورت موثر جان مردم را حفظ کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین در اولین واکنش خود به آمار فزاینده مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور، از مقامات خواست تا جان مردم را نجات دهند.

 رئیس جمهوری چین امروز دوشنبه در جریان یک سخنرانی گفت: ما باید «کارزار سلامتی میهن پرستانه» را به شیوه هدفمندتری به راه اندازیم... خط دفاعی جامعه را برای جلوگیری و کنترل همه‌گیری تقویت و به صورت موثر جان مردم را حفظ کنیم.

پس از رفع محدودیت‌های سختگیرانه مقابله با کرونا، تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر چین روند صعودی قابل توجهی پیدا کرد تا جاییکه دیروز تنها در استان ججیانگ این کشور روزانه 1 میلیون مورد ابتلا ثبت شد.

شی جین‌پینگ در اظهارات خود بیان کرد که در حال حاضر کنترل و جلوگیری از کووید-19 در چین در حال روبرویی با یک وضعیت جدید است.

علاوه بر آمار بالای کرونا در استان ججیانگ، شهر ساحلی چینگدائو روزانه تقریبا 500 هزار و شهر صنعتی دونگوان بین 250 هزار تا 300 هزار مبتلا دارند.

نظرسنجی‌های غیر رسمی نشان می‌دهد که موج جدید احتمالا در برخی از شهرها مانند پکن و چونگ‌کینگ به اوج رسیده باشد.

یک نظرسنجی با مشارکت 150 هزار نفر از ساکنین استان جنوب غربی سیچوان نشان می‌دهد که آزمایش 63 درصد مثبت بوده است.

با اینحال تا به الان، آمار فوتی‌های ناشی از کرونا از زمان کاهش محدودیت‌ها، به صورت رسمی 6 نفر اعلام شده است.

نظرات بینندگان