arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۰۶ دی ۱۴۰۱

اقدام تازه چین در بحبوحه طغیان مجدد کرونا/ کمبود کپسول اکسیژن در بیمارستان‌ها

دولت چین می‌گوید که از ۸ ژانویه (کمتر از دو هفته دیگر) شرط قرنطینه الزامی برای مسافران خارجی را لغو خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: دولت چین می‌گوید که از ۸ ژانویه (کمتر از دو هفته دیگر) شرط قرنطینه الزامی برای مسافران خارجی را لغو خواهد کرد.

این اقدام، تغییر موضع دولت چین از خط مشی کنونی آن در کنترل این بیماری محسوب می‌شود.

در حال حاضر و بر اساس محدودیت‌های باقیمانده از سیاست کووید صفر در این کشور، تمام مسافران خارجی ملزم هستند پنج روز، خود را در هتل‌ها یا اقامتگاه‌های دیگر قرنطینه کنند و سپس سه روز قرنطینه خودخواسته انجام دهند.

با این حال حتی در صورت لغو شرط قرنطینه از تاریخ ۸ ژانویه، مقامات چین می‌گویند که مسافران خارجی همچنان ملزم خواهند بود حداکثر تا ۴۸ ساعت قبل از عزیمت به چین آزمایش پی‌سی‌آر انجام دهند.

ثبت یک میلیون ابتلای روزانه به کووید در «چجیانگ» چین
چین انتشار روزانه آمار کرونا را متوقف کرد
فراخوان کادر درمان از سراسر چین به پکن با شدت گرفتن کرونا
طغیان احتمالی مرگ و میر کرونایی در چین
ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت فعلی شیوع کرونا در چین

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، پکن همچنین قصد دارد صدور روادید برای اتباع خارجی که برای کسب و کار یا تحصیلات به این کشور مسافرت می‌کنند را تسهیل کند و محدودیت بر تعداد پروازهای بین‌المللی ورودی به این کشور و خروجی از آن را لغو نماید

اقدام به ترویج مسافرت‌های برون‌مرزی در برهه‌ای صورت می‌گیرد که چین با رکود اقتصادی روبرو شده و بسیاری دلیل عمده این رکود را اجرای سیاست کووید صفر این کشور می‌دانند.

اما این تصمیم در شرایطی اعلام شده که چین شاهد یک موج انفجاری دیگر از شیوع ابتلا به کووید است و کارکنان پزشکی گفته‌اند که برای مقابله با آن تلاش می‌کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در نخستین سخنانش در مورد این تغییرات از مقامات کشور خواسته تا هر آنچه امکان‌پذیر است برای نجات جان انسان‌ها انجام دهند.

رسانه های دولتی چین نیز به نقل از او گفته‌اند این کشور با شرایط جدیدی مواجه شده است که نیازمند واکنش هدفمندتر است.

چین در عین حال انتشار آمار ابتلا به کرونا را متوقف کرده اما گمان می‌رود که احتمالا هر روز هزاران نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جانشان را از دست می‌دهند.

همین چند روز پیش نیز سازمان جهانی بهداشت هشدار داد با موج جدید شیوع کرونا، شواهد حاکی از آن است که بیمارستان‌های چین با فشار ناشی از افزایش مبتلایان دست به گریبان هستند.

با گسترش موج جدید ابتلا به کرونا در چین در روزهای اخیر بیمارستان‌ها در پکن و سایر شهرها پر از بیماران مبتلا شده است. همچنین پزشکان در بیمارستان‌های پکن اعلام کردند که به دلیل تکمیل ظرفیت در بخش مراقبت‌های ویژه و هجوم مداوم بیماران به بیمارستان‌ها، کپسول اکسیژن آنها رو به اتمام است.

نظرات بینندگان