arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۷ دی ۱۴۰۱

راهنمای کامل سفر به مالدیو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وقتی به عکس‌های سواحل زیبای مالدیو نگاه می‌کنید، از زیبایی آن‌ها به شگفت می‌آیید. دوست دارید بر شن‌های نقره‌ای ساحل بنشینید و به آب‌های بیکران روبه‌رو نگاه کنید. زیبایی‌های مالدیو به‌قدری شگفت‌آور هستند که به این جزیره، لقب بهشت روی زمین را داده‌اند. اما عکس‌ها هر چه‌قدر هم که زیبا باشند، نمی‌توانند حق مطلب را ادا کنند. حتما باید به این کشور سفر کرده تا فضای بهشتی آن را به طور کامل حس کنید. در این مطلب، راهنمای جامعی از سفر به مالدیو به شما ارائه خواهیم کرد.

شما می توانید همین حالا برای خرید بلیط هواپیما خارجی خود از طریق وبسایت اسنپ تریپ اقدام کنید.

راهنمای کامل سفر به مالدیو

معرفی جزایر مالدیو

مالدیو کشوری است که از جزایر مختلف تشکیل شده است و هر جزیره آن، ویژگی‌های خاصی دارد که گردشگران را به خود جذب می‌کند. در ادامه، این جزایر را معرفی می‌کنیم.

جزیره رویایی ماله

این جزیره، بزرگ‌ترین جزیره مالدیو و مرکز تجاری آن است. ماله مساحت کمی دارد و می‌توان در زمان کمی به همه جای آن سرک کشید. این جزیره به ساحل زیبا و غذا‌های خوشمزه‌اش در بین گردشگران مشهور است.

جزیره گافاروفالو 

این جزیره در شمال مالدیو و نزدیک به پایتخت کشور قرار دارد. گافاروفالو مخصوص کسانی است که به غواصی علاقه دارند و می‌خواهند رمز و راز‌های اقیانوس هند را کشف کنند.

جزیره اری

این جزیره به دلیل هتل‌های خوبی که دارد، همیشه پر از گردشگر است. همچنین بازار‌های محلی خوبی داشته که در آن‌ها صنایع‌دستی کشور مالدیو را به فروش می‌رسانند.

جزیره مافوشی

این جزیره مختص کسانی است که می‌خواهند مدتی از شلوغی شهر‌های مدرن و بزرگ دور بمانند و با خود خلوت کنند. در این جزیره خبری از هتل‌های لوکس و گردشگران فراوان نیست. در مافوشی می‌توانید با خیال راحت فقط استراحت کنید و طلوع و غروب خورشید را با نوشیدنی نارگیل تماشا کنید.

البته مالدیو دارای جزایر دیگری نیز هست که در ادامه، آن‌ها را نام می‌بریم.

  • جزیره بنانا ریف
  • جزیره کوردو
  • جزیره گن
  • جزیره هیتادلو
  • جزیره آلیماتا

بهترین هتل‌های مالدیو

  • هتل کورومبا مالدیو
  • هتل پارادایس آیلند
  • هتل شرایتون
  • هتل باروس
  • هتل ولاسارو
  • هتل رویال آیلند
  • هتل ویوانتا
  • هتل کنراد

بیماری‌ها و واکسن‌های موردنیاز قبل از سفر به مالدیو

خوشبختانه در حال حاضر با فروکش‌کردن موج کرونا، نیازی به رعایت مقررات مربوط به این بیماری برای ورود به مالدیو ندارید. اما برای سفر به این کشور باید واکسن مربوط به پشه زرد را تزریق کنید. زیرا در مالدیو این نوع پشه، بسیار زیاد است.

خطرات احتمالی برای ورود گردشگران در مالدیو

در کشور مالدیو باید بهداشت فردی را با دقت رعایت کنید. یکی از خطرات احتمالی، نوشیدن آب‌های آلوده است. توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه از آب شیر استفاده نکنید و فقط آب‌معدنی‌های مرغوب این کشور را بنوشید. اگر به غواصی علاقه‌مند هستید، استحمام را بعد از هر فعالیت غواصی فراموش نکنید تا دچار بیماری‌های پوستی نشوید. تزریق واکسن پشه زرد نیز باید حتما انجام شود.

اجاره اتومبیل در مالدیو

اگر بخواهید در کنار ساحل اتومبیل سواری کنید، در این صورت باید ماشینی را اجاره کنید. اولین شرط کرایه ماشین در مالدیو، داشتن گواهی‌نامه بین‌المللی است. ماشین را باید از شرکت‌های معتبر کرایه اتومبیل، اجاره کنید. حواستان به اعتبار شرکت و دزدی نبودن ماشین باشد.

خدمات درمانی گردشگران در مالدیو

وقتی که به‌عنوان گردشگر سفر به مالدیو را انتخاب می‌کنید، باید تحت پوشش یکی از بیمه‌های این کشور قرار بگیرید. در این صورت اگر بیمار شوید، هزینه درمان شما خیلی کم خواهد شد. در مالدیو بیمه درمانی شامل موارد مشخصی می‌شود. در این کشور بیمه گردشگری شامل عمل‌های زیبایی نمی‌شود.

تسهیلات مالی گردشگران در مالدیو

بهتر است برای این که در مالدیو خیالتان از نظر مالی راحت باشد، پول نقد به همراه داشته باشید. سیستم بانکی و تبادل ارز این کشور برای گردشگران زیاد مناسب نیست و خیلی کند عمل می‌کند. بانک‌های این کشور بیشتر در خدمت سرمایه‌گذاران هستند و تسهیلات ویژه‌ای را برای آنان در نظر می‌گیرند.

وسایل ضروری برای سفر به مالدیو

وقتی شما به مالدیو سفر می‌کنید، قصد دارید در کنار ساحل بنشینید و از اقیانوس زیبای هند لذت ببرید؛ بنابراین کلاه و عینک آفتابی را فراموش نکنید. کرم ضدآفتاب نیز باید حتما همراهتان باشد. اگر به طور حرفه‌ای غواصی می‌کنید، لوازم مربوط به غواصی را به همراه داشته باشید.

کشور مالدیو بهترین مکان برای عکاسی از دریا و طبیعت است. اگر عکاسی را دوست دارید، به‌همراه‌داشتن دوربین حرفه‌ای بسیار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید لحظه‌های خود را ثبت کنید.

آب‌وهوای مالدیو

کشور مالدیو در کنار اقیانوس بزرگ هند قرار گرفته است و آب‌وهوایی گرم و استوایی دارد. در فصل بهار و زمستان آب‌وهوای مالدیو اغلب بارانی می‌شود. در فصل تابستان هوا گرم است؛ ولی می‌توان تحمل کرد و از سفر در این کشور لذت برد. در فصل زمستان دمای هوا کم می‌شود و باید منتظر سرما و بارندگی ماند. اما آب‌وهوای مالدیو آن‌قدر در این فصل سرد نیست.

پرواز‌ها از ایران به مالدیو

برای سفر به مالدیو پرواز مستقیمی از ایران وجود ندارد. شما ابتدا باید به دوحه، دبی یا مسقط بروید و از آنجا راهی کشور مالدیو شوید.

ویزای توریستی مالدیو

اتباع ایرانی نیاز به اخذ ویزا ندارند؛ ولی برای ورود به این کشور باید شرایطی همچون تمکن مالی و نداشتن سابقه کیفری را دارا باشند. دولت مالدیو بسیار در مورد صدور ویزای گردشگری و پذیرش گردشگران، سخت‌گیر است.

جاذبه‌های گردشگری و اماکن معروف مالدیو

در مالدیو می‌توانید به جزیره مارادو بروید و از دیدن سواحل مرجانی آن به شوق بیایید. در این جزیره غذا‌های متنوع و خوشمزه‌ای وجود دارند که باید حتما امتحان کنید. همچنین می‌توانید سری به جزایر جنوبی این کشور بزنید و از آرامش و سکوت این جزایر لذت ببرید. در جزیره گافاروفال نیز عاشقان غواصی گرد هم جمع می‌شوند تا در اعماق زلال اقیانوس هند به تفریح و لذت مشغول شوند.

فصول مناسب سفر به مالدیو

بهترین فصل سفر به این کشور، از نوامبر تا آپریل است. به‌عبارت‌دیگر، از اوایل پاییز تا اوایل بهار آب‌وهوای مالدیو بسیار مطبوع و مناسب گردشگران خواهد بود.

سفر زمینی، هوایی، دریایی و سفر با قطار و بک پک به مالدیو

در سفر به مالدیو، بهترین وسیله برای استفاده و بازدید از جزایر مختلف و زیبای این کشور، قایق است. با قایق می‌توانید دراسرع‌وقت جزایر زیبای مالدیو را ببینید، به رستوران‌های دریایی سر بزنید و از امکانات آن‌ها استفاده کنید. همچنین در این کشور می‌توانید هواپیماهای کوچک را اجاره کرده و در ارتفاع پایین پرواز کنید تا از زیبایی‌های طبیعی این کشور شگفت‌زده شوید. طبعا به‌خاطر شرایط جغرافیایی مالدیو، امکان سفر زمینی و سفر با قطار وجود ندارد.

تور‌های تفریحی یک‌روزه مالدیو

در کشور مالدیو تور‌های یک‌روزه بسیاری وجود دارند که شما را به دیدن جزایر زیبای این کشور می‌برند. اگر می‌خواهید برای دیدن این جزایر با این تور‌ها همراه شوید، پیشنهاد می‌کنیم تور‌های هیتادلو و کور دو را از دست ندهید.

نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها در مالدیو

مالدیو کشور شاد و مفرحی است. در سفر به مالدیو این موضوع را می‌توانید به‌وضوح مشاهده کنید. یکی از نمایشگاه‌های مالدیو که نباید از دست بدهید، نمایشگاه فواره‌های موزیکال است که اواخر بهار و اوایل تابستان در جزیره مولاح برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها، رویداد‌ها و جشن‌ها در مالدیو

در جزیره تولوسدو، فستیوال ماهی‌های رنگی برگزار می‌شود و مردم جزیره به جشن و پایکوبی می‌پردازند. در این جشن، غذا‌های خوشمزه و متنوعی وجود دارند که باید حتما آن‌ها را امتحان کنید. این مورد یکی از جشن‌هایی است که در جزایر مالدیو برگزار می‌شود و هر جزیره، جشن مخصوص به خود را دارد. همچنین اعیاد مسلمانان مثل عید قربان، فطر و تولد حضرت رسول در مالدیو به‌صورت جشن‌های باشکوهی برگزار می‌شوند.

مکان‌های تاریخی در مالدیو

یکی از مکان‌های تاریخی مالدیو ساختمان اوتمو است که یادگار اخراج پرتغالی‌ها از این جزیره است. این ساختمان در شمال کشور مالدیو قرار دارد.

جاذبه‌های طبیعی در مالدیو

برای گشت‌وگذار و لذت‌بردن از طبیعت منحصربه‌فرد مالدیو، دو جزیره را هیچ‌گاه فراموش نکنید؛ چراکه از جاذبه‌های طبیعی مشهور در این کشور هستند. شما در سفر به مالدیو حتما باید از غروب زیبا و درخشان جزیره ولیگاندو دیدن کنید. در این جزیره همه چیز در حالت رویایی است و انگار در فیلمی رمانتیک و عاشقانه حضور دارید. همچنین ساحل طبیعی و زیبای جزیره هول هومانه را نیز از دست ندهید که از زیباترین مکان‌های طبیعی مالدیو است.

توریسم مذهبی در مالدیو

یکی از زیباترین مساجد دنیا در شهر ماله قرار دارد و هرساله تعداد زیادی از مسلمانان از آن بازدید می‌کنند. معماری درخشان این مسجد موردتوجه عام و خاص است. برای مطالعه فرهنگ اسلامی در مالدیو باید این مسجد را ببینید.

توریسم سلامت در مالدیو

در جزیره واداهو می‌توانید تحت امواج ساطع شده از الماس‌های واقع در این جزیره قرار بگیرید. این امواج قادر هستند برخی از بیماری‌ها را از بین ببرند. همچنین در جزیره هوران فوشی، تن به آبگرم‌های آن بزنید تا خستگی‌های چندساله از وجودتان خارج شود.

اطلاعات و دانستنی‌های کاربردی

کشور مالدیو حدود 430 هزار نفر جمعیت دارد. مردم این کشور مسلمان هستند و به شعائر مذهبی خود بسیار اهمیت می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، روزه‌خواری در ماه رمضان در ملا عام، ممنوع است. همچنین درآمد این کشور از گردشگری، کشتی‌سازی، صید ماهی، صنایع کوچک (مانند صنایع‌دستی) و صادرات ماهی تأمین می‌شود. واحد پول کشور مالدیو، روفیه است.

شماره‌تلفن‌های ضروری

اگر در کشور مالدیو به مشکلی برخورد کردید که نیاز به حضور آتش‌نشانی داشت، با شماره 118 تماس بگیرید. برای تماس با پلیس از شماره 119 استفاده کنید. همچنین اگر نیاز به کمک‌های پزشکی ضروری داشتید، با شماره 102 تماس بگیرید.

وضعیت حمل‌ونقل در مالدیو

در مالدیو حمل‌ونقل عمومی بیشتر توسط قایق صورت می‌گیرد. همچنین می‌توانید از هواپیما نیز برای جابه‌جاشدن در این کشور استفاده کنید. در داخل جزیره‌ها نیز استفاده از تاکسی برای گردشگران زیاد معمول نیست؛ ولی به‌هرحال اگر زیاد خسته شدید، از این وسیله نیز می‌توانید استفاده کنید.

غذا‌های معروف مالدیو

کاری سبزیجات، هوشی رونی، گول‌ها و گارودیا از غذا‌های معروف این کشور هستند که در سفر به مالدیو باید آن‌ها را امتحان کنید.

هزینه سفر به مالدیو

هزینه سفر بستگی به مدت اقامت شما در این کشور و مکانی که می‌خواهید در آن اقامت کنید، دارد. اما برای یک هفته اقامت معمولی در این کشور 6000 دلار امریکا کافی است.

بهترین مراکز خرید جزایر مالدیو

اگر به دنبال خرید کالاهای لوکس و برندهای مشهور هستید، به سنترو مال مراجعه کنید. صنایع‌دستی و سوغات مالدیو را می‌توانید در بوتیک نالا در کنار لباس‌های شیک و زیورآلات پیدا کنید. در آیلند بازار، شیک‌ترین و به‌روزترین صنایع‌دستی مالدیو را می‌توان خرید. در بازار محلی ماله هم می‌توانید بی‌واسطه از فروشندگان خرد مالدیوی خرید کنید. با حضور در این بازار بیشتر در حال و هوای این کشور قرار می‌گیرید.

مهم‌ترین قوانین کشور مالدیو

نوشیدن الکل در این کشور به جز در رستوران‌های خاص، ممنوع است. همچنین شما نمی‌توانید در مالدیو حیوانات دریایی و مرجان‌ها را شکار کنید. پرتاب زباله به داخل آب اقیانوس هم ممنوع است.

راهنمای کامل سفر به مالدیو

جمع‌بندی

با سفر به مالدیو، بهشت روی زمین را می‌بینید و از زیبایی‌های طبیعت آن به شگفت می‌آیید. مالدیو کشوری مسلمان است و مردمانی خوش‌برخورد و مهربان دارد. این کشور مکان خوبی برای کسب آرامش و دوری از شلوغی‌های پیرامونمان است.

 

نظرات بینندگان