arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۱۴ دی ۱۴۰۱

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سد چم شیر مشکلی ندارد، در حال آبگیری هم هست / با رئیسی هم صحبت کرده ام / عده‌ای راه می‌افتند و بدون دلیل علمی کار‌های بزرگ نظام را کوچک جلوه می‌دهند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان که در سد چم شیر همه چیز دیده شده است و چیز زیادی در آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این سد هیچ مشکلی ندارد و در حال آبگیری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آبگیری سد چم‌شیر خبر داد و گفت: این سد بدون هیچ مشکلی آبگیری می‌شود.

سید علی احمدزاده در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش این استان در پاسخ به سوالی در خصوص حاشیه سازی های اخیر برای سد چم شیر افزود: همه مطالعات و کارهای مطالعاتی در چند فاز در سد چم شیر انجام شده دریاچه و بستر آن مورد مطالعات علمی قرار گرفته و وضعیت جدیدی برای این سد رخ نداده است.

وی با بیان اینکه حرف‌های غیر علمی و غیر تخصصی و مسئله‌دار زده می‌شود، اظهارکرد: چرا باید کسی که در مورد سد تنگ سرخ هیچگونه شناخت علمی ندارد نظر بدهد چرا باید کارشناس کامپیوتر یا روانشناسی در مورد سد حرف بزند که هیچ مبنای علمی ندارد ممکن است که برخی از آدم‌های علمی هم در خصوص سد اظهار نظرهایی کرده باشند اما این سوالات در گذشته همه پاسخ داده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان که در سد چم شیر همه چیز دیده شده است و چیز زیادی در آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این سد هیچ مشکلی ندارد و در حال آبگیری است.

احمد زاده با بیان اینکه در جلسه هیئت دولت چند روز پیش با وزیر نیرو در این خصوص صحبت کرده است، تصریح کرد: قبل از آن هم با رئیس جمهور در مورد سد صحبت کرده بودم وزیر نیرو به من گفت همان نظری که شما در خصوص سد دارید همان نظر را هم ما داریم.

وی ادامه داد: اینکه عده‌ای راه می‌افتند و کارهای بزرگ نظام را کوچک و یا وارونه جلوه می دهند به چه معناست؟ وقتی دلیل علمی ندارند و تنها جنجال به پا می‌کنند تا کارهای کشور کمرنگ جلوه داده شود کاری که برای کشور تحول زاست آن را آسیب جلوه می‌دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سد هیچ مشکلی برای آبگیری ندارد اگر قرار است کسی درباره آن حرف بزند باید وزارت نیرو بگوید که مشکل دارد بعضی ها می‌خواهند مصالح و منافع کشور و مردم را فدای منافع خودشان کنند سد چمشیر یک سد بسیار مهم و تحول ساز در کشور است.

احمد زاده با بیان اینکه سد "آبریز" بیشتر از سد چمشیر سهمیه آبی برای ما دارد و آن را هم باید بسازیم، تاکید کرد: سد چمشیر در جایی ساخته می‌شود که صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی را داریم و برای پیشرفت در این حوزه نیاز به سهمیه آب داریم الان فاز اول پالایشگاه گچساران را در سفر دوم خواهیم داشت که در کل و در همه فازهای آن ۱۰۵ هزار بشکه در روز ظرفیت آن است و در فاز اول ۳۵ هزار بشکه خواهد بود در حالی که کل پالایشگاه شیراز ۳۲ هزار بشکه ظرفیت دارد برای این کارهای بزرگ به آب پایدار نیاز داریم.

وی افزود: سد چمشیر هیچ گونه مشکل علمی ندارد یک کار بزرگ را نظام آغاز کرده و به نتیجه رسیده، ما به غیر از آب به برق آن نیاز داریم برقی که تولید می‌کند کل هزینه های سد را بر خواهد گرداند در حالی که اکنون مشکل برق در کشور داریم و تاسیسات تولید برق سد توسط سرمایه گذار خارجی آماده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ‌گونه تغییری در پی‌سی آب ایجاد نخواهد شد جلسه‌ای برای سد آبریز و چم‌شیر در وزارت نیرو داشتیم از متخصصین و مهندسین وزارت سوال کردم که موضوع فاجعه گتوند چیست مگر مطالعه درستی انجام نشده که یکی از بهترین متخصصان سدسازی گفت؛ پی‌سی آبی که به پشت سد می ریخت ۱۱۰۰ بود که برای کشاورزی خوب است اما اکنون پی سی آن ۹۵۰ شده است پس چرا دروغ برای کارهای بزرگ گفته می شود تا این کارها زیر سوال برود.

احمد زاده اظهارکرد: مدیر آب استان کهگیلویه و بویراحمد از قویترین نیروهای کارشناس آب و زمین شناسی در کشور است و باید بگوید مشکلی وجود دارد یا نه؛ نباید کسی که هیچ گونه علمی در خصوص سد ندارد جریان سازی کند.

وی با ادای احترام به کسانی که نظرات علمی در خصوص پروژه‌های کشور و استان دارند، تصریح کرد: یک عده ای بیمار و یک عده‌ای هم معاند نظام و یک عده‌ای دیگر حقوق بگیر برای تخریب نظام و کارهای بزرگ صورت گرفته در آن هستند. این سد را از سال گذشته تاکنون به صورت جدی برای تحول استان در دستور کار قرار دادیم، سد آبگیری خواهد شد و به چرخه توسعه کشور و استان خواهد آمد زیرا مطالعات آن نشان داده که خلاف این دروغ‌هاست.

نظرات بینندگان