arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۱۴ دی ۱۴۰۱

دولت ژاپن: ۱ میلیون یِن بگیرید و پایتخت را ترک کنید

دولت ژاپن در تلاش برای معکوس کردن روند مهاجرت از مناطق کم‌جمعیت به شهر‌های بزرگ وعده داد به هر خانواده‌ای که کلانشهر توکیو را ترک کند به ازای هر فرزند یک میلیون "ین" (معادل ۷.۵۰۰ دلار) پرداخت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: دولت ژاپن در تلاش برای معکوس کردن روند مهاجرت از مناطق کم‌جمعیت به شهرهای بزرگ وعده داد به هر خانواده‌ای که کلانشهر توکیو را ترک کند به ازای هر فرزند یک میلیون "ین" (معادل ۷.۵۰۰ دلار) پرداخت می‌کند.

بنابر اعلام رسانه‌های ژاپنی، این "پرداخت تشویقی" که رقم آن در مقایسه با رقم قبلی که ۳۰۰ هزار ین بوده به مراتب چشمگیرتر است، در ماه آوریل سال جدید میلادی اجرایی خواهد شد و بخشی از برنامه‌های رسمی دولت برای بخشیدن جانی تازه به زندگی در شهرها و روستاهای کم‌جمعیت است.

اگرچه جمعیت توکیو برای اولین بار در سال گذشته کاهش یافت - روندی که تا حدی به همه‌گیری ویروس کرونا نسبت داده می‌شود - با این حال سیاست‌گذاران دولت ژاپن بر این باورند که باید اقدامات بیشتری برای کاهش تراکم جمعیت در پایتخت صورت گیرد و مردم به شروع زندگی جدید در شهرها و مناطق دیگر کشور که به اندازه شهرهای بزرگ اغواکننده نیستند و در عین حال از معضلاتی چون پیری، کاهش جمعیت و مهاجرت جوانان به توکیو، اوزاکا و سایر شهرهای بزرگ آسیب دیده‌اند، تشویق شوند.

به گزارش گاردین، خانواده های ژاپنی که این مشوق مالی را دریافت و به شهر و یا روستایی مهاجرت می کنند، باید حداقل پنج سال در خانه جدید خود زندگی کنند و یکی از اعضای خانواده باید سر کار باشد یا قصد راه اندازی یک تجارت جدید را داشته باشد. همچنین افرادی که قبل از موعد پنج ساله به شهر و محل زندگی سابق خود برگردند، باید مشوق نقدی دولت را برگردانند.

مقامات ژاپن امیدوارند این تشویق سخاوتمندانه، خانواده‌های دارای فرزند تا ۱۸ سال را تشویق به زندگی در مناطق کم‌جمعیت کرده و از فشار کنونی بر فضا و خدمات عمومی در توکیو، بزرگترین کلانشهر جهان با جمعیتی حدود ۳۵ میلیون نفر، بکاهد.

نظرات بینندگان