arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۱۵ دی ۱۴۰۱

اینفوگرافی / دولت‌های مختلف هر کیلو خودرو را چند فروختند؟

بهمن ماه سال ۹۱، یک ماه پس از آنکه قیمت خودرو با مجوز دولت آزاد شد و قیمت‌ها بالاتر رفت، محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت وقت که خود مجوز آزادسازی قیمت را صادر کرده بود با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: "پراید کیلویی چند؟ " دقیقا در همان شب و پس از گفتن این جمله که در حقیقت تحقیری برای صنعت خودرو محسوب می‌شد، نسخه شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو پیچیده و شد آنچه نباید می‌شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه اینترنتی فراز: بهمن ماه سال ۹۱، یک ماه پس از آنکه قیمت خودرو با مجوز دولت آزاد شد و قیمت‌ها بالاتر رفت، محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت وقت که خود مجوز آزادسازی قیمت را صادر کرده بود با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: "پراید کیلویی چند؟ "

دقیقا در همان شب و پس از گفتن این جمله که در حقیقت تحقیری برای صنعت خودرو محسوب می‌شد، نسخه شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو پیچیده و شد آنچه نباید می‌شد. چاله‌ای که هنوز بعد از ۱۰ سال خودروسازان نتوانسته‌اند به صورت کامل از آن بیرون خارج شوند و آن را عامل زیان چند ده هزار میلیاردی خود عنوان می‌کنند.

حالا با همین دیدگاه "پراید کیلویی چند" احمدی‌نژاد، قیمت کیلویی ۳ خودرو را در ۴ دولت متفاوت بررسی شده تا نشان دهد، تورم حتی در قیمت کیلویی خودرو‌ها نیز موثر بوده و تفاوت مدیریت دولت‌ها حتی در قیمت هر کیلو خودرو نیز مشهود است.

نظرات بینندگان