arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۲ - ۱۸ دی ۱۴۰۱

ویدیو / حمله هزاران نفر از طرفداران بولسونارو به کنگره ملی برزیل

هزاران نفر از طرفداران رئیس جمهور سابق برزیل روز یکشنبه به کنگره ملی این کشور حمله ور شدند. بر اساس گزارش ها، طرفداران بولسونارو حفاظ‌های امنیتی اطراف کاخ «پلانالتو» را شکسته و وارد محوطه و ساختمان کنگره ملی برزیل شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: هزاران نفر از طرفداران رئیس جمهور سابق برزیل روز یکشنبه به کنگره ملی این کشور حمله ور شدند.

بر اساس گزارش ها، طرفداران بولسونارو حفاظ های امنیتی اطراف کاخ «پلانالتو» را شکسته و وارد محوطه و ساختمان کنگره ملی برزیل شدند.

رویترز نیز خبر داد که طرفداران بولسونارو، به کاخ ریاست جمهوری، دادگاه عالی و کنگره ملی این کشور حمله کرده و وارد آنها شده اند.

«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» شامگاه یکشنبه هفته پیش به‌عنوان رئیس‌جمهور برزیل سوگند یاد کرد و قول داد که مسیر این کشور را برای نجات آن از گرسنگی، فقر و نژادپرستی، تغییر دهد.

داسیلوا در مراسم تحلیف خود که با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، گفت: «دموکراسی پیروز بزرگ در این انتخابات بود که بر خشن‌ترین تهدیدها علیه آزادی بیان غلبه کرد و بر فجیع‌ترین کارزار دروغگویی و نفرت‌پراکنی که برای تغییر نظر رأی‌دهندگان طراحی شده بود، فائق آمد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لولا بدون نام بردن از «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور پیشین برزیل اظهار داشت: «ما هیچ روحیه انتقام‌جویی علیه کسانی که تلاش کردند ملت را تحت تسلط طرح‌های شخصی و عقاید خود قرار دهند، نداریم؛ اما حاکمیت قانون را تضمین خواهیم کرد. کسانی که خطا کردند، پاسخگوی خطاهای خود خواهند بود».

وی سپس به کنگره برزیل به‌عنوان بزرگترین کشور قاره آمریکای لاتین رفت و دولت بولسونارو را مسئول «نسل‌کشی» از طریق عدم واکنش مناسب به همه‌گیری ویروس «کووید-۱۹» که بیش از ۶۸۰ هزار برزیلی را به کام مرگ کشاند، دانسته و تاکید کرد: «مسئولان این نسل‌کشی باید بررسی شوند و نباید بدون مجازات بماند».

ژائیر بولسونارو که از وی به عنوان ترامپ برزیل یاد میشود در مراسم تحلیف لولا داسیلوا حضور نیافت و به ایالت فلوریدای آمریکا سفر کرد.

 
نظرات بینندگان