arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

روبرتو مارتینس رسماً سرمربی تیم ملی پرتغال شد

سرمربی پیشین تیم ملی بلژیک به طور رسمی سرمربی تیم ملی پرتغال شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سرمربی پیشین تیم ملی بلژیک به طور رسمی سرمربی تیم ملی پرتغال شد.

فدراسیون فوتبال پرتغال بعدازظهر امروز (دوشنبه) به طور رسمی روبرتو مارتینس را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور و جانشین فرناندو سانتوس معرفی کرد. قرارداد مارتینس تا جام جهانی ۲۰۲۶ اعتبار دارد.

در پی حذف تیم ملی فوتبال پرتغال از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با قبول شکست یک بر صفر مقابل مراکش در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها، فدراسیون فوتبال این کشور به همکاری ۸ ساله‌اش با فرناندو سانتوس پایان داد. این مربی ۶۸ ساله از سال ۲۰۱۴ هدایت تیم ملی پرتغال را برعهده داشت و این تیم را به قهرمانی یورو ۲۰۱۶ و قهرمانی لیگ ملت‌های ۱۹-۲۰۱۸ رساند.

تیم‌ملی فوتبال پرتغال، فدراسیون فوتبال پرتغال، تیم ملی فوتبال بلژیک.

روبرتو مارتینس ۴۹ ساله هم که سابقه سرمربیگری تیم‌هایی همچون سوانزی، ویگان و اورتون را در کارنامه‌اش دارد، از سال ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی بلژیک را برعهده داشت و این تیم را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عنوان سومی رساند. تیم تحت‌هدایت او در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اما عملکرد خوبی نداشت و در همان مرحله گروهی با کسب ۴ امتیاز از دور رقابت‌ها حذف شد.

اولین بازی رسمی هم که این مربی اسپانیایی می‌تواند روی نیمکت تیم ملی پرتغال بنشیند، تاریخ سوم فروردین در بازی مقابل لیختن‌اشتاین در مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۴ خواهد بود.

نظرات بینندگان