arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۳ دی ۱۴۰۱
ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل:

سه طرح برای حمله به تاسیسات اتمی ایران تدارک دیده ایم

آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل مدعی شد که ارتش این رژیم طی سال گذشته سه طرح برای حمله به تاسیسات اتمی ایران تدارک دیده است. کوخاوی در آخرین گفتگو با تلویزیون اسرائیل پیش از پایان دوران مسئولیتش جمعه ۲۳ دی تاکید کرد در صورت آغاز درگیری بزرگ با ایران، مواضع و مکان‌های نظامی دیگری مورد هدف قرار خواهند گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت که به دنبال تعیین مکان استقرار موشک‌های ایران هستیم تا در فرصت مناسب آنها را مورد هدف قرار دهیم.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل مدعی شد که ارتش این رژیم طی سال گذشته سه طرح برای حمله به تاسیسات اتمی ایران تدارک دیده است.

کوخاوی در آخرین گفتگو با تلویزیون اسرائیل پیش از پایان دوران مسئولیتش جمعه 23 دی تاکید کرد در صورت آغاز درگیری بزرگ با ایران، مواضع و مکان‌های نظامی دیگری مورد هدف قرار خواهند گرفت.

او افزود که ایران دارای اورانیوم غنی‌شده لازم جهت تولید چهار بمب اتم است.

کوخاوی همچنین اشاره کرد که برای حمله به حزب‌الله لبنان در صورت افزایش تنش توسط این گروه برنامه‌هایی در اختیار ارتش قرار دارد.

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل تاکید کرد: «ارتش بر دو موضوع مهم تمرکز دارد، اول تعیین مکان استقرار موشک‌های ایران تا در فرصت مناسب آنها را هدف قرار دهیم و دوم این که درصدد ایجاد یک سامانه دفاع هوایی جهت مقابله با این موشک‌ها هستیم.»

او تصریح کرد: «فرض ما بر این است که حمله در خاک ایران به واکنش آنها به‌ویژه حمله به منطقه شمالی اسرائیل توسط حزب‌الله منجر خواهد شد.»

کوخاوی تهدید کرد که «در صورت حمله حزب‌الله به اسرائیل، لبنان را به 50 سال پیش باز خواهیم گرداند زیرا در چنین وضعیتی فقط حزب‌الله را هدف قرار نخواهیم داد بلکه همه زیرساخت‌های لبنان را منهدم خواهیم کرد.»

تلویزیون اسرائیل در پایان گفتگو با کوخاوی گفت، مهمترین دستاوردی که کوخاوی می‌تواند به آن در دوران مسئولیتش افتخار کند، ممانعت از تشکیل یک گروه شبه‌نظامی جدید مانند حزب‌الله توسط ایران در سوریه است.

نظرات بینندگان