arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۲۴ دی ۱۴۰۱

حلالی، پیشکسوت پرسپولیس: لوکادیا روزی که به ایران آمد دور کمرش ۱۴۰ بود / ما کلی بابتش پول دادیم و اندامش را برای بازی مناسب کردیم

اسماعیل حلالی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می گوید: لوکادیا آمد و کلی بابتش پول دادیم. روزی که به ایران آمد دور کمرش ۱۴۰ بود! ما اندامش را برای بازی مناسب کردیم، چهار گل زد و بعد برای ما چه ماند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد تیم یحیی گل‌محمدی با وجود صدرنشینی در نیم‌فصل اول لیگ برتر در هفته‌های اخیر فراز و نشیب زیادی داشته‌اند.

اسماعیل حلالی درباره عملکرد پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ برتر اظهار داشت: در مجموع به لحاظ جدولی اول هستیم و امتیازات خوبی گرفتیم. این جای خوشحالی دارد، ولی به لحاظ شکل تیمی، به نظرم اگر بخواهیم به همین شیوه کار را در نیم‌فصل دوم ادامه دهیم، شاید به نوعی آسیب ببینیم. باید حتماً شکل کارمان را درست کنیم. در نیم‌فصل اول فراز و نشیب زیادی داشتیم، این برای تیمی که مدعی قهرمانی است، خیلی خوب نیست، چه به لحاظ کیفیتی و چه نتیجه، از هر دو جهت بالا و پایین‌مان زیاد بود. این نشان می‌دهد که به ثبات نرسیدیم.

وی ادامه داد: لیگ در نیم‌فصل اول دو بار تعطیل شد، هر دو بار بازگشت ضعیفی به مسابقات داشتیم و روندمان خوب نبود. در واقع نتوانستیم از تعطیلی لیگ چه به لحاظ بدنی و چه هماهنگی به نفع احسن استفاده کنیم تا بچه‌ها در شرایط نرمالی کار را دنبال کنند. حالا که تعطیلی نداریم و همین طور مسابقات ادامه دارد، درگیر جام حذفی هم هستیم و در کنار لیگ، شاید فصل جدید لیگ قهرمانان را نیز در پیش داشته باشیم. امیدوارم که با شکل بهتری نیم‌فصل دوم را شروع کنیم.

این مربی فوتبال با اشاره به غیبت چند ساله پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: خدا کند از این دو سال عبرت گرفته باشیم و مشکلات‌مان حل شده باشد. AFC متوجه این خواهد شد که ما صرفاً برای بازگشت به لیگ قهرمانان ظاهر را خوب نشان می‌دهیم. حل صوری ماجرا دردی از ما دوا نمی‌کند و این چیزی پیش پا افتاده است و مأموران کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه آن می‌شوند. آن موقع که داد می‌زدم خودمان باید بازیکن بسازیم برای این بود که به بازیکن باشگاه دیگر ۳۰ میلیارد پول ندهیم. می‌دانستم که دو سال دیگر تورم آنقدر بالا می‌رود که جذب بازیکن خیلی سخت می‌شود. اگر ۳۰ بازیکن باید داشته باشیم، لااقل ۱۰، ۲۰ نفر آن‌ها را خودمان بسازیم که برای‌مان ارزانتر تمام شود. همین لوکادیا آمد و کلی بابتش پول دادیم. روزی که به ایران آمد دور کمرش ۱۴۰ بود! ما اندامش را برای بازی مناسب کردیم، چهار گل زد و بعد برای ما چه ماند؟ محمد عمری، مهدی عبدی و... این‌ها سرمایه‌های باشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه غیبت تماشاگران روی عملکرد تمام تیم‌ها تأثیر داشته است، خاطرنشان کرد: همانطور که پرسپولیس فراز و نشیب داشت، رقیبان ما هم همین شکل را داشتند. نبود تماشاگران قطعاً تأثیر زیادی در این ماجرا داشته است. البته تماشاگر شمشیر دولبه است. همانطور که وقتی عالی بازی می‌کنی حضور تماشاگر بر انگیزه‌های بازیکنان اضافه می‌کند و شرایط بهتری را بر بازی حکمفرما خواهد کرد، اگر هم دچار حاشیه شده باشی و خوب بازی نکنی، حضور آن‌ها اوضاع را بدتر خواهد کرد.

حلالی با اشاره به وضعیت فنی تیم پرسپولیس یادآور شد: ما امسال به لحاظ ساختار دفاعی بهتر از سال گذشته شدیم و بیرانوند و مدافعان نقش پررنگی در تیم داشتند، هرچند در چند بازی با اختلاف نزدیک بردیم، اما آن کلین‌شیت‌ها ارزشمند بودند. ما جز بازی با نساجی، خیلی نتوانستیم موقعیت گل ایجاد کنیم و این مشکل هم حتماً باید در نیم‌فصل دوم برطرف شود. باید برنامه‌های متنوع‌تر داشته باشیم و جا به جایی بازیکنان زیاد شود و آمادگی بدنی تیم را افزایش دهیم.

بازیکن سابق سرخپوشان درباره انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتبال نیز تصریح کرد: تصمیمی که قبلاً گرفته بودیم از اساس غلط بود. آمدن کی‌روش بازگشت به عقب بود. اگر نمی‌خواستند اسکوچیچ را نگه دارند، باید یک مربی می‌آوردند که با تفکرات قبل متفاوت باشد. عملکرد تیم ملی در جام جهانی با کی‌روش که بسیار ناامیدکننده بود. بچه‌ها اگر ولز را بردند به این خاطر بود که از شکست به انگلیس خیلی به آن‌ها برخورده بود و دیدار با ولز بازی مرگ و زندگی بود. بازیکنان داشتند از فشار روانی نابود می‌شدند کما اینکه اگر بازی اول را به آن شکل فجیع نمی‌باختیم شاید اصلاً ولز را هم نمی‌بردیم.

وی ادامه داد: قطعاً اگر تیم نترس بازی می‌کرد و تفکرات دیکتاتورگونه سرمربی بر تیم حاکم نبود و بازیکنان می‌توانستند از توانایی‌های خود استفاده کنند، می‌توانستیم به شکل بهتری جام جهانی را تمام کنیم. همه زیبایی فوتبال به خلاقیت بازیکنان است، ولی کی‌روش نمی‌گذاشت آن‌ها از خلاقیت و توان فردی خود استفاده کنند و همه چیز را باید زیر نظر او انجام می‌دادند. در حالی که تیم ملی فوتبال پرتغال هم به این شکل بازی نمی‌کند و تکنیک فردی و خلاقیت بازیکنان خیلی تعیین‌کننده است.

نظرات بینندگان