arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۲۴ دی ۱۴۰۱

نخستین تولید مشترک عربستان و فرانسه با بازی «جانی دپ»

درام «ژان دو باری» با بازی جانی دپ که در فرانسه در دست ساخت است، با حمایت صندوق جشنواره فیلم «دریای سرخ» به نخستین تولید مشترک عربستان و فرانسه تبدیل می‌شو
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: درام «ژان دو باری» با بازی جانی دپ که در فرانسه در دست ساخت است، با حمایت صندوق جشنواره فیلم «دریای سرخ» به نخستین تولید مشترک عربستان و فرانسه تبدیل می‌شود.
 
 مایوین کارگردان و فیلمساز فرانسوی علاوه بر کارگردانی فیلم که تاکنون نیمی از فیلمبرداری آن نیز انجام شده، در نقش زن اصلی فیلم نیز بازی می‌کند و جانی دپ را در نقش لویی پانزدهم پادشاه قرن هجدهم فرانسه به تصویر می‌کشد.
 
این جشنواره اعلام کرده از سال ۲۰۱۹ که شروع به کار کرده تاکنون به مراحل تولید و پس از تولید ۱۷۰ فیلم از جهان عرب و آفریقا حمایت کرده است. این سرمایه‌گذاری جدید اما نشان دهنده تلاش این بنیاد برای فراتر رفتن از سطح منطقه است.
 
ژان دو باری ششمین فیلم مایوین است و خود او با همکاری تدی لوسی-مودست و نیکلا لیویچی فیلمنامه آن را نوشت. این فیلم توسط نتفلیکس برای فرانسه خریداری شده و پس از اکران در سینماهای فرانسه روی پلتفرم استریم می‌رود.
 
روشن نشده که سرمایه‌گذاری عربستان در این فیلم چقدر و چگونه بوده، اما تاکید عربستان بر این بوده که بین‌المللی بودن فیلم و حمایت از زنان فیلمساز و تقویت روابط سینمایی عربستان و فرانسه از دلایل این همکاری بوده است.
نظرات بینندگان