arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۲۶ دی ۱۴۰۱

اولیانوف: پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای تنش‌ها را کاهش می‌دهد

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: بهترین راه برای جلوگیری از روندهای منفی در منطقه، نهایی کردن مذاکرات وین درخصوص برجام است. اولیانوف ادامه داد: پیشرفت در این زمینه می‌تواند تنش‌ها را کاهش دهد و راه را برای افزایش گفت‌وگوها درباره امنیت منطقه باز کند. ظاهرا کشورهای غربی برای آن آمادگی ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: یک دیپلمات ارشد روس تاکید کرد، بهترین راه جلوگیری از تنش‌های منطقه به نتیجه رساندن مذاکرات احیای برجام است اما غربی‌های برای آن آماده نیستند.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: بهترین راه برای جلوگیری از روندهای منفی در منطقه، نهایی کردن مذاکرات وین درخصوص برجام است.

اولیانوف ادامه داد: پیشرفت در این زمینه می‌تواند تنش‌ها را کاهش دهد و راه را برای افزایش گفت‌وگوها درباره امنیت منطقه باز کند. ظاهرا کشورهای غربی برای آن آمادگی ندارند.

این در حالی است که مقامات آمریکایی علی‌رغم ادعاهای مکرر این کشور در جریان مذاکرات وین مبنی بر تلاش واشنگتن برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به تازگی آشکارا می‌گویند که روی احیای برجام متمرکز نیستند و این توافق چندین ماه است که در دستور کار دولت آمریکا قرار ندارد.

مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام برای رفع تحریم‌های ایران و بازگشت آمریکا به این توافق از چند ماه پیش تاکنون به دلیل زیاده‌خواهی و کارشکنی طرف آمریکایی و قصور اروپایی‌ها برای پیشبرد مذاکرات و رفع موانع متوقف شده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که آماده بازگشت و از سرگیری این مذاکرات هستند.

نظرات بینندگان