arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۲۶ دی ۱۴۰۱

نتیجه یک مطالعه ۳۶‌ساله: ۴ رژیم غذایی شناخته‌شده جهان می‌توانند خطر مرگ زودرس را کاهش دهند

محققان با بررسی وضعیت تغذیه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار داوطلب طی ۳۶ سال، اثر چهار رژیم غذایی شناخته‌شده در جهان بر سلامت جسمی را با یکدیگر مقایسه و به نتایج جالبی دست پیدا کرده‌اند. این تحقیق، یکی از جامع‌ترین مطالعاتی است که تاکنون به انجام رسیده است و نشان می‌دهد چهار رژیم غذایی سالم معروف جهان می‌توانند خطر مرگ زودرس را کاهش دهند. نتایج نشان می‌دهند متعهدشدن به یک رژیم غذایی سالم در طول زندگی، بسیار اهمیت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان با بررسی وضعیت تغذیه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار داوطلب طی ۳۶ سال، اثر چهار رژیم غذایی شناخته‌شده در جهان بر سلامت جسمی را با یکدیگر مقایسه و به نتایج جالبی دست پیدا کرده‌اند.

این تحقیق، یکی از جامع‌ترین مطالعاتی است که تاکنون به انجام رسیده است و نشان می‌دهد چهار رژیم غذایی سالم معروف جهان می‌توانند خطر مرگ زودرس را کاهش دهند. نتایج نشان می‌دهند متعهدشدن به یک رژیم غذایی سالم در طول زندگی، بسیار اهمیت دارد.

با وجودی که از هر ۱۰ فرد بزرگسال آمریکایی، حداقل ۶ نفر آن‌ها به یک بیماری مزمن مرتبط با رژیم غذایی خود گرفتار شده‌اند، مطالعه انجام‌شده نشان می‌دهد پایبندی به رژیم‌های غذایی سالم می‌تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

کاهش خطر مرگ زودرس با 4 رژیم محبوب

محققان با تجزیه‌وتحلیل الگوی غذایی ۱۱۹,۳۱۵ نفر داوطلب طی ۳۶ سال، می‌گویند که چهار رژیم غذایی شناخته‌شده در جهان اعم از رژیم غذایی سالم، رژیم غذایی مدیترانه‌ای، رژیم غذایی گیاهی و رژیم متناوب می‌توانند خطر مرگ زودرس به‌دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهند.

معمولاً توصیه‌های غذایی زیادی برای حفظ سلامتی مطرح می‌شود. مطالعه جدید نشان می‌دهد رعایت حداقل یکی از این الگوهای تغذیه‌ای می‌تواند خطر مرگ زودرس را به هر علتی، اعم از بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان و بیماری‌های تنفسی کاهش دهد. با وجودی که رژیم‌های غذایی متنوعی وجود دارند، اما در همگی این رژیم‌ها، گروه‌های اصلی مواد غذایی مانند غلات، میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات وجود دارد. رژیم‌های غذایی باید بتوانند به ارتقای سلامت ما کمک کنند و میزان ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن را کاهش دهند.

با توجه به اینکه رژیم‌هایی غذایی، گروه‌های مختلف مواد غذایی را در خود جای داده‌اند، می‌توانند به کاهش نرخ مرگ‌ومیر کمک می‌کنند. برای مثال رژیم غذایی گیاه‌خواری شامل تغذیه از طریق سبزیجات و غلات کامل می‌شود و غذاهای ناسالم و فرآوری‌شده را حذف می‌کند. درنتیجه چنین رژیم‌هایی منافع خودش را دارد و پای‌بندی به آن‌ها مفید واقع می‌شود.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان