arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۷ - ۲۷ دی ۱۴۰۱

یک مسئول وزارت خارجه کره جنوبی: اظهارات رئیس جمهور درباره ایران، برای توضیح وضعیت امنیتی پیچیده منطقه بیان شده

یک مسئول در وزارت خارجه کره جنوبی بامداد سه‌شنبه در تلاش برای آنچه که «رفع هرگونه سوء تفاهم» حول اظهارات یون علیه ایران توصیف شده، مدعی شد این اظهارات حین تشویق نظامیان سئول و برای توضیح وضعیت امنیتی پیچیده منطقه بیان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک مسئول در وزارت خارجه کره جنوبی بامداد سه‌شنبه در تلاش برای آنچه که «رفع هرگونه سوء تفاهم» حول اظهارات یون علیه ایران توصیف شده، مدعی شد این اظهارات حین تشویق نظامیان سئول و برای توضیح وضعیت امنیتی پیچیده منطقه بیان شده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این مقام - که نام یا سمتش اعلام نشد، گفت: «دولت کره [جنوبی] تمایل دارد روابط دوجانبه دوستانه با ایران را که محکم هستند، بیش از پیش توسعه دهد».

رئیس جمهور کره جنوبی شامگاه دوشنبه طی سخنرانی برای نظامیان این کشور در امارات ادعا کرد: «امنیت کشور برادر ما امنیت ما است. دشمن امارات، تهدیدآمیزترین کشور یعنی ایران ست و دشمن ما کره شمالی است... ما با امارات در وضعیت مشابهی قرار داریم».

یون که روز شنبه در چارچوب یک سفر رسمی چند روزه وارد ابوظبی شده بود روز گذشته با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در کاخ «الوطن» دیدار کرد و دو طرف درباره توسعه همکاری‌ها بین ابوظبی و سئول رایزنی کردند.

نظرات بینندگان