arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۲۷ دی ۱۴۰۱

رشد اقتصادی چین به بدترین سطح در نیم قرن گذشته رسید

سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی در چین به شدت تحت تأثیر محدودیت های سختگیرانه کووید و رکود بازار املاک قرار گرفت و فشار بر سیاست گذاران برای رونمایی از محرک های بیشتر در سال جاری افزایش یافت. تحلیلگران معتقدند انگیزه کلی اقتصادی در سراسر چین ضعیف است و همین موضوع باعث کاهش چشم انداز رشد این کشور پهناور شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: رشد اقتصادی چین در سال 2022 به یکی از بدترین سطوح خود در نزدیک به نیم قرن کاهش یافت.

به گزارش رویترز؛ سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی در چین به شدت تحت تأثیر محدودیت های سختگیرانه کووید و رکود بازار املاک قرار گرفت و فشار بر سیاست گذاران برای رونمایی از محرک های بیشتر در سال جاری افزایش یافت. تحلیلگران معتقدند انگیزه کلی اقتصادی در سراسر چین ضعیف است و همین موضوع باعث کاهش چشم انداز رشد این کشور پهناور شده است.

داده‌های اداره ملی آمار چین در روز سه‌شنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی (GDP) در اکتبر تا دسامبر 2.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته که کندتر از سرعت 3.9 درصدی سه ماهه سوم است. کاهش ناگهانی اقدامات ضد سختگیرانه پکن در مورد شیوع کووید باعث افزایش انتظارات برای احیای اقتصادی در سال جاری شد، اما همزمان منجر به افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا نیز شد که به گفته اقتصاددانان ممکن است رشد کوتاه مدت را مختل کند. رکود املاک و تقاضای ضعیف جهانی نیز به این معنی است که افزایش مجدد رشد اقتصادی به شدت به مصرف کنندگان شوکه شده وابسته است.

صندوق بین‌المللی پول نیز در چشم انداز سال 2023 خود برای کل جهان از جمله چین سال مالی سختی پیش بینی کرده است.

نظرات بینندگان