arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

بلومبرگ: توسعه عینک واقعیت افزوده اپل تا زمانی نامعلوم به تعویق افتاد

به گزارش بلومبرگ، اپل ظاهراً نتوانسته سخت‌افزار‌های لازم برای تولید عینک هوشمند خود را که قرار است قدرتی در حد آیفون و باتری مناسب داشته باشد، توسعه دهد. حالا برخی از کارمندان اعتقاد دارند که این شرکت دیگر قصد عرضه عینک واقعیت افزوده را ندارد. اکثر اعضای تیم AR/VR این شرکت در‌حال کار روی هدست‌های واقعیت ترکیبی هستند، اما بعضی‌ها همچنان نیم‌نگاهی به عرضه عینک‌های AR در آینده دارند. بااین‌حال، بلومبرگ باور دارد که عینک AR اپل محصولی خواهد بود که در‌نهایت یک روز می‌تواند جایگزین آیفون شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آینده عینک واقعیت افزوده اپل که قرار بود پس از هدست واقعیت ترکیبی این شرکت به بازار بیاید، حالا در شرایطی نامعلوم قرار گرفته است. بلومبرگ می‌گوید اپل توسعه این محصول را به‌خاطر مشکلات فنی متوقف کرده است و مشخص نیست که چه زمانی این پروژه دوباره از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ، اپل ظاهراً نتوانسته سخت‌افزارهای لازم برای تولید عینک هوشمند خود را که قرار است قدرتی در حد آیفون و باتری مناسب داشته باشد، توسعه دهد. حالا برخی از کارمندان اعتقاد دارند که این شرکت دیگر قصد عرضه عینک واقعیت افزوده را ندارد. اکثر اعضای تیم AR/VR این شرکت در‌حال کار روی هدست‌های واقعیت ترکیبی هستند، اما بعضی‌ها همچنان نیم‌نگاهی به عرضه عینک‌های AR در آینده دارند.

آینده عینک AR اپل در شرایطی نامشخص قرار گرفته است

اپل گلس طبق گزارش‌ها ابتدا قرار بود در سال 2023 عرضه شود و بعد این زمان‌بندی به سال 2025 موکول شد. اما حالا گفته می‌شود که عرضه این عینک تا زمانی نامعلوم به تعویق افتاده است. حالا کار روی این دستگاه هم کمتر شده و احتمالاً در آینده نزدیک نباید منتظر چنین محصولی باشیم. بااین‌حال، بلومبرگ باور دارد که عینک AR اپل محصولی خواهد بود که در‌نهایت یک روز می‌تواند جایگزین آیفون شود.

اپل درحال‌حاضر تمام تمرکز خود را روی توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی با قیمت مناسب گذاشته است که برای گروه بزرگی از کاربران کارآمد باشد. پیش‌تر گفته بودیم که حتی توسعه نسخه بعدی iOS می‌تواند تحت تأثیر کار روی سیستم‌عامل xrOS، تغییرات کمتری داشته باشد. اولین هدست AR/VR کوپرتینویی‌ها احتمالاً امسال معرفی می‌شود و قیمتی در حدود 3000 دلار خواهد داشت.

بااین‌حال، پیش‌تر در گزارش‌ها آمده بود که این شرکت می‌خواهد یک عینک متفاوت با قابلیت‌های واقعیت افزوده شبیه به عینک هوشمند گوگل بسازد. این محصول می‌تواند اطلاعاتی را به‌صورت آنی درباره جهان واقعی ارائه کند.

نظرات بینندگان