arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۳۰ دی ۱۴۰۱

دیدار معاون نخست وزیر ازبکستان با جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهوری ایران / همسر رئیسی: رهبر انقلاب همیشه موافق حضور اجتماعی زنان بوده اند، اما بعضی مخالفند

در حاشیه کنگره زنان تاثیرگذار دنیا که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، زلیخا محکم آوا معاون نخست وزیر ازبکستان با جمیله سادات علم الهدی همسر رئیس‌جمهور ایران دیدار کرد. علم الهدی در این دیدار گفت: رهبر انقلاب اسلامی و امام راحل همیشه موافق حضور اجتماعی زنان بودند اما بعضی در کشور ما مخالف آن هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: در حاشیه کنگره زنان تاثیرگذار دنیا که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، زلیخا محکم آوا معاون نخست وزیر ازبکستان با جمیله سادات علم الهدی همسر رئیس‌جمهور ایران دیدار کرد.

محکم آوا ضمن تشکر از نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران به دلیل گردهمایی زنان تاثیرگذار دنیا تاکید کرد: مقام زن در همه جا مهم است.

وی افزود: رئیس جمهور ما توجه زیادی به تحصیل و پیشرفت زنان دارد و من امروز در نمایشگاه دیدم چقدر زنان در ایران در زمینه علم و فناوری پیشرفته هستند و از این رو خواستار این هستیم در این زمینه روابط دوجانبه داشته باشیم.

 جمیله سادات علم الهدی نیز در این دیدار گفت: در شهر ما مشهد قبل از انقلاب خانم‌ها برای مبارزه با دیکتاتوری به خیابان‌ها آمدند درحالی که هنوز علما شک داشتند که این کار خوبی بود یا خیر و نامه‌های زیادی به فرانسه برای امام فرستادند و پرسیدند آیا فقه این کار را تایید می‌کند که بانوان علیه دیکتاتور در خیابان شعار دهند.

وی افزود: امام این حرکت بانوان را تایید کردند اما علمای سنتی با امام مخالفت کردند اما امام ایستادگی کرده و گفتند این حرکت زنان مورد قبول اسلام است.

او در ادامه گفت: رهبر انقلاب اسلامی و امام راحل همیشه موافق حضور اجتماعی زنان بودند اما بعضی در کشور ما مخالف آن هستند.

علم الهدی در ادامه افزود: ما خوشحال می‌شویم که ارتباط علمی و فرهنگی دو کشور بیشتر شود و دانشجویان و اساتیدمان بایکدیگر تعامل داشته باشند و در عین حال می‌توانیم تجارب خود در زمینه پارک‌های فناوری را دراختیار دوستان‌مان قرار دهیم.

نظرات بینندگان