arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

قالیباف: اگر اروپا سپاه را در لیست تروریستی قرار دهد، قطعاً آن‌ها نیز در زمره همان تروریست‌ها محسوب شده و رفتار ما با آن‌ها در منطقه به همان نحو خواهد بود / اروپایی‌ها امروز حامی تروریسم هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی که بامداد امروز در ستاد فرماندهی کل سپاه حضور یافته بود، تاکید کرد: اگر شورای اروپا بخواهد دریچه عقلانیت را ببندد و در جهت دفاع از تروریسم حرکت کند، ما در مجلس شورای اسلامی آماده‌ایم با هر اقدامی که بخواهد ثلمه‌ای به سپاه پاسداران وارد کند، با قاطعیت برخورد کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدباقر قالیباف در اولین ساعات بامداد امروز (شنبه اول بهمن ماه) پس از حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران و دیدار با سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: توفیق داشتم امروز در اولین ساعات کاری در ستاد کل فرماندهی سپاه پاسداران حضور و دیداری با همرزم قدیمی خود در دوران دفاع مقدس داشته باشم. 

به گزارش انتخاب، رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان خادم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به دشمنان باید عنوان کنم که دشمنان ما شناخت دقیقی از ملت و سپاه ما ندارند، و به ویژه اینکه هیچ شناخت و تحلیلی در خصوص رابطه بین ملت و سپاه ندارند.

وی ادامه داد: آنها تصور می کنند سپاه هم مانند نیروهای نظامی آن‌ها، یک نیروی صرفا نظامی است، غافل از اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج از متن مردم و ملت ما است، چندین میلیون از ملت ما بسیجی و سپاهی هستند که تبلور اراده ملی مردم در حوزه دفاع، امنیت و محرومیت زدایی هستند.

دکتر قالیباف یادآور شد: امروز شما در هر کوی و برزنی که حضور می یابید، تصویر یک شهید بسیجی یا شهدای نیروهای مسلح وجود دارد و این نشان دهنده جایگاه مردمی این نیرو است. 

رئیس قوه مقننه کشورمان اضافه کرد: امروز محبوب ترین شخصیت در بین مردم شهید سلیمانی است، شهید سلیمانی یک پاسدار است و این خطای تحلیلی از سوی اروپایی ها نسبت به سپاه باید اصلاح شود.

دکتر قالیباف یادآور شد: پارلمان اروپا باید بداند پیشنهادی که به عنوان پارلمان ارائه کرده نمی تواند مجموعه واقعیت ها را جابجا کند، داعش را جبهه غرب و استکبار پشتیبانی و تجهیز کرد و آن کسی که با تروریسم جنگید و به حضور داعش در منطقه پایان داد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، این حقیقتی است که اروپا نمی تواند آن را وارونه جلوه دهد، چرا که همه سازمان های بین المللی و افراد منصف به آن اذعان دارند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر خود اروپایی ها امروز حامی تروریسم هستند و پارلمان اروپا امروز از گروهک منافقین حمایت می کند که بیش از 17 هزار نفر از مردم عزیز ایران را اعم از زن و کودک تا پیر و جوان، شکنجه و ترور کردند. اگر این اقدام اروپا صورت بگیرد، قطعاً آنها نیز در زمره همان تروریست ها محسوب شده و رفتار ما با آنها در منطقه به همان نحو خواهد بود.‌

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان تصریح کرد: آنها باید بدانند ما در سطحی از بازدارندگی قرار داریم که نه تهدیدات بالقوه و نه تهدیدات بالفعل هیچگونه تهدیدی برای ما محسوب نمی شود و همانطور که خودشان می دانند ما در برابر آنها پاسخگو هستیم و اگر اقدامی انجام دهند مشت محکمی خواهند خورد.

دکتر قالیباف یادآور شد: امروز شورای اروپا باید تصمیم گیر باشد که می خواهد دریچه عقلانیت را ببندد و در جهت دفاع از تروریسم حرکت کند یا اینکه بخواهد تصمیم دیگری بگیرد. ما در مجلس شورای اسلامی آماده ایم با هر اقدامی که بخواهد ثلمه ای به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد کند و حقیقت را جابجا کند، محکم برخورد کنیم

نظرات بینندگان