arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۶۸
تعداد نظرات: ۵۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
قدرت الله علیخانی در گفت و گو با «انتخاب» ؛

ناطق کاندیدا شود، بخشی از اصلاح طلبان سراغ او می روند / اصولگراها بسشان است

اصولگرایان عاقلتر از لاریجانی دارند؟/ احمدی نژاد سرنوشت خوبی نخواهد داشت/ به سردار کوثری می گفتم «خوش خیم مجلس»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله علیخانی، که از حامیان ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری 76 بوده، خود را یک سیاست‌مدار اصلاح‌طلب می داند که هم «ارادتمند» ناطق نوری است و هم علاقمند به سید محمد خاتمی. او سابقه سه دوره نمایندگی مردم را در در دوره‌های ششم تا هشتم مجلس شورای اسلامی دارا می باشد و از جمله مبارزین در دوران پیش از انقلاب بوده و در این راه متحمل زندان و سختی های مبتلابه سایر انقلابیون نیز شده‌است.

وی در ادواری که در مجلس حضور داشته، همواره به عنوان نماینده ای با خطابه های تند و آتشین مشهوربوده است . او در گفت و گوی مشروحش با «انتخاب»، با اشاره به اظهارات بادامچیان که اصلاح طلبان را «مرده» خوانده است، می گوید: من یک سوال دوستانه دارم از ایشان ، واقعاً جریان آقای بادامچیان از نظر پایگاه مردمی در چه شرایطی است؟  جریان سیاسی ایشان چه گلی به سر این مردم زده ؟ البته اخیراً آقای دکتر بادامچیان شده رییس ستاد . بقول معروف ، قدیم می گفتند : کسی را در ده راه نمی دادند سراغ کدخدا را می گرفت .

علیخانی در این گفت و گو ، با لحنی شوخی کنایه هایی نثار حدادعادل و بادامچیان می کند و می افزاید: چند بار به حسینیان و تندروهای مجلس گفتم «درمیان اصولگرایان، عاقل تر از علی لاریجانی دارید؟ »

متن کامل گفت و گوی خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» با حجت الاسلام قدرت الله علیخانی در پی می آید:


انتخاب : شما اظهارات اخیر آقای رضا خاتمی را دیده اید؟

علیخانی : من چیزی ندیدم .

انتخاب : ایشان گفته اند: برادرم و اصلاح طلبان، دیگر چقدر باید عقب نشینی کنند؟ و همچنین در مورد انتخابت نظراتی را ارئه کرده و گفته اند : تضمین می‌کنیم که افرادی که روی آنها حساسیت است در انتخابات شرکت نکنند ؟

علیخانی : آقای خاتمی در زمان فعالیت حزب مشارکت ، دبیر کلی را واگذار کرد ، لذا الان به عنوان یک فرد فعال سیاسی صحبت می کند . دیدگاه هر کسی برای خودش محترم است . نظام هیچگاه مانع حضور اصلاح طلبان نبوده . هیچ وقت نظام نگفته اصلاح طلبان نیایند . آنچه که ما شنیده ایم و تحلیل داریم این است که نظام می خواهد اصلاح طلبان حضور داشته باشند. البته در این میان بعضی از چهره های سیاسی مانند همکاران سابق ما سردار کوثری و بادامچیان ، گاهی بلند پروازی هایی می کنند.

انتخاب : این افراد که اشاره کردید اخیراً برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات شرط تعیین کرده اند ؟

علیخانی : اینها اصلاً نماینده نظام نیستند که برای اصلاح طلبان شرط بگذارند . آنها صرفاً اظهارات شخصی خود را بیان داشته اند و نمی توانند از جایگاه نظام سخن بگویند. متاسفانه باید بگویم مشکلات امروز به خاطر همین تفکرات است و خود این عزیزان از دولتی حمایت کرده اند که مسبب این اوضاع بوده و هست ، حالا چطور اینها می توانند برای اصلاح طلبان شرط قائل شوند . 

البته همکار سابق بنده در مجلس جناب سردار کوثری را من خیلی دوست دارم . وقتی من در کمیسیون امنیت مجلس بودم ، اسم سردار کوثری و برخی همکاران ایشان را گذاشته بودم «خوش خیم مجلس» و اینها را از عناصر تند رو جدا کرده بودم . ولی به هر حال گهگاهی اظهارات تندی دارند ، چه باید کرد ؟ 

انتخاب : آقای بادامچیان هم گفته اند اصلاح طلبان مرده اند.

علیخانی : بله شنیدم که آقای بادامچیان برای چندمین بار تا حالا گفته اصلاح طلبان مرده اند ، حالا من یک سوال دوستانه دارم از ایشان ، واقعاً جریان آقای بادامچیان از نظر پایگاه مردمی در چه شرایطی است؟  جریان سیاسی ایشان چه گلی به سر این مردم زده ؟ البته اخیراً آقای دکتر بادامچیان شده رییس ستاد . بقول معروف ، قدیم می گفتند : کسی را در ده راه نمی دادند سراغ کدخدا را می گرفت .

انتخاب : گفته شده می خواهند آقای ترقی را معرفی کنند .

علیخانی : حالا چون من با آقای ترقی شناخت و رفاقتی نداشتم و ندارم ، راجع به ایشان صحبت نمی کنم و اگر چنین است مبارک است. من در مورد دوستانم صحبت می کنم ، مثل آقای بادامچیان که با هم قبل از انقلاب زندان بودیم ، در مبارزات بودیم ،با هم همسنگر بودیم ،  در مجلس بودیم . مشترکات زیادی داریم  اما وقتی این حرف ها را می زند ، من خنده ام می گیرد. اولاً این اظهارات توهین است . یک عنصر سیاسی نباید اینگونه سخن بگوید . این بار چندم است که این سخن را می گویند . خب البته یک وقت یک نفر که یک پایگاه و محبوبیتی میان مردم داشته باشد ، زبانزد خاص و عام باشد می تواند این حرفها را بزند اما به نظر من ایشان نباید وارد این مقوله بشوند.

توصیه می کنم به رفیقمان آقای بادامچیان که نسبت به یک جریان گسترده ی دارای پایگاه قوی و مردمی ، اینگونه صحبت نکنند . حالا ما که نگفتیم تمام اصلاح طلبان ملائکه هستند . مگر همه اصولگراها بدون عیب و اشکال هستند ؟ وضع موجود آقایان نشان دهنده عملکرد آنها بوده است. قطعاً هر جریان سیاسی اشکالاتی هم دارد ، ضمن اینکه بنده هم مدعی نیستم که کل جریان اصلاح طلبی بدون عیب و نقص هستند . مگر من در مجلس ششم با برخی از اصلاح طلبان اختلاف دیدگاه نداشتم ؟ ولی رفیق بودیم . آقای بادامچیان نباید کدورت و دشمنی ها را با این نوع حرف زدن ها زیاد کند . 

من یک سوال دارم از این دوستان ، در زمان اصلاحات آقای خاتمی چقدر برای سران جریان آقای بادامچیان حریم قائل بود ، هر وقت می خواستند با ایشان صحبت می کردند ، اما در این دولت ، رییس دولت آنها را چندان به رسمیت نمی شناسد. پس بنابراین باید ملاحظه کرد در سخن گفتن .

انتخاب : شما خودتان را وابسته به کدام حزب می دانید؟

علیخانی : من آدم مستقلی هستم، نه حزبی هستم و نه عضو تشکیلات خاصی. اما در اردوگاه اصلاح طلبان هستم .

انتخاب : با این اوصاف و با توجه به اینکه خود را وابسته به این اردوگاه می دانید، لطفاً در مورد کاندیداهای احتمالی این جریان در انتخابات ریاست جمهوری 92 صحبت کنید. شنیده شده آقای عارف از سوی بخشی از جریان اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح هستند.

علیخانی : آقای عارف انسان با شخصیتی است . اما ظاهراً خودشان چنین تصمیمی گرفته اند. من مطلعم که اصلاح طلبان جلسه ای برای اجماع روی کاندیدای خاصی ، برگزار نکرده اند . در اصلاح طلب ها نام آقای نجفی آمد که ایشان تکذیب کرد. نام آقای کمال خرازی هم آمد که ایشان هم تکذیب کرد. آقای جهانگیری هم مطرح هستند . آقای جهانگیری در مصاحبه اخیرش نشان داد حرف های خوبی دارد ، آدم متخصصی است ، اقتصاددان است ، به مسائل سیاسی و اجرایی مسلط است . البته ایشان تا کنون حضورشان را تکذیب نکرده اند. بنابراین کسانی که تاکنون حضورشان در انتخابات را تکذیب نکرده اند آقایان عارف و جهانگیری هستند.

انتخاب : ممکن است اصلاح طلبان روی فردی از اصولگرایان اجماع می کنند ؟ 

اصلاح طلبان با اصولگرایان نمی توانند کنار بیایند . 

انتخاب : آقای زیبا کلام از عناصر اصلاح طلب چنین تحلیلی ارائه داده اند.

آقای زیبا کلام آدم لطیفی است و خیلی خوش بین . البته در یک صورت نظر ایشان قابل قبول است که اگر فردی مثل اقای ناطق نوری به میدان می آمد ، که از عقل و تدبیر و درایت بالایی برخوردار است ، برخلاف گذشته ، بخشی از اصلاح طلبان ممکن بود به سراغ او بروند ولی خود ایشان حضورشان را در عرصه ی انتخابات تکذیب کرده اند . البته من خودم یکی از ارادتمندان به ایشان هستم . در دور اول خاتمی هم من خودم طرفدار آقای ناطق نوری بودم . 

انتخاب : محسن رضایی اگر اعلام حضور کند، چقدر احتمال پیروزی دارد؟

علیخانی : من از آقای رضایی تا زمان مناظره های 88 ، به عنوان شخصیت سیاسی شناختی نداشتم و وی را به عنوان یک فرمانده نظامی می شناختیم . اما در انتخابات 88 نظرات خوبی در مورد مسایل اقتصادی بیان کرد . حالا اینکه چقدر در جامعه زمینه دارد من خبر ندارم . البته زحمات و فداکاریهای ایشان در دفاع مقدس برای همگان روشن و قابل تقدیر است.



انتخاب : قالیباف چطور؟

علیخانی : آقای قالیباف از اینکه خدمات خوبی کرده در تهران و همانطور که آیت الله مهدوی کنی در خصوص امور مساجد تشکر کرده بود ، من هم به عنوان یک طلبه تشکر می کنم . 

انتخاب : برخی رسانه ها هم از احتمال حضور آقای حداد عادل در انتخابات سخن می گویند.

علیخانی : یادم می آید هنوز انتخابات هیئت رییسه برگزار نشده بود ، من با اقای حداد شوخی کردم ، گفتم : آقای حداد اینجا هستی ( کاندید ریاست مجلس) یا اونجا هستی ( انتخابات ریاست جمهوری ) ، ایشان فرمودند : هر دو ! خوب اولی که توفیق حاصل نشد ، آرزوی توفیق برای دومی دارم.

انتخاب : برخی محافل هم از حضور آقای جلیلی سخن می گویند.

علیخانی : من شناختی از ایشان ندارم . امیدوارم در مسئولیتی که دارند موفق باشند.

انتخاب : آقای لاریجانی چطور ، ایشان هم مطرح است؟

علیخانی : آقای لاریجانی یکی از عقلای اصولگرایان است . من از زمانی که ایشان در صداوسیما بودند با ایشان ارتباط داشتم . یادم می آید به آقایان قربانی و حسینیان دو نماینده مجلس گفتم در میان شخصیت های سیاسی اصولگرا عاقل تر از علی لاریجانی دارید ؟ بالاخره او در سخنرانی و موضع گیری ها ابتکارات خوبی دارد . در مذاکرات بین المللی هم قوی عمل می کرد . آن زمانی هم که دبیر شورای امنیت ملی بود ، قوی عمل کرد . منتهی من معتقدم ایشان باید الان در مجلس باشد و اگر لاریجانی آنجا نباشد ، گروه تندرو در مجلس حاکم می شوند. 

انتخاب : این تندرو ها چه کسانی هستند؟ 

علیخانی : جامعه آنها را می شناسد . آنها هم برای خودشان یک مشی و عقیده ای دارند و هرچه زمان پیش برود جامعه پذیرای آنها نیست و با این مشکلاتی که در جامعه وجود دارد باید بروند به سمت ، تعقل و تفکر و اخوت و وحدت . 

انتخاب : همین تندروها می گویند آقای لاریجانی به اصلاح طلبان نزدیک شده اند.

علیخانی : نه، به هرحال رییس مجلس باید با همه نمایندگان ارتباط داشته باشد و مدیریت خوب هم همین است که با همه ی جریانات داخل مجلس ارتباط داشته باشد ، این نه تنها منفی نیست ، بلکه مثبت هم هست و نقطه قوت ایشان می باشد.ضمناً برخلاف مخالفین تندرویٍ آقای لاریجانی ، که او را متهم به نزدیک شدن به اصلاح طلبان می کنند باید عرض کنم که این آقایان در جریان نیستند ، بعضی از اصلاح طلبان هم معتقدند بیشترین آسیب را در زمان مدیریت آقای لاریجانی در صدا و سیما خورده اند . 

انتخاب : اسم آقای پورمحمدی هم چندباری مطرح شده است.

علیخانی : ایشان مزیتی دارد که روحانی است ، مزیت دیگر این است که از پایین تا بالا ،  کار اجرایی را طی کرده است. بخصوص در مسئولین وزارت کشور کار کرده است .نسبتاً قاطع است، آدم سالمی است، در بازرسی هم قوی عمل کرده بالاخص در بحث فسادهای اخیر. ضمن آنکه خوش نام هم است . در کل، خوبی هایش می چربد به ضعف هایش.

انتخاب : امکان اینکه یک روحانی رییس جمهور شود چقدر است؟

علیخانی : اگر می شد خطر و ضررش کمتر بود.

انتخاب : آقای حسن روحانی هم گاهی اسمشان مطرح می شود. این را قبول دارید که حضور ایشان به عنوان کاندیدا ، برخی جریان های اصولگرا و اصلاح طلب را پشت ایشان می آورد ؟

علیخانی : خبر ندارم که ایشان می آید یا خیر ، اما شخصیت قابل اعتمادی است. مسئولیتهای سنگینی را در نظام عهده دار بوده اند.  ایشان بخصوص در مسائل هسته ای ، عاقلانه عمل کرده و خدماتش قابل توجه بوده است. اگر کسی کتاب جدید ایشان ( امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای ) را مطالعه کند به عمق قضایا پی می برد و اینکه چقدر ایشان وارسته عمل کرده اند.

انتخاب : نظرتان در مورد این تعدد کاندیداها در جبهه اصولگرا چیست؟

علیخانی : البته ما خوشحال می شویم اصولگرایان با نیروهای متعدد به میدان بیایند . البته آنها امتحان خود را هم پس داده اند . این وضع اجرایی کشور است . چه بخواهند و چه نخواهند مسئولیتش با آنهاست  من معتقدم اصولگراها بسشان است  چون هرآنچه در چنته داشتند در این دو دوره به کار گرفتند.

انتخاب : البته آقای احمدی نژاد مستقلاً وارد عرصه انتخابات شد ، هم سال 84 و هم سال 88 و جریان اصولگرا رسماً از ایشان حمایت نکرد.

علیخانی : نه اینها اکثراً حامی اش بودند  ، به عنوان اصولگرایی آوردنش ، ولی الان خودشان قبولش ندارند. از آقای باهنر گرفته تا آقای احمد توکلی و تا بقیه. به هرحال در طول فعالیت دولت آقای احمدی نژاد ، تا حدود دو سال قبل ، اکثر اصولگراها از ایشان حمایت می کردند. من در یکی از نطق هایم در مجلس هفتم خطاب به این آقایان و سایر عزیزان اصولگرا عرض کردم سرنوشتتان را با این دولت گره نزنید!

انتخاب : اولین بار احمدی نژاد را کجا دیدید ؟ 

علیخانی : اولین بار ایشان را در زمان ریاستش بر شهرداری ملاقات کردم.

انتخاب : آیا ایشان شباهتی با شهید رجایی دارند؟

علیخانی : خیر .

انتخاب : به نظر شما سرنوشت ایشان پس از ریاست جمهوری چه خواهد بود؟

علیخانی : سرنوشت خوبی نخواهد داشت، هم خودش و هم اطرافیانش.


انتخاب : خودش گفته بود "به دانشگاه باز خواهد گشت"؟

علیخانی : نمی تواند در این فضاها باشد.


انتخاب : آیا با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور ، احتمال روی کار آمدن دولتی مانند دولت فعلی وجود دارد ؟

علیخانی : بسیار محتمل است، اینکه همین گروههای تندرو به شکل دیگرش حاکم شوند و این شرایط بد را ادامه دهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۵
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
13
524
ما از تندروهای به ظاهر اصلاح طلب مانند لاریجانی و .... حمایت نخواهیم کرد.
پاسخ ها
آبدارچي سياسي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
اين آقاي لاريجاني در بين هيچ جناحي محبوبيت نداره
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
لاریجانی هیچ وقت اصلاح طلب نیست و از همه اصولگرا هم ضد اصلاح طلب تره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
لاریجانی کی اصلاح طلبه آقا محمد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
كارنامه تندروها مشخص است كه كشور را به اينجا رسانده اند آخرين اميد ما اينست كه يك آدم كه كلا وابسته به مجموعه حاكم نباشد وارد ميدان انتخابات شود و با تفكراتي جديد وضع را درست كند وگرنه از اين آقايان آبي گرم نميشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
4
426
واقعادقت کنیدتفاوت سخن گفتن یک اصلاح طلب بایک اصولگرا
آقایان به چه اصولی پایبندند که اکثرسخنشان توهین وهتاکی وتهمت است؟؟؟
نامتان راازاصولگرابه افولگرا تغییردهید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
با رعایت انصاف و بدون تهمت و دروغ گفتن سخن گفتن کارساده ای نیست که از عهده برخی اصولگرایان بر آید .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
بنده به اصولگرایان می گویم «اصولتراش»!
شاهین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
6
188
خط اخر رو خوندم اولش خیلی ناراحت شدم اما ادم باید واقع گرا باشه دنبال افسانه و ارزو های دور و دراز نباشه!!
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
823
63
سلام،بنده گفتمان اقتصادي محسن رضايي را جز دغدغه ها و مطالبات رهبري مي دانم و ايشان را براي رياست جمهوري مناسب ميدانم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
آنچه آقای رضایی می گویند، صرفاً در حد «حرف» است، نه استراتژی.
از این گذشته، همین امثال جنابعالی و دوستان تان تا همین یکسال پیش چیز دیگری می گفتید
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
از نظرات مشخصه رای می اره یا نه. منفی ها راداشته باش
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
همه مثل هم هستند متاسفانه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
بنده گفتمان شما را منطبق بر... میدانم و دوست دارم شما رئیس جمهور بشین خواهشاً!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
207
34
سلام،خداوكيلي دوست دارم احساسم رو درباره سايت انتخاب بگم :خيلي اين سايت رو دؤست دارم
ضمن اينكه عليخاني رو دوست داشتم و بعد از اينكه منصفانه از محسن رضايي هم تمجيد كرد بيشتر بهش علاقه مند شدم
از اهالی سار کاشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
105
129
اصول گرایان کشور را دسته گل خواهند کرد. بلاخره جامعه جهانی مزه عدالت و مهرورزی را از قِبل مدیریت جهانی این عزیزان خواهد چشید. اینان خلاصه اهل ادعاهای بزرگ و دادن وعده های خوب و شیرینند. فقط عیبی که هست رفاه و پیشرفت های مادی و معنوی در زمان عمر من و فرزندم قابل رویت نخواهد بود!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
176
6
همه احزاب ، گروه ها از اصول گرا گرفته تا دموکرات و .... جهره های سیاسی جدیدی به میدان می آورند و در انتخابات شرکت می کنند الا این اصلاح طلبان که نمی تونند دست از مهره های دهه 1360 بردارند رهبران اصلاح طلب باید از نردبان قدرت طلبی پایین بیایند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
ببخشيد 8 سال تمام است اصولگرايان در قدرت هستند و اين وضع مملكته. شما مي گويي اصلاح طلبان از نردبان قدرت طلبي پايين بيايند؟! عجب! شما نابغه سياسي هستيد حقتون رو خوردند!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
مهره جدیداصولگرایان رادیدیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
یعنی هرکسی در دهه 60 مدیری بوده، دیگر سوخته است؟! همین خاتمی که متعلق به دهه 60 است، توانست نشان دهد کاملاً نسبت به طیف های مقابل به روز است. همه اصلاح طلبان به روز هستند.
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
اصولگراها جهره های سیاسی جدید مثل رئیس جمهور فعلی آوردن دیدیم چی شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
1
77
این دو ستانی مثل ناطق نوری و رضائی و ... و امثالهم چون بارها مشارکت داشته اند و رای نیاورده اند بهتر است خود را وارد ماجرا نکنند !!! چون رای دهند گان اکثرا جوان هستند و بیشمار خواسته های نا بارور شده که بد تن به رای دادن برای هرکسی میروند در عصر اینترنت و ماهواره ها !!!
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
78
20
شیخ قدرت و برخی از دوستانش در دوران اصلاحات ضرباتی کمتر از محافظه کارها به مشی اصلاح طلبی نزدند همانطور که خودش ادعا میکند در مجلس ششم فقط بخاطر اینکه رد صلاحیت نشود دائما با اصلاح طلبها مخالفت میکرد در حقیقت غضنفر اصلاح طلبها هستش
سعید
|
FRANCE
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
43
70
فقط دکتر عارف که بادرایت و نامحسوس دارن برا انتخابات آماده میشوند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
308
17
من که مشایی سکولار رو به خاتمی مذهبی ترجیح می دم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
در مورد آقای مشایی اشتباه برداشت کرده اید. ایشان نه تنها سکولار نیست، بلکه یک مذهبی دو آتشه با قرائتی «خاص» است. این قرائت خاص نیز آن طور که از ظواهرش پیداست، با نظریات رایج و مشهور در فقه شیعه خوانایی ندارد و به درستی هم تبیین نشده و معلوم نیست می خواهد چه چیزی از آن بیرون آید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
مشائی سکولار؟؟ عجبببببببببببببببببببببببب!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
شما یا با برنامه حرف میزنی، یا خیلی سطحی نگری! مشایی بر خلاف اسمش جزو مشائیون نیست! خطرناکترین نوع قرائت ها را در مورد دین دارد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
بنده خدا فریبت دادند
اینها می دانند که سکولار گفتن به کسی باعث محبوبیتش میشه به همین خاطربااین عنوان برای مشایی تبلیغ می کنند
اماکورخوندند نسل جدید بایدآگاه باشه وگول نخوره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
ساده انگاریه که درمورد مشائی اینو بگید اون هم آسمان و ریسمون میکنه تا قدرت بدست بیاره بعد اهداف خودشو داره مثل لیدر های اصلی جبهشون
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
2
67
تا زمانیکه احزاب قوی با پشتوانه مردمی وسیع در کشور وجود نداشته باشد همین آش است و همین کاسه . کاندید ریاست جمهوری را احزاب تعیین میکنند . مردم وقتی امال و ارزوی های خود را در کارنامه حزب دلخواه دیدند به ان کاندیدا رای میدهند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
68
51
آقای علیخانی مردی سنجیده و نترس هستند.
بهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
1
73
...آدم های خوب گوشه منزلشون نشسته اند..
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
1
43
اگر امثال آقای علیخانی در دوطیف اصلاح طلب و اصولگرا حد نساب خوبی داشت آنها به جان هم نمی افتادند وحامیان مصباح ریاست جمهوری را قبضه نمی کردند.
شاگردان مصباح حالا هم با پر رویی به جای قبول مسئولیت خرابیهای دولت، خوداپوزسیون شدند و به انتخابات آینده طمع دارند.
پس از اختلاف و نزاع دو گزوه اصلی کشورباید کاست که جریان موسسه نانش را در آتش اختلاف می پزد.
عبدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
2
34
ایشان هم از عقلای اصلاح طلبان است؛اعتلاف عقلا دو جناح نجات بخش کشور می تواند باشد؛اگر هوای نفس بگذارد!
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
56
43
از صراحت عليخانى خوشم مياد، بنظر من تحليل ايشان كاملا درست است اجازه نخواهند داد إصلاح طلبان وارد شوند براى اينكه موفق مى شوند.  
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
کدوم صراحت...ماشالا همه کاندیداها رو تایید کرد...!!!
پارسگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
4
136
من به شخصه امیدوارم دیگه کسی از اصولگرا ها وارد قدرت نشوند چون رفتارها و منش های این ها بود که کشورو به این سمت برده.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
بنده بر خلاف تمایلم نظری برعکس شما دارم، یه کم دقت نظر داشته باشین، همه چیز اون ظاهری که ما میبینیم نیست!
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
74
134
فقط خاتمی
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
57
72
در جواب اقاي ناشناسي كه درمورد محسن رضايي اظهار نظر كردن بايد عرض كنم كه مگر اقاي رضايي را در عرصه محك مسوليت هاي اجرايي مشاهده كردن كه ايشان را تنها به حرف متهم ميكنند ،اقاي رضايي فقط در زمان جنگ و مدتي بعد از جنگ در سپاه بود كه عملكرد قابل دفاعي هم داشت نكنه انتظار داشتيد در زمان جنگ تحميلي و تعرض به خاك كشور ايشان در خانه شان مينشستند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
بحث بر سر جنگ تحمیلی و فرماندهی آقای رضایی نیست. بحث ما بر سر مسایل اقتصادی است که جناب آقای رضایی آنچه می گویند، در حد نظریه پردازی است؛ اما نظریاتی که قبلاً هم تجربه شده و جواب نداده است.
به این دلیل که توسعه اقتصادی ما ابتدا نیاز به اصلاحات محوری ابتدا در عرصه سیاسی دارد. جناب آقای رضایی در زمینه اصلاح ساختار سیاسی نیز حرف جدیدی ندارد.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
53
117
اولاً آقای رضایی هیچ پروژه ای را با جنبه های مالی و اقتصادی تکمیل نکرده اند تا عملکردشان محک بخورد بسیاری فارغالتحصیلان دانشگاه های برتر را دیده ام که در ارائه توانایی علمی و فنی ناموفق بوده اند
دوماً ایشان توانا و متعهد شما در انتخابات آخری دیدید که اقبال مردم به ایشان ناچیز بود
ذائقه مردم ما الآن ایشان نیست بهتر است آب در هاون نکوبیم میگی نه بسم الله
دانشجوی سار کاشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
109
81
امروز ایران تشنه اصلاحات است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
تنها راه نجات ایران آزادی واقعی احزاب است و بس.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
7
25
قالیباف رو شیخ خوب اومدی به خاطر کاراش ازش تشکر میکنم یعنی حالا ...
تپش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
60
91
هرکی بیاد دیگه شبیه احمدی نژاد نیاد
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
2
108
واقعا بادامچیان و رسایی و... باید این مصاحبه را بخوانند و نظر گفتن راجع به دیگران را یاد بگیرند. آدم باید اخلاقی باشد و اخلاقی صحبت کند حتی در مورد غیر همفکرانش. آنها و توپخانه شان در خبرگزاری فارس و کیهان جز نیمه پنهان رو کردن حرف و نقد درستی ندارند. مرسی انتخاب و علیخانی.
يک مدير دولتي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
198
4
اتفاقا ديدگاه هاي اقتصادي دکتر رضائي بر يک مباني فکري وسياسي اجتماعي خاصي استواره و اون هم
نگاه متعادل و منطقي دولت ائتلافي .
ايشان بسيار آدم منطقي است و نگاه متعادل و منصفانه اي به مشارکت اجتماعي طيف هاي مختلف فکري اعم از اصلاح طلب و اصول گرا در قدرت دارد .
معتقد است که همه نيروهاي منصف و غير تند رو بايد دست به دست هم دهند و کشور را بسازند.
آدم اخلاقي است که در سياه بازار بي اخلاقي هاي امروز جامعه ما نداي وجدان و اخلاق سر ميدهد
تمام سياست بازان چپ و راست که رونق بازارشان را فقط در نفي و طرد ديگران مي بينند از اعتدال و اخلاق نبوي و علوي بدورند .
امثال دکتر رضائي که منش و مرام ثبوتي دارند( نه سلبي) اينها لايق سکان داري کشور هستند .
دکتر رضائي وجه ثبوتي خدمت و شخصيتش را در دفاع از شرف و حيثيت اين کشور مردانه و بي ادعا نشان داد
او مالک اشتر امام بود و به دور از برخورد سلبي و نفي همگان حتي در اوج اختلافات ارتش و سپاه در جنگ او براي خود شيريني و حب نفس و .... کاري نکرد فقط براي دفاع از ايران و شرف اين مردم کار ميکرد ارتشي ها را نفي نکرد .
او حالا هم بدنبال نفي و سلب ديگران نيست به هيچ قيمت نه مثل نان به به نرخ روز خوراني که با نفي و سلب همه خدمت گزاران و بزرگان اين مملکت (هرچند بي اشکال نبودند) و با بي تدبيري و لجاجت و خود خودخواهي و نفي جن و انس مملکت را به اين روز انداختند .
رضائي معتقد است نبايد با نفي ديگران و بي اخلاقي قدرت را بدست گرفت .
پادنگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
119
55
احمدی نژاد در پندار وگفتار وکردار نیک است خدمات او به ایران وتقویت اهداف انقلاب درراستای صحیح آن است.چون امیر کبیر ومصدق خدماتش در تاریخ مورد تقدیر است. ثروت اندوزی نکرد وی خرد وتدبیر ومیهن دوستی را باهم داشت اووسارانش به آرمانهای امام وولایت ایمان داشتند.خدمات او برای ملت ایران برکت می آورد.برای خائنان وخائفان ذلت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
9
11
فقط خاتمی
خسرو
|
UNITED STATES
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
2
64
چه داستان عجيبي داري ايران بانو.......
نظرات بینندگان