arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

نتانیاهو وزیر داخلی کابینه خود را برکنار کرد

نخست وزیر اسرائیل به صورت رسمی بنابر رای دیوان عالی این رژیم، «آریه درعی» وزیر داخلی کابینه خود را برکنار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رسانه‌های رژیم صهیونیستی، امروز (یکشنبه، ۲۲ ژانویه)، از برکناری « آریه درعی» وزیر داخلی و بهداشت کابینه «بنیامین نتانیاهو» خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو امروز ناگزیر شد، در پی رأی دیوان عالی به عدم کفایت درعی برای حضور [در کابینه] به‌دلیل پرونده‌های فساد و کلاهبرداری، وی را برکنار کند. 

 دادگاه عالی رژیم صهیونیستی (دیوان عالی) روز چهارشنبه هفته پیش (۲۸ دی) با رأی اکثریت ۹ قاضی از بین ۱۰ قاضی به عدم صلاحیت «آریه درعی» رهبر حزب افراطی ارتدوکس «شاس» به دلیل محکومیت جزایی رأی داد.

از آن‌جایی که کابینه‌های رژیم صهیونیستی بر اساس ائتلاف میان احزاب در کنست، تشکیل می‌شود، حزب «شاس» تهدید کرده است که اگر نتانیاهو به دستور دادگاه عالی عمل و درعی را برکنار کند، این حزب نیز از کابینه خارج خواهد شد.

«حزب شاس» ۱۱ کرسی در پارلمان دارد و اگر بخواهد از کابینه و ائتلاف حاکم خارج شود، نتانیاهو اکثریت پارلمانی که اکنون ۶۴ کرسی از میان ۱۲۰ کرسی را از آن خود دارد، از دست خواهد داد و در آن صورت کابینه فرو می‌پاشد و باید دوباره انتخابات برگزار شود.

اما شب گذشته، نتانیاهو، به منظور منصرف کردن سران حزب شاس از تصمیمشان مبنی بر خروج این حزب از کابینه ائتلافی و انحلال کنست به منزل آریه درعی رفت و هنوز جزئیاتی از رایزنی‌های او با شاس منتشر نشده است. 

نظرات بینندگان