arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

وزیر کار: وعده‌های رئیس جمهور در موضوع اشتغال محقق شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تقریبا ۱۰۷ هزار مجوز اشتغال داده شده که نشان می‌دهد وعده‌های رئیس جمهور در موضوع اشتغال محقق شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فاس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تقریبا ۱۰۷ هزار مجوز اشتغال داده شده که نشان می‌دهد وعده‌های رئیس جمهور در موضوع اشتغال محقق شده است.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز دوشنبه 3 بهمن در همایش سراسری استانداران در وزارت کشور گفت: رئیس جمهور در چند حوزه که مشکلات اساسی کشور بود، دستوراتی صادر کرد که یکی از سرفصل‌های آن موضوع اشتغال بود؛ عملکرد استان‌ها در این بخش نشان می‌دهد که بیش از پیش‌بینی‌ها در این زمینه تحقق اهداف داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه سامانه رصد به سه روش پیامکی، تلفنی و نظارت میدانی کنترل و بررسی می‌شود، اظهار داشت: ما در همایش استانداران با رئیس جمهور، عملکرد استانداران را پایش و بررسی کردیم که در اختیار استانداران قرار می‌دهیم.

مرتضوی با اشاره به آمار سازمان اداری و استخدامی، اظهار کرد: تقریبا ۱۰۷ هزار مجوز اشتغال داده شده و برخی از آنها به دلیل اینکه بیمه پرداخت نمی‌شود، در سامانه رصد ثبت نشده است. بر اساس این آمارها می‌توان گفت که وعده‌های رئیس جمهور در موضوع اشتغال محقق شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: دولت و سازمان برنامه و بودجه، نگاه وثیقی به موضوع اشتغال داشتند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: ظرفیت بودجه در سال آینده فراتر از ایجاد یک میلیون فرصت شغلی است که انشاءالله محقق خواهد شد و یکی از مباحثی که در بودجه آینده به آن نگاه شده ایجاد پانصد هزار فرصت شغلی در طول یک سال است برای آن بخش از بیکارانی که متاهل هستند و اگر این موضوع محقق شود ما در سال بیش‌تر از یک میلیون پانصد هزار فرصت شغلی خواهیم داشت.

مرتضوی در پایان درباره بحث کالا برگ الکترونیکی گفت: کالا برگ الکترونیکی را ما برای مواد پروتئینی در اختیار مردم قرار داده‌ایم و در استان هرمزگان این موضوع به صورت آزمایشی در حال اجرا هست که امیدواریم با استقبال مردم روبرو شود و در بحث کالا برگ ها هم قیمت پایه قیمت شهریور ۱۴۰۰ است و خواهش ما از استانداران این است که این موضوع را پیگیری کنند.

نظرات بینندگان