arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

وزیر خارجه عراق: برای حل مشکل دلار به آمریکا سفر می‌کنیم

وزیر امور خارجه عراق با اشاره به اینکه دولت این کشور در تلاش برای بازگرداندن ارزش دینار عراق، خبر داد که اعضای دولت این کشور به‌زودی برای حل مشکل دلار به آمریکا سفر خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، شامگاه یکشنبه، در گفت‌و‌گو با شبکه «رووداو» گفت که دولت این کشور در تلاش برای حل مشکل دلار است.

وزیر خارجه عراق در این باره اظهار داشت: «دولت عراق به افزایش ارزش ارز عراق در برابر دلار اهتمام دارد. ما هر روز با محمد شیاع السودانی و کمیسیون اقتصادی برای حل این مشکل که مرتبط با بانک مرکزی است، جلسه داریم.»

فؤاد حسین اضافه کرد: «محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق برای بازگردان قیمت دینار عراق در برابر دلار با ایالات متحده در ارتباط است و ما به‌زودی برای این مسئله به واشنگتن سفر خواهیم کرد.»

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، صبح امروز، خبر داد که نخست‌وزیر این کشور، «مصطفی غالب مخیف» رئیس کل بانک مرکزی را برکنار کرده است. براساس گزارش رسانه‌های عراقی، محمد شیاع السودانی، «علی محسن العلق» را به عنوان سرپرست بانک مرکزی این کشور منصوب کرد.

طی هفته‌های گذشته دینار عراق دست‌خوش نوسانات ارزشی دربرابر دلار شده و به نظر می‌رسد همین مسئله به برکناری رئیس کل بانک مرکزی این کشور منجر شده است. یکی از وعده‌های نخست وزیر عراق در زمان تصدی این مقام، تقویت دینار در برابر دلار بوده است.

نظرات بینندگان