arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

ابوالحسن مختاباد درگذشت

عبدالحسین مختاباد در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم درگذشتِ ابوالحسن مختاباد برادرش را تأیید کرد و دلیلش را سکته قلبی عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: عبدالحسین مختاباد در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم درگذشتِ ابوالحسن مختاباد برادرش را تأیید کرد و دلیلش را سکته قلبی عنوان کرد.

 ابوالحسن مختاباد منتقد، پژوهشگر موسیقی و از روزنامه‌نگاران پیشکسوت و سرشناس حوزه تخصصی موسیقی درگذشت.

عبدالحسین مختاباد خواننده شناخته شده کشورمان در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم این خبر را تأیید کرد و دلیل درگذشت برادرش را سکته قلبی عنوان کرد.

سید ابوالحسن مختاباد (متولد 22 دی 1348 در امره) نویسنده، منتقد، پژوهشگر موسیقی و روزنامه‌نگار ایرانی است. او همچنین، برادر عبدالحسین مختاباد خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی است.

مختاباد در تابستان سال 1372 به کار در نشریه مشغول شد. بهمن همان سال با کار در بولتن جشنواره تئاتر فجر، کار حرفه‌ای خود را آغاز کرد و سپس در بهار سال 1373، به عنوان عضو تحریریه روزنامه همشهری وارد این روزنامه شد و تا همین اواخر با این روزنامه و تعداد دیگری از رسانه‌ها همکاری داشت.

مختاباد فعالیت صنفی در حوزه موسیقی را با انتخاب به عنوان بازرس کانون پژوهشگران خانه موسیقی در سال 81 آغاز کرد و سپس در کنار سردبیری نشریه خبری این نهاد، در دوره‌های بعد به عنوان عضو (1383–1385)، نایب رئیس (1385–1387) و رئیس هیئت مدیره (1387–1389) این کانون انتخاب شد.

او همچنین دو دوره متوالی از سوی مجمع عمومی خانه موسیقی به عنوان بازرس اصلی این نهاد صنفی انتخاب شد و نیز نهادینه کردن و برگزاری چند دوره کتاب و آلبوم سال خانه موسیقی از ابتکارات صنفی او به‌شمار می‌رود.

او موسیقی را با یادگیری آواز در سال‌های اولیه دهه هفتاد نزد کریم صالح عظیمی آغاز کرد و در ادامه مدتی نزد سید نورالدین رضوی سروستانی ردیف آموخت و نیز شیوه آوازی طاهرزاده به روایت نورعلی خان برومند را نیز نزد حمیدرضا نوربخش فرا گرفت.

ضمن آنکه چند مدتی هم نزد کمال‌الدین عباسی ردیف آوازی را فرا گرفت. در این مدت آموزه‌های آوازی و صداسازی را با برادرش سید عبدالحسین مختاباد استمرار داد و سلفژ و تئوری موسیقی را نزد محسن الهامیان و نواختن سه تار را هم برای مدتی کوتاه نزد حمید سکوتی، رضا موسوی‌زاده، پیمان سلطانی و بهداد بابایی آموخت.

او سال‌ها است در خارج از کشور زندگی می‌کرد.

نظرات بینندگان