arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۳ بهمن ۱۴۰۱؛ از تحریم‌های همزمان امریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران تا پذیرفته شدن فرجام خواهی محمد قبادلو از محکومان حوادث اخیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واریز پول شرط شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو شد
درپی ثبت نام 10 میلیونی در قرعه کشی قبلی محصولات ایران خودرو که شانس برنده شدن متقاضیان واقعی را به شدت کاهش داده است، از این پس تنها افرادی می‌توانند در فروش خودرو توسط خودروسازان شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و مبلغ خودرو از طریق بانک مسدود می‌شود.


انتقاد مسیح مهاجری از بودجه حوزه ها
مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: افکار عمومی با دیدن این فهرست به این تصور نادرست می‌رسد که این پول به طلاب داده می‌شود و هر روحانی در هرجا که باشد از آن سهمی دارد، غافل از اینکه این پول بودجه دستگاه‌های بی‌خاصیتی است که به رسم بوروکراسی امروزی به جیب عده‌ای کارمند پشت ‌میز نشین می‌رود. روشن‌ترین دلیل بی‌خاصیت بودن این دستگاه‌ها هم اینست که حوزه‌های علمیه قبل از به وجود آمدن این دستگاه‌های عریض و طویل، بدون وجود آنها اداره می‌شدند و خروجی بسیار بهتری هم داشتند.

 

بورل: قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی منوط به حکم دادگاه است
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران تأکید کرد که قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی نیازمند تصمیم دادگاه یکی از کشورهای عضو این اتحادیه است.


وزیر ورزش: در موضوع تعرض به کودکان در مدرسه فوتبال مشهد بزرگنمایی شده
وزیر ورزش و جوانان در واکنش به اتفاق رخ داده در مدرسه فوتبال مشهد گفت: در این بزرگ‌نمایی شد و طبق اطلاعات موجود، مساله مطرح شده هنوز ثابت نشده است.

 

انگلیس ۵ فرد و ۲ نهاد ایرانی را تحریم کرد
وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌هایی را علیه مقامات ایران از جمله احمد فاضلیان معاون دادستان کل کشور، سالار آبنوش، معاون سابق عملیات بسیج، کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، حسین نجات، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه و قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد.

 

احتمال تغییر در استاندارد‌های شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس
وزیر کشور از طرح پیشنهادی در دولت از سوی سازمان محیط زیست برای تغییر در استانداردهای شاخص آلودگی خبرداد تا لازم نباشد در این شرایط مدارس تعطیل شود.


تصویب بسته تحریمی چهارم اروپا علیه ایران؛ وزیر ورزش در صدر لیست تحریم‌ها
اتحادیه اروپا ۱۸ شخصیت و ۱۹ نهاد ایرانی در فهرست تحریم ها قرار داد. نام «سید حمید سجادی» وزیر ورزش نیز به دلیل آنچه فشار روی ورزشکاران ایران نامیده شده در تحریم‌ها افزوده شده است.


فرجام خواهی محمد قبادلو پذیرفته شد
مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور گفت: در پی محکومیت محمد قبادلو به قصاص نفس، فرجام خواهی وکیل وی در دیوان عالی کشور ثبت و پرونده جهت رسیدگی به یکی از شعب ارجاع شد.


آمریکا با هماهنگی انگلیس و اتحادیه اروپا ۱۰ فرد ایرانی را تحریم کرد
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پنج نفر از اعضای هیئت مدیره آن، معاون وزیر اطلاعات و امنیت ایران و چهار نفر از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده است.


متهم آزار جنسی به ۱۵ نوجوان در مدرسه فوتبال مشهد: کار آمریکایی‌هاست
فردی که مورد اتهام تعرض به نوجوانان مدرسه فوتبال در مشهد قرار گرفته، با انتشار یک متن بلندبالا در این گروه تلگرامی مدعی شد که این خبر صرفا یک سناریو از سوی اتاق فکری در کشور آمریکا است تا چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را خراب کند.


نامه توکلی به رئیسی درباره «یک رانت بی سابقه»
احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به رئیس جمهور، خواستار شفاف سازی دولت در چرایی اجازه واگذاری آنچه که از سوی او واردات ۱۳ میلیون تن کالای اساسی، بدون رعایت تشریفات قانونی، به شرکتی تازه کار و فاقد پیشینه در واردات کالاهای اساسی ادعا شده است، شد.


تشکیل پرونده قضایی برای تهیه‌کننده «برادران لیلا» به جرم ساخت این فیلم
تهیه‌کننده فیلم «برادران لیلا» با اشاره به اینکه در ارتباط با ساخت این فیلم پرونده قضایی برایش تشکیل شده است و با سخت‌ توصیف کردن این تنبیه برای سازندگان یک فیلم می‌گوید: درخواست می‌کنم با توجه به نمایش نسخه‌ای تازه‌ از فیلم در فرانسه تا یک ماه آینده، شورای پروانه نمایش تکلیف فیلم را برای اکران قانونی داخل کشور مشخص کند.


دست دولت روی گلوی آموزش رایگان؛ برنامه ۲ ساله برای افزایش ۲۵ درصدی مدارس هیات امنایی
معنای این وضعیت آن است که اقشار کم برخوردارتر جامعه یا باید برای آموزش باکیفیت‌تر فرزندان خود زیر بار فشار مالی مضاعف بروند و یا از اساس قید آموزش مناسب را بزنند و به همان کیفیت پائین مدارس دولتی اکتفا کنند.

نظرات بینندگان