arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۸ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

مدودف: جهان به جنگ‌ جهانی سوم نزدیک شده است

رئیس‌جمهور پیشین روسیه ضمن بیان اینکه «جهان به جنگ‌ جهانی سوم نزدیک شده»، گفت که آمریکا و متحدانش با برنامه‌های احتمالی درخصوص حمله به روسیه، جنگ جهانی سومی را ایجاد خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس‌جمهور پیشین روسیه ضمن بیان اینکه «جهان به جنگ‌ جهانی سوم نزدیک شده»، گفت که آمریکا و متحدانش با برنامه‌های احتمالی درخصوص حمله به روسیه، جنگ جهانی سومی را ایجاد خواهند کرد.

به گزارش راشا تودی، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور پیشین این کشور اظهار کرد: حزب ما باید به مردم جهان کمک کند تا متوجه شوند که «عملیات ویژه نظامی» یک اجبار بوده و به عنوان پاسخی نهایی به زمینه‌سازی‌های آمریکا جهت حمله انجام شده است.

وی تصریح کرد: براساس وضعیت موجود، واضح و مبرهن است که جهان به خطر جنگ جهانی سوم نزدیک شده است.

مدودف همچنین با اشاره به سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی گفت: یک بحران جدی در این سازمان‌ها وجود دارد. این سازمان‌ها برای حل‌وفصل مناقشات بین‌المللی تاسیس شدند؛ اما اکنون غرب آن‌ها را به میدان جنگ بدل کرده است.

وی در پایان افزود: رقبای ما در حال تلاشند تا رای‌های بیشتری را در حمایت از اقدامات ضد روسی مثل فشار اقتصادی، اخاذی و رشوه سیاسی جمع کنند. با این حال، ماموریت اصلی دیپلماسی روسیه همچنان مقابله با این خط فکری غرب است.

همچنین پیشتر دیمیتری مدودف پیروان ناتو را "سگ‌های عقیم‌شده"خواند و از غرب خواست توهمات خود در مورد نابودی روسیه را کنار بگذارد.

نظرات بینندگان