يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ | Sunday, 26 March 2023
  • ارتباط با انتخاب
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیک
  • |
  • نظرسنجی
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ | Sunday, 26 March 2023
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
جستجو
ویدئو جدیدترین اخبار پربیننده ترین
لایو خبر عکس خواندنی ها اخبار ویژه
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • ارتباط با انتخاب
  • پیوندها
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • مجله الکترونیک
  • نظرسنجی
  • آرشیو
وزیر کار: دولت برنامه‌ای برای قطع یارانه نقدی ندارد

وزیر کار: دولت برنامه‌ای برای قطع یارانه نقدی ندارد

ویدیو / یک روز در زندگی یک دیکتاتور: استالین (بخش اول)

ویدیو / یک روز در زندگی یک دیکتاتور: استالین (بخش اول)

ویدیو / شعار «مکرون استعفا» در بازی فرانسه - هلند

ویدیو / شعار «مکرون استعفا» در بازی فرانسه - هلند

ویدیو / امیر عابدینی: به قصد قربت، می‌خواستند استقلال و پرسپولیس را حذف کنند / ناصر حجازی را در اوج قهرمانی هایش خط زدند / ماجرای محرومیت پروین از فوتبال؛ بخشی از آن هم سیاسی بود

ویدیو / امیر عابدینی: به قصد قربت، می‌خواستند استقلال و پرسپولیس را حذف کنند / ناصر حجازی را در اوج قهرمانی هایش خط زدند / ماجرای محرومیت پروین از فوتبال؛ بخشی از آن هم سیاسی بود

ویدئو / مکرون ساعت مچی ۸۰ هزار یورویی‌ خود را مخفی کرد

ویدئو / مکرون ساعت مچی ۸۰ هزار یورویی‌ خود را مخفی کرد

ویدیو / آنچه از کریستف‌ کلمب نمی‌دانیم

ویدیو / آنچه از کریستف‌ کلمب نمی‌دانیم

کد خبر: ۷۱۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
اقتصاد >> داخلی
پ

تصویب افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما / انجمن شرکت های هواپیمایی: قانونی است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه بهار امسال افزایش 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی تصویب شد، گفت: طبق قانون برنامه پنجم، آزادسازی نرخ حمل و نقل هوایی قانونی شده است، بنابراین افزایش اخیر 30 درصدی نرخ بلیت پروازها طبق قانون است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه بهار امسال افزایش 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی تصویب شد، گفت: طبق قانون برنامه پنجم، آزادسازی نرخ حمل و نقل هوایی قانونی شده است، بنابراین افزایش اخیر 30 درصدی نرخ بلیت پروازها طبق قانون است.

مقصود اسدی سامانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 1400 شرکت‌های هواپیمایی 170 هزار و 125 پرواز داخلی انجام دادند که 277 هزار و 710 ساعت پرواز بود. صندلی عرضه‌شده 21 میلیون و 76 هزار و 684 صندلی و تعداد مسافر جابجاشده در آن شال 15 میلیون و 650 هزار و 228 نفر در قالب ضریب اشغال صندلی 75 درصدی بود.

وی افزود: سال گذشته شرکت‌های هواپیمایی 25 هزار و 35 پرواز خارجی انجام دادند و 3 میلیون و 257 هزار و 983 مسافر جابجا شد. صندلی عرضه‌شده در این پروازها 4 میلیون و 556 هزار و 237 صندلی با ضریب اشغال 69 درصد بود.

* افزایش 30 درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی و قانونی است

اسعدی سامانی گفت: سال گذشته طبق تاکید مرحوم رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی، شرکت‌های هواپیمایی داوطلبانه 15 درصد از نرخ بلیت خود را کاهش دادند و مقرر بود در ازای آن دولت تسهیلات بانکی در اختیار شرکت‌ها بگذارد، ارز نیمایی به آنها بدهد و عوارض ارز فرودگاهی ریالی شود، اما هیچ یک از این موارد محقق نشد.

وی افزود: امسال با افزایش 39 درصدی دستمزدها مواجه بودیم، تعرفه گمرکی واردات قطعه هواپیما و موتور که پیش از این بر اساس ارز 4200 تومانی بود به نرخ ETF رسید که البته باز تغییر کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: همچنین با توجه به رشد قیمت‌های جهانی افزایش 30 درصدی در هزینه‌های تأمین موتور و قطعات هواپیما داشتیم، به عنوان مثال لاستیک هواپیما از 1200 دلار به 2700 دلار رسیده است. در این راستا بود که طی تقاضایی به سازمان هواپیمایی و شورای عالی هواپیمایی درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سال جاری ارائه شد. موضوع در شورای عالی هواپیمایی در بهار امسال مطرح شد، به تصویب رسید، در جلسه کارشناسی هم این موضوع تصویب شد و مقرر شد مرحوم رستم قاسمی با دولت هماهنگ کند و پس از دو هفته موضوع ابلاغ شود، اما به ما گفتند که پس از پروازهای اربعین بهتر است این افزایش قیمت اعمال شود که اعمال نشد و پس از فوت مرحوم رستم قاسمی این موضوع روی زمین ماند.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته است این موضوع در شورای عالی هواپیمایی تصویب نشده است،‌ گفت: خیر. در شورای عالی هواپیمایی به تصویب رسیده و در جلسه کارشناسی آن هم به تصویب رسیده است.

اسعدی سامانی اضافه کرد: طبق قانون برنامه پنجم نرخ بلیت حمل و نقل هوایی آزاد شده و باید تابع عرضه و تقاضا باشد. بر اساس بند (ب) ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه و تسری آن در ماده 53 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است نسبت به آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی اقدام کند. طبق قانون مجلس آزادسازی نرخ بلیت تکلیف دولت است و نمی‌تواند از آن عبور کند.

وی افزود: امسال هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی افزایش یافت، پیشنهاد رشد 40 درصدی نرخ بلیت را با ادله به شورای عالی هواپیمایی ارائه دادیم، اما در بهار امسال در شورای عالی هواپیمایی نرخ 30 درصد تصویب شد که ظاهراً در ستاد تنظیم بازار هم به تصویب رسیده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سؤال که با وجود گفته شما مبنی بر قانونی بودن افزایش 30 درصدی نرخ بلیت پروازها چرا سازمان حمایت و نهادهای نظارتی و همچنین دادستانی مخالف افزایش قیمت هستند، گفت: ما موارد قانونی را به آنها گفته‌ایم. قطعاً نباید هزینه حمل و نقل هوایی را عامه مردم پرداخت کنند، حمل و نقل هوایی یک درصد مسافران جابجاشده کشور را جابجا می‌کند و نباید هزینه آن را همه مردم پرداخت کنند. در سال 99 شرکت هما به عنوان یک ایرلاین دولتی به 3400 میلیارد تومان بابت همین نرخ‌های تکلیفی زیان داشته است و این زیان از جیب همه مردم پرداخت می‌شود.

اسعدی سامانی افزود: در حال حاضر از 330 فروند هواپیمای موجود در ناوگان هوایی کشور، 175 فروند هواپیما فعال است،‌چون شرکت‌های هواپیمایی مشکل نقدینگی برای کمبود موتور دارند و زیان‌ده هستند.

وی افزود: بیش از 90 درصد پروازهای شرکت‌های هواپیمایی دولتی زیانده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: درآمد شرکت‌های هواپیمایی که همان نرخ بلیت است، ریالی است اما باید هزینه‌هایی نظیر خدمات فرودگاهی را دلاری پرداخت کنیم.

اسعدی سامانی گفت: با توجه به همه این مشکلات، شرکت‌های هواپیمایی طبق قانون برنامه و طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی، افزایش حداکثر 30 درصدی نرخ بلیت را اعمال کرده‌اند تا زیان‌های آنها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: البته همه درآمد نرخ بلیت به شرکت‌های هواپیمایی نمی‌رسد و شرکت‌ها عوارضی نظیر عوارض هلال احمر، عوارض مسافر، عوارض ایمنی روی بلیت برای آنها محاسبه می‌شود که شامل 3000 تومان برای پروازهای داخلی یا 4 یورو برای پروازهای خارجی پرداخت سازمان هواپیمایی، یک درصد عوارض هلال احمر، 7 هزار تومان عوارض مسافر برای شرکت‌ فرودگاه‌ها، و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر به‌هرحال دادستانی تقاضای توقف افزایش 30 درصدی نرخ بلیت هواپیماها را داده است، گفت: ما مشکلی با دادستانی نداریم، اما تابع قانون هستیم و طبق قانون برنامه و مصوبه شورای عالی هواپیمایی این رشد 30 درصدی به تصویب رسیده است، اما اینکه چرا شورای عالی هواپیمایی ابلاغ نکرده است را نمی‌دانیم. به‌هرحال ادامه کار برای شرکت‌ها سخت شده بود.

اسعدی سامانی درباره سؤالی مبنی بر مقابله با مافیای چارتر گفت: شرکت‌های هواپیمایی به همین دلیل کمبود نقدینگی ناشی از نرخ‌های تکلیفی مجبور به در اختیار قرار دادن صندلی‌های خود به چارترکننده و دریافت نقدینگی هستند. فقط مشکلی که وجود دارد چارترکننده‌ها به جای آنکه صندلی‌ها را به صورت پکیج ارائه کنند به صورت تکی عرضه می‌کنند و موجب اختلال در شبکه می‌شوند. به همین دلیل بود که سقف نرخی تعیین شد تا به مسافر اجحاف نشود.

وی افزود: به‌هرحال معتقدیم هزینه حمل و نقل هوایی از سوی آن یک درصدی که استفاده می‌شود باید پرداخت شود تا هزینه آن به دوش همه مردم نیفتد.

با افزایش 30 درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی که به تازگی از سوی شرکت‌های هواپیمایی اعمال شده است، سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده و دادستانی ورود کرده و اعلام کردند که این افزایش قیمت غیرقانونی است و شرکت ها باید به نرخ های قبلی برگردند.

لینک کوتاه
ارسال به تلگرام
بازید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
گزارش خطا
0
وب گردی
کدام بسته اینترنتی بهتر است؟!

کدام بسته اینترنتی بهتر است؟!

ضرر مالی روزانه ۲۰ میلیاردی با برگزار نشدن کنسرت‌ها / ۵ اتفاق مهم که در دنیای موسیقی افتاد

ضرر مالی روزانه ۲۰ میلیاردی با برگزار نشدن کنسرت‌ها / ۵ اتفاق مهم که در دنیای موسیقی افتاد

واکنش پیکه به اتهام‌ جنجالی علیه بارسلونا؛ ما هرگز داور نخریدیم

واکنش پیکه به اتهام‌ جنجالی علیه بارسلونا؛ ما هرگز داور نخریدیم

رونالدو در پرتغال مغز همه را به کار گرفت!

رونالدو در پرتغال مغز همه را به کار گرفت!

رقابت مجریان سیما بر سر تحویل سال/ مجریان پرکار، در این ویژه برنامه‌ها چه کسانی هستند؟

رقابت مجریان سیما بر سر تحویل سال/ مجریان پرکار، در این ویژه برنامه‌ها چه کسانی هستند؟

دختر۸ ساله، ماجرای کشته شدن برادر ۶ ساله اش به دست نامادری را فاش کرد

دختر۸ ساله، ماجرای کشته شدن برادر ۶ ساله اش به دست نامادری را فاش کرد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
رپورتاژ / تریبون 2
تصاویر
۱/۴
۱/۴
تصاویر: گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در تخت جمشید

تصاویر: گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در تخت جمشید

۲/۴
تصاویر: اولین نماز جمعه تهران در سال ۱۴۰۲

تصاویر: اولین نماز جمعه تهران در سال ۱۴۰۲

۳/۴
تصاویر: دیدار فوتبال ایران و روسیه در آزادی با حضور بانوان

تصاویر: دیدار فوتبال ایران و روسیه در آزادی با حضور بانوان

۴/۴
تصاویر: میدان نقش جهان و میزبانی از مسافران نوروزی

تصاویر: میدان نقش جهان و میزبانی از مسافران نوروزی

خرید و فروش بیتکوین
ببینید!

ویدیو / هشتصدمین گل مسی در دوران حرفه ای خود

ویدیو / فناوری تغییر صندلی سالن‌های هوشمند

ویدیو / چهره جدید مازیار‌ لرستانی در یک برنامه تلویزیونی

ویدیو / مچاله شدن یک پراید پس از تصادف در مشهد

ویدیو / با سلاطین جدید گاز آشنا شوید

ویدیوی یک سایت روسی از وضعیت اسفناک ورزشگاه آزادی قبل از بازی ایران و روسیه

ویدیو / اقامه نماز تراویح در میدان معروف نیویورک برای اولین بار

آرشیو
خرید و فروش بیتکوین
پربازدیدها
روز هفته ماه سال

قیمت طلا و سکه، امروز ۵ فروردین ۱۴۰۲

قیمت دلار در بازار مبادله ارز، امروز شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲

شهردار محمودآباد: مسافران مستقر در ۷۰ چادر با پرسنل شهرداری درگیر شدند / چادر خوابی در سطح شهر ممنوع است / جمع آوری چادرخواب‌ها نیازمند برخورد جدی نیروی انتظامی است

باکو: جاده‌های شمال کریدور لاچین را تصرف کردیم؛ ارمنستان می‌خواست از این منطقه برای انتقال سلاح به قره باغ استفاده کند / رسانه‌های جمهوری آذربایجان: ارتش یک ایست بازرسی را در دالان لاچین احداث خواهد کرد

۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان

بازگشایی سامانه یکپارچه ثبت نام خودروهای داخلی ر روزهای ۷ و ۸ فروردین / ثبت‌نام، تنها برای دارندگان حساب وکالتی با سازمان حمایت امکانپذیر است / امکان ویرایش پس از اعلام فهرست نهایی

ارمنستان: نیروهای جمهوری آذربایجان وارد قره‌باغ شدند / روسیه: باکو آتش‌بس را نقض کرده

عباس عبدی: این که برخی افراد از وضع پوشش زنان ناراضی باشند چیز عجیبی نیست

لحظه دقیق تحویل سال ۱۴۰۲

ویدیو/ لحظه وقوع زلزله شدید در پاکستان

تماشا کنید: نقشه خطرناک باکو برای ایران / چرا احداث کریدور زنگزور، ایران را به خطر می اندازد؟

پزشکیان: چه کسانی از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند و سفارت را آتش زدند؟ همین روزنامه‌ها و افرادی که الان می‌گویند این توافق دستاورد است / نمی‌شود با دنیا دعوا کرد و کار کشور را جلو برد

قیمت طلا و سکه، امروز ۵ فروردین ۱۴۰۲

ویدیو / رقص آذری احسان علیخانی با گروهی که سال گذشته رقص آنها در «عصر جدید» سانسور شده بود

سخنگوی وزارت صمت: افرادی که نتوانستند در طرح فروش خودرو ثبت‌نام کنند، در خرداد ١۴٠٢ می‌توانند بار دیگر شانس خود را امتحان کنند / تا آخرین نفر واجد شرایط را ثبت‌نام می‌کنیم

تصویری از تماشاگران زن ایرانی و روسی بازی ایران و روسیه

ویدیو / اعدام صحرایی سرباز اوکراینی پس از بیان «افتخار برای اوکراین!»

ویدیو / روبرو شدن ناگهانی خبرنگار صدا و سیما با تفنگدار دریایی آمریکایی که فارسی بلد بود

ویدیویی که از انگلیسی سخن گفتن ظریف پس از ماجرای امیرعبداللهیان در فضای مجازی منتشر شد

ویدیو / سعید قاسمی خطاب به رئیسی: عزیزم! قیمت خیار و گوجه را هم نتوانستی کنترل کنی

لحظه دقیق تحویل سال ۱۴۰۲

پاسخ سعید جلیلی به اظهارنظر یک دانشجو که گفت «خیلی بی عرضه اید که نمی توانید امنیت را تامین کنید» / جلیلی: «هماوردی تمدنی» در حال شکل گرفتن است!

ویدیو / قیمت تقریبا صفرِ تویوتا کمری مدل ۲۰۱۱ در امارات چقدر است؟

ویدیو / سیلی زدن کشتی گیر جمهوری آذربایجان به حریف ارمنستانی

دایی مهسا امینی: مهسا کاملاً سالم بود؛ بیماری قلبی مادرزادی او دروغ مطلق است

ویدیو / واکنش امیر قطر به برد ایران مقابل ولز

شرط تحویل آپارتمان ۱۵۰ متری در نیاوران به رضا رویگری / مجری صداوسیما: مالک منزل گفته خانه را با چند پرستار آماده کرده‌ام؛ فقط رضا باید تنها بیاید / وقتش رسیده بگویم که چقدر به رضا ظلم شده / او مدت‌هاست که در روابط‌ش دچار مشکل شده / مو‌های رضا به طرز عجیبی سوزانده شده بود؛ به گریمور گفتم جوری درست کن که فکر کند مو دارد

ویدیو / آزار و اذیت شیطانی دختر دانشجو توسط این ۵ آدم‌ربا

ساعت و تاریخ بازی ایران - آمریکا

ویدیویی که پلیس از مهسا امینی منتشر کرد

تماشا کنید: خداحافظی ایران با ارس؟ / پروژه «داپ» ترکیه چگونه در سکوت منابع آبی ایران را خشک می کند؟

۱۲ حقیقت شگفت انگیز درباره قوم باستانی آزتک که ثابت می کند جلوتر از زمان خود بودند

خرید و فروش بیتکوین
خواندنی ها
دریاچه‌ای عجیب در تانزانیا که هر موجودی را به سنگ تبدیل می‌کند

دریاچه‌ای عجیب در تانزانیا که هر موجودی را به سنگ تبدیل می‌کند

سن شخصیت‌های «بازی تاج و تخت» در «کتاب» که با «سریال» آن بسیار متفاوت است

سن شخصیت‌های «بازی تاج و تخت» در «کتاب» که با «سریال» آن بسیار متفاوت است

۵ نکته کلیدی برای مقابله با استرس تعطیلات

۵ نکته کلیدی برای مقابله با استرس تعطیلات

۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان

۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان

خرید و فروش بیتکوین
آخرین اخبار مهمترین عناوین روز

یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۴۷؛ شاه گفت در خیلی از قسمت‌ها، ترکیه از ما جلوتر است

تاریخ روابط ایران و آمریکا، شماره ۵۷؛ انگلیس با ماهیانه ۲۰ هزار دلار احمد شاه را خرید/ لندن در مقابل چه گرفت؟

خاطرات هاشمی رفسنجانی، جمعه ۵ فروردین ۱۳۷۹؛ پیشنهادهای سیدحسین موسویان برای تغییرات در حکمرانی چه بود؟

عراق: رأی گیری برای اصلاح قانون انتخابات به تعویق افتاد

ارمنستان: نیروهای جمهوری آذربایجان وارد قره‌باغ شدند / روسیه: باکو آتش‌بس را نقض کرده

دستگیری ۱۳ نفر در طرح جمع‌آوری قلیان‌های غیرمجاز در اهواز

سخنگوی وزارت خارجه: مستشاران نظامی ایران در کنار سوریه خواهند بود

نقص فنی قطار مشهد-همدان در ایستگاه جاجرم خراسان شمالی

خبرگزاری تاس: روسیه ۱۰ هواپیما با قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای به بلاروس منتقل کرده / پوتین: در بلاروس سلاح هسته‌ای مستقر می‌کنیم / این کار نقض توافقنامه‌های منع اشاعه هسته‌ای نیست

ارمنستان: نیروهای جمهوری آذربایجان وارد قره‌باغ شدند / روسیه: باکو آتش‌بس را نقض کرده

سخنگوی وزارت خارجه: مستشاران نظامی ایران در کنار سوریه خواهند بود

ستاد سفر: سفرهای خارجی ایرانی‌ها در روزهای ابتدایی نوروز ۳.۵ درصد کاهش یافت / آمار اقامت مسافران نوروزی در سراسر کشور تاکنون ۱۹ میلیون نفر بوده

زخمی شدن دو سرباز اسرائیلی بر اثر تیراندازی در شمال کرانه باختری / تیراندازی از داخل یک خودروی در حال حرکت انجام شد

دادستان همدان: کافه ای در گنجنامه به خاطر زمینه چینی برای رقص و آواز پلمپ شد

آخرین آمار کرونا در ایران، ۵ فروردین ۱۴۰۲: فوت ۲۴ نفر در شبانه روز گذشته / شناسایی ۶۸۵ بیمار جدید

چالوس بازگشایی و هراز دو طرفه شد

شهردار محمودآباد: مسافران مستقر در ۷۰ چادر با پرسنل شهرداری درگیر شدند / چادر خوابی در سطح شهر ممنوع است / جمع آوری چادرخواب‌ها نیازمند برخورد جدی نیروی انتظامی است

واکنش سخنگوی شورای عالی امنیت ملی به تحولات اخیر در سوریه: حمله به پایگاه‌هایی که با درخواست دولت سوریه ایجاد شده با پاسخ متقابل روبه‌رو خواهد شد / ایران برای ایجاد امنیت در سوریه، هزینه‌های زیادی را متحمل شده

آتش سوزی شرکت بوتان اهواز دو کشته برجای گذاشت/ آتش در حال سرایت به مخزن دیگری است

وزیر اقتصاد: برخی مسئولان برای اجرای قانون مولدسازی مقاومت می کنند

معاون دفتر رئیس‌جمهور: چون دولت قبل غربگرا بود، اجازه ورود ایران به سازمان شانگهای داده نمی‌شد، اما دولت ما...

بورل: سفر رئیس‌جمهور چین به مسکو خطر جنگ هسته‌ای را کاهش داد

آخرین وضعیت مسیر‌های پرتردد شمال، ظهر روز ۵ فروردین ۱۴۰۲: جاده چالوس مسدود و هراز از رودهن تا آمل یک طرفه است

قیمت طلا و سکه، امروز ۵ فروردین ۱۴۰۲

اینفوگرافیک/ قیمت‌ها در اولین رو کاری ۱۴۰۲: طلا ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار، سکه ۲۹ میلیون و ۸۱۰ هزار و پراید ۳۵۰ میلیون تومان

قیمت دلار در بازار مبادله ارز، امروز شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲

نخست‌وزیر پیشین قطر: در زمان حمله آمریکا به عراق، کشورهای عربی از جمله قطر و عربستان از آمریکا حمایت کردند / بیشتر موشک‌های کروز از کشور‌های حاشیه خلیج فارس به عراق شلیک شدند / شخصا طرح ابتکاری قطر برای کناره گیری صدام را ارائه کردم اما جورج بوش قبول نکرد / صدام به من گفت می‌فهمم که کویت می‌خواهد از ما انتقام بگیرد، اما شما و عربستان چرا؟ / عراق نیازمند «دیکتاتوری عادل» مانند صدام حسین بود

خبرگزاری روسی: دیدار مقامات ریاض و دمشق از یک سال قبل آغاز شده است

پلیس راه: در ۲ نقطه از جاده چالوس در محدوده‌های دیزین و پیج سرهنگ، کوه ریزش کرده

وضعیت آب و هوا، امروز ۵ فروردین ۱۴۰۱ / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال صبح امروز ۵ فروردین باز هم مسدود شدند

رئیس سازمان مدیریت بحران: بحران خشکسالی تا ۱۵ سال آینده مازندران را بیابان خواهد کرد

پلیس: جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال از شنبه دوباره بسته می‌شوند

واشنگتن فری‌بیکن: آمریکا به عراق اجازه داد تا ۵۰۰ میلیون دلار از بدهی‌اش به ایران را پرداخت کند

سامانه ثبت‌نام خودرو‌های داخلی دوشنبه ۷ فروردین برای جاماندگان بازگشایی می‌شود

جاده چالوس و آزاد راه تهران - شمال بازگشایی شد

واکنش کاخ سفید به حمله پهپادی امروز به پایگاه آمریکا در سوریه: دنبال درگیری با ایران نیستیم؛ ایران هم نباید از حملات به منافع آمریکا حمایت کند

خانه کارگر: روال قانونی برای ابطال مصوبه مزد ۱۴۰۲ را آغاز می‌کنیم

امام جمعه شیراز: سامانه‌ای به نام «مردم رسی» برای مقابله با بی‌حجابی راه‌اندازی شده؛ این حرکت باید تقویت شود

آرشیو
خرید و فروش بیتکوین
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"
کد خبر: ۷۱۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
اقتصاد >> داخلی
پ

تصویب افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما / انجمن شرکت های هواپیمایی: قانونی است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه بهار امسال افزایش 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی تصویب شد، گفت: طبق قانون برنامه پنجم، آزادسازی نرخ حمل و نقل هوایی قانونی شده است، بنابراین افزایش اخیر 30 درصدی نرخ بلیت پروازها طبق قانون است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه بهار امسال افزایش 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی تصویب شد، گفت: طبق قانون برنامه پنجم، آزادسازی نرخ حمل و نقل هوایی قانونی شده است، بنابراین افزایش اخیر 30 درصدی نرخ بلیت پروازها طبق قانون است.

مقصود اسدی سامانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 1400 شرکت‌های هواپیمایی 170 هزار و 125 پرواز داخلی انجام دادند که 277 هزار و 710 ساعت پرواز بود. صندلی عرضه‌شده 21 میلیون و 76 هزار و 684 صندلی و تعداد مسافر جابجاشده در آن شال 15 میلیون و 650 هزار و 228 نفر در قالب ضریب اشغال صندلی 75 درصدی بود.

وی افزود: سال گذشته شرکت‌های هواپیمایی 25 هزار و 35 پرواز خارجی انجام دادند و 3 میلیون و 257 هزار و 983 مسافر جابجا شد. صندلی عرضه‌شده در این پروازها 4 میلیون و 556 هزار و 237 صندلی با ضریب اشغال 69 درصد بود.

* افزایش 30 درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی و قانونی است

اسعدی سامانی گفت: سال گذشته طبق تاکید مرحوم رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی، شرکت‌های هواپیمایی داوطلبانه 15 درصد از نرخ بلیت خود را کاهش دادند و مقرر بود در ازای آن دولت تسهیلات بانکی در اختیار شرکت‌ها بگذارد، ارز نیمایی به آنها بدهد و عوارض ارز فرودگاهی ریالی شود، اما هیچ یک از این موارد محقق نشد.

وی افزود: امسال با افزایش 39 درصدی دستمزدها مواجه بودیم، تعرفه گمرکی واردات قطعه هواپیما و موتور که پیش از این بر اساس ارز 4200 تومانی بود به نرخ ETF رسید که البته باز تغییر کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: همچنین با توجه به رشد قیمت‌های جهانی افزایش 30 درصدی در هزینه‌های تأمین موتور و قطعات هواپیما داشتیم، به عنوان مثال لاستیک هواپیما از 1200 دلار به 2700 دلار رسیده است. در این راستا بود که طی تقاضایی به سازمان هواپیمایی و شورای عالی هواپیمایی درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سال جاری ارائه شد. موضوع در شورای عالی هواپیمایی در بهار امسال مطرح شد، به تصویب رسید، در جلسه کارشناسی هم این موضوع تصویب شد و مقرر شد مرحوم رستم قاسمی با دولت هماهنگ کند و پس از دو هفته موضوع ابلاغ شود، اما به ما گفتند که پس از پروازهای اربعین بهتر است این افزایش قیمت اعمال شود که اعمال نشد و پس از فوت مرحوم رستم قاسمی این موضوع روی زمین ماند.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته است این موضوع در شورای عالی هواپیمایی تصویب نشده است،‌ گفت: خیر. در شورای عالی هواپیمایی به تصویب رسیده و در جلسه کارشناسی آن هم به تصویب رسیده است.

اسعدی سامانی اضافه کرد: طبق قانون برنامه پنجم نرخ بلیت حمل و نقل هوایی آزاد شده و باید تابع عرضه و تقاضا باشد. بر اساس بند (ب) ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه و تسری آن در ماده 53 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است نسبت به آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی اقدام کند. طبق قانون مجلس آزادسازی نرخ بلیت تکلیف دولت است و نمی‌تواند از آن عبور کند.

وی افزود: امسال هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی افزایش یافت، پیشنهاد رشد 40 درصدی نرخ بلیت را با ادله به شورای عالی هواپیمایی ارائه دادیم، اما در بهار امسال در شورای عالی هواپیمایی نرخ 30 درصد تصویب شد که ظاهراً در ستاد تنظیم بازار هم به تصویب رسیده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سؤال که با وجود گفته شما مبنی بر قانونی بودن افزایش 30 درصدی نرخ بلیت پروازها چرا سازمان حمایت و نهادهای نظارتی و همچنین دادستانی مخالف افزایش قیمت هستند، گفت: ما موارد قانونی را به آنها گفته‌ایم. قطعاً نباید هزینه حمل و نقل هوایی را عامه مردم پرداخت کنند، حمل و نقل هوایی یک درصد مسافران جابجاشده کشور را جابجا می‌کند و نباید هزینه آن را همه مردم پرداخت کنند. در سال 99 شرکت هما به عنوان یک ایرلاین دولتی به 3400 میلیارد تومان بابت همین نرخ‌های تکلیفی زیان داشته است و این زیان از جیب همه مردم پرداخت می‌شود.

اسعدی سامانی افزود: در حال حاضر از 330 فروند هواپیمای موجود در ناوگان هوایی کشور، 175 فروند هواپیما فعال است،‌چون شرکت‌های هواپیمایی مشکل نقدینگی برای کمبود موتور دارند و زیان‌ده هستند.

وی افزود: بیش از 90 درصد پروازهای شرکت‌های هواپیمایی دولتی زیانده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: درآمد شرکت‌های هواپیمایی که همان نرخ بلیت است، ریالی است اما باید هزینه‌هایی نظیر خدمات فرودگاهی را دلاری پرداخت کنیم.

اسعدی سامانی گفت: با توجه به همه این مشکلات، شرکت‌های هواپیمایی طبق قانون برنامه و طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی، افزایش حداکثر 30 درصدی نرخ بلیت را اعمال کرده‌اند تا زیان‌های آنها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: البته همه درآمد نرخ بلیت به شرکت‌های هواپیمایی نمی‌رسد و شرکت‌ها عوارضی نظیر عوارض هلال احمر، عوارض مسافر، عوارض ایمنی روی بلیت برای آنها محاسبه می‌شود که شامل 3000 تومان برای پروازهای داخلی یا 4 یورو برای پروازهای خارجی پرداخت سازمان هواپیمایی، یک درصد عوارض هلال احمر، 7 هزار تومان عوارض مسافر برای شرکت‌ فرودگاه‌ها، و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر به‌هرحال دادستانی تقاضای توقف افزایش 30 درصدی نرخ بلیت هواپیماها را داده است، گفت: ما مشکلی با دادستانی نداریم، اما تابع قانون هستیم و طبق قانون برنامه و مصوبه شورای عالی هواپیمایی این رشد 30 درصدی به تصویب رسیده است، اما اینکه چرا شورای عالی هواپیمایی ابلاغ نکرده است را نمی‌دانیم. به‌هرحال ادامه کار برای شرکت‌ها سخت شده بود.

اسعدی سامانی درباره سؤالی مبنی بر مقابله با مافیای چارتر گفت: شرکت‌های هواپیمایی به همین دلیل کمبود نقدینگی ناشی از نرخ‌های تکلیفی مجبور به در اختیار قرار دادن صندلی‌های خود به چارترکننده و دریافت نقدینگی هستند. فقط مشکلی که وجود دارد چارترکننده‌ها به جای آنکه صندلی‌ها را به صورت پکیج ارائه کنند به صورت تکی عرضه می‌کنند و موجب اختلال در شبکه می‌شوند. به همین دلیل بود که سقف نرخی تعیین شد تا به مسافر اجحاف نشود.

وی افزود: به‌هرحال معتقدیم هزینه حمل و نقل هوایی از سوی آن یک درصدی که استفاده می‌شود باید پرداخت شود تا هزینه آن به دوش همه مردم نیفتد.

با افزایش 30 درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی که به تازگی از سوی شرکت‌های هواپیمایی اعمال شده است، سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده و دادستانی ورود کرده و اعلام کردند که این افزایش قیمت غیرقانونی است و شرکت ها باید به نرخ های قبلی برگردند.

رازیانه د
رومیس د
ارسال به تلگرام
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"