arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

چگونه فقط با کارت ملی، ۵۰۰۰ یورو بخریم؟

متقاضی این ارز باید ایرانی بالای ۱۸ سال یا حقوقی مقیم باشد و شماره تلفن همراه او باید به نام خودش باشد. کد ملی، شماره تلفن و امضای مجاز شماره حساب بانکی هم باید به نام شخص حقیقی یا شخص حقوقی متقاضی این ارز باشد تا خرید و فروش انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اقتصادآنلاین: با تصمیم جدید بانک مرکزی، مردم می‌توانند تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن از صرافی‌ها، ارز به نرخ بازار متشکل ارزی بخرند.

در بخشنامه بانک مرکزی تاکید شده است این سهمیه که سالانه یکبار است، به متقاضیانی که از سهمیه ۲۰۰۰ دلاری امسال خود استفاده کرده‌اند، تعلق نمی‌گیرد.

همچنین متقاضی این ارز باید ایرانی بالای ۱۸ سال یا حقوقی مقیم باشد و شماره تلفن همراه او باید به نام خودش باشد. کد ملی، شماره تلفن و امضای مجاز شماره حساب بانکی هم باید به نام شخص حقیقی یا شخص حقوقی متقاضی این ارز باشد تا خرید و فروش انجام شود.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، این سهمیه یک بار در سال و بدون نیاز به ثبت‌نام است. اما این خرید پس از احراز هویت مشتری و ثبت در سامانه سنا انجام می‌شود.

از سوی دیگر قیمت فروش ۵۰۰۰ یورو مورد نظر بر مبنای نرخ سامانه بازار متشکل ارزی است. روش کشف قیمت یورو نیز در قالب ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های متفاوت و بر اساس معاملات صورت گرفته در بازار متشکل خواهد بود.

نظرات بینندگان