arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۹ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

ادعای رئیس اسرائیل در بازدید از مقر ناتو: تهدید ایران اکنون به دروازه‌های اروپا رسیده / ناتو باید قوی‌ترین موضع ممکن را علیه تهران اتخاذ کند

اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل روز پنجشنبه از اعضای ناتو خواست رویکرد خود را در قبال «ایران» سخت‌تر کنند.  هرتزوگ در جریان بازدید از مقر ناتو در بروکسل مدعی شد: «بحران فراتر از مرز‌های اوکراین رفته و تهدید ایران اکنون به دروازه‌های اروپا رسیده است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل روز پنجشنبه از اعضای ناتو خواست رویکرد خود را در قبال «ایران» سخت‌تر کنند.

کمک‌های تسلیحاتی ایران به روسیه بویژه در زمینه تامین پهپادهای انتحاری دلیل اصلی درخواست اعمال فشار ناتو به جمهوری اسلامی از سوی رئیس اسرائیل بوده است.


 هرتزوگ در جریان بازدید از مقر ناتو در بروکسل مدعی شد: «بحران فراتر از مرزهای اوکراین رفته و تهدید ایران اکنون به دروازه‌های اروپا رسیده است.»

رئیس اسرائیل پس از ملاقات با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو گفت: «توهم وجود فاصله دیگر چندان پاسخگو نیست. ناتو باید قوی ترین موضع ممکن را علیه رژیم ایران به شکل اعمال تحریم‌های اقتصادی، حقوقی و سیاسی اتخاذ کند و همچنین رویکردی معتبر در زمینه بازدارندگی نظامی علیه این رژیم در پیش بگیرد.»

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز در کنفرانس خبری مشترک با اسحاق هرتزوگ ضمن اشاره به «دفاع شجاعانه مردم اوکراین از کشورشان» یادآور شد که «متحدان و شرکای ناتو به حمایت و پشتیبانی از حق دفاع مشروع شهروندان اوکراینی از میهن خود ادامه خواهند داد.»

ینس استولتنبرگ سپس افزود که سفر اسحاق هرتزوگ به بروکسل و بازدید از مقر ناتو نشانه «تعمیق مشارکت» میان ائتلاف تحت رهبری آمریکا و اسرائیل است.


رئیس اسرائیل در جریان این سفر همچنین بر تقویت همکاری کشورش با ناتو در زمینه‌ امنیت سایبری و دیگر حوزه‌ها از جمله فضا، هواپیماهای بدون سرنشین و انعطاف پذیری انرژی تاکید کرد.

وی تصریح کرد که انتظار می رود دو طرف توافقنامه همکاری جدیدی را «ظرف چند ماه آینده» امضا کنند که زمینه گسترش دامنه همکاری‌های موجود و طولانی‌تر شدن دوره آن را فراهم خواهد کرد.

به گزارش فرانس‌پرس، اعضای پیمان ناتو از اسرائیل می‌خواهند که موضع محکم‌تری در قبال روسیه اتخاذ کند، اما تل‌آویو از ترس واکنش مسکو که نقشی کلیدی در سوریه ایفا می‌کند تاکنون از ارائه کمک‌های نظامی به کی‌یف خودداری کرده‌ است.

نظرات بینندگان